
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
"Auto Review": A "Niva" gumiabroncs tesztjei
Az Avtoreview szakértői tesztelik a gumiabroncsokat a Niva számára ajánlott hóban, jégen, sárban, száraz és nedves aszfaltban, és meghatározzák, hogy mely gumiabroncsok tartják hosszabb ideig, mint mások.
Mi aggasztja azokat, akik leginkább az új gumiabroncsokat választják, különösen akkor, ha mind a gumiabroncsok, mind az autó viszonylag olcsó? Nyilvánvalóan, miután az ár követni fogja a kilométerek kérdését: hamarosan ki kell zárnia egy új készletet? De itt van a rossz szerencse: annak ellenére, hogy a gumiabroncs-tesztelési módszer évről évre javult, nem volt lehetséges meggyőzően válaszolni a gumiabroncs élettartamára. Ennek ellenére valószínűleg megfelelő megoldást találtak: a gépjárművek gyorsított életpróbái. A rangsorban - 16 hüvelykes gumiabroncsok a Niva számára: VLI-10, Kama-232, K-156-1, I-457 és japán Dunlop Grandtrek AT2. Ezek a gumiabroncsok, amelyeket sikerült a Niva - 175/80 R16 és 185/75 R16 ajánlott méreteihez kipróbálni.
Az Avtoreview szakértői korábban próbálták értékelni a gumiabroncs kopásállóságát. Napokon átfutottak az országokon átnyúló dobokon, de arra a következtetésre jutottak, hogy egy ilyen kísérlet csak részben szimulálja a valós terheket és ennek eredményeként a tényleges működés erőforrását. Ezután megtörtént a közutakon megtett kilométer, de a helyes eredmények elérése érdekében - például a Niva-nak ugyanazokra a különböző gumiabroncsokra. - öt Niv-t kellett megvásárolni, és a merev rotációs szabályokat követve (az autók helyzetét a konvojban, a vezetők közötti váltást, stb.). legalább tízezer kilométernyi oszlopot vezetni. És ha legalább egy autó meghibásodik? És ha a kerék áttört? És ha kettő vagy három? Túl drága és túl kockázatos.
Aztán emlékeztek az autók gyorsított életpróbáira, amelyeket a szerkesztők a Dmitrovskiy avtopoligone-ban végeznek. Egy kilométer háromra megy - teljes terhelés miatt. mozgás a maximális (vagy annak közel) sebességével. intenzív gyorsulás és fékezés. A futás jelentős része a macskaköves járdán esik, a tesztelők a hegyi úton haladnak. Nyilvánvaló, hogy a gumiabroncsokra hatalmas terhelés következik be: például a Lada Priora gyorsított életvizsgálatai során négy gumiabroncs-készlet „elhasználódott”. Továbbra is egy algoritmus kidolgozása szükséges. lehetővé téve a kopásállóság megfelelő értékelését. Egy autó kerékpáron mindig vannak ún. Alap gumiabroncsok, amelyek a tengelyek mentén történő forgást figyelembe véve ugyanolyan terheléssel rendelkeznek, mint a "teszt" gumiabroncsok. Ezután hasonlítsa össze a "bázis" gumiabroncsok kopását a "teszt", A különböző modelleknél a kilométerek minősítését is elvégezheti. Ebben az esetben a „bázis” gumiabroncsok Kama-232 acél voltak: közülük 12-t vásárolt - nyolc az erőforráshoz és négy a hagyományos tesztekhez.
A tesztek során a Pilot Gribachev és Alexander Vinogradov pilóták minden egyes gumiabroncs futófelületének mérését minden este digitális mélységmérővel, legalább 12 ponttal mérték.
Kilométerenként minden gumiabroncs - 5000 km. Ezután egy újabb „teszt” modellt telepítettek - és egy új pár „alap” gumiabroncsot. Természetesen szükség van egy különösen szigorú légnyomás ellenőrzésére (az AvtoVAZ által ajánlott 2,1 bar az első tengelyre és 1,9 bar a hátsó) és az első kerék rögzítési szögei mögött.
A matematikai korrekció után, figyelembe véve a „bázis” gumiabroncsok kopását és a tesztek intenzitási együtthatóját (3.3.), Megkapjuk a „Wear Resistance” jelölés győzteseit: ezek a K-156-1 és I-457 gumik. Körülbelül ugyanolyan ütemben mutatják be a futófelület mélység-csökkentését, és a K-156-1 gumiabroncsoknak még másfélszeresnek kell lenniük, mivel a kezdeti futófelület mélysége 11 mm, szemben az I-457 gumiabroncsok 8,2 mm-rel. 4 mm-es biztonságos marási mélység. a K-156-1 gumiabroncsok feltételes számított élettartama 38900 km. Az I-457-es Yaroslavl-gumiabroncs ugyanolyan működési feltételek mellett elegendő lenne 23.300 km-re. De a Dunlop Grandtrek AT2 gumiabroncsok tartóssága elrettentett: életük csak 14 500 km volt. Rossz gumiabroncsok? Gyorsan törölhető a csiszoló járdán? Nem pontosan. A gumi tartóssága nem sokkal alacsonyabb mint a hosszú élettartamú gumiabroncsok, de az új gumiabroncsok futófelületének mélysége csak 6,9 mm volt. Egyébként a 4x4-es gumiabroncsok „kis” futófelülete nem a legjobb megoldás a terep és az aquaplaning ellenállása szempontjából.
Talán a gumiabroncsok ezt más típusú tesztekkel kompenzálták? Például nedves aszfalton, ahol méréseket végeztünk a megállási távolságról és a 35 m sugarú kör legnagyobb fordulatszámáról. Nem, Niva, a „Dun” gumiabroncsoknál „nedves aszfalton” áll meg, 100 km / h sebességgel 68,9 méter után. A legrosszabb eredményt csak „tapasztalt” VLI-10 gumiabroncsok mutatják - 70,9 méter. A Kama-232 háztartási gumiabroncsok azonban lehetővé tették, hogy a Niva 54,3 méter után leálljon. És a "nedves" körben a Niva-t a legnagyobb sebességgel - 70,4 km / h - engedték. A Dunlop gumiabroncsok ismét meghibásodnak - Niva elcsúszik rajta, és nem teszi lehetővé a 64,8 km / h-nál nagyobb számot.
Meglepő módon a száraz aszfalton végzett vizsgálatok eredményei szerint a Dunlop Grandtrek AT2 a protokollok utolsó soraiban volt. A féktávolság 3,4 m-rel hosszabb, mint a K-156-1 Kirov gumiabroncsoknál, a legjobb ebben a kategóriában. És a „visszaállításnál” a sebesség is alacsony: függetlenül attól, hogy a szakember Yaroslav Tsyplenkov mennyire tartós, a maximális eredmény 67,5 km / h. A Nizhnekamsk Kama-232 gumiabroncsok pedig 71,4 km / h sebességgel engedhették az akadályt.
Nyilvánvaló, hogy a Niva gumiabroncsok vizsgálatához szükség van a sófürdőkre. A terepjáró gyorsított erőforrásvizsgálatának programjában szerepel a sűrű földút útján elért nehéz off-road előny.
Még a Dunlop Niva „kisrésű” gumiabroncsain is, jellegzetes arroganciájával, bizalommal felrobbantotta az off-roadet. Egyébként a japán gumiabroncsok nem voltak a legrosszabbak a sárban - a miénk szerint ezúttal szubjektív módon az I-457 abroncsok voltak a legrosszabbak. A Dunlop és a VlI-10 kissé jobb, és a Kov-156-1-es Kirov gumiabroncsok a sár vezetői lettek. Niva könnyen kiválasztható a vízzel töltött árokból, és magabiztosabban mozgott a lassú emelkedésekre.
És mi van a kényelemmel? Úgy döntöttek, hogy ezt a jelölést teljesen kizárják. A Niva motorja és átvitele a korszerűsítés után is annyi zajt és rezgést bocsát ki, hogy egyszerűen nem komolyan beszélni a gumiabroncsok hatásáról az akusztikus és a vibro-kényelemre. Nem volt észrevehető különbség a simaságban.
De télen nem tudunk tesztelni - végül is, minden gumiabroncs legalább az „All Seasons” jelzéssel rendelkezik, és az ötből három modell is „M + S” néven van jelölve, azaz Mud + Snow. A sárról, vagyis a szennyeződésről, amit már elmondtunk, és most megtudjuk, hogyan indokolta a Snow szó használatát.
A hengerelt hó féktávolságának mérése meglepetés volt: az aszfalton bekövetkezett katasztrofális teljesítmény után a Dunlop gumiabroncsai voltak a legjobbak. A sekély futófelületük jobbnak bizonyult, mint a K-156-1 gumiabroncsok mélyén. Ezek a Dunlop gumiabroncsok minimális megállási távolságot biztosítottak a jégen. Külsőként a jégen - gumiabroncsok I-457, a hóban - VLI-10.
Ezután a vizsgálati eredményeket tízpontos skálán alakítottuk át - és összegeztük az egyes paraméterek súlyát figyelembe véve. Úgy döntöttek, hogy az ilyen gumiabroncsok esetében a legfontosabb dolog a nedves aszfalton mért kilométer és fékezési tulajdonságok, vagyis a gyakorlatiasság és a biztonság. Mennyi volt a gumiabroncs minősége a téli utakon? Ennek oka, hogy csak a valódi téli gumiabroncsok biztosíthatják a biztonságot. Ugyanezen vizsgálatok során az "M + S" jelölés ellenére sem volt. De voltak dicséretes "vsesezonki" - gumik K-156-1. aki a legtöbb pontot szerzett a rangsorban. Semmi sem az oldalukon a "Niva 4x4" felirattal - a Niva legjobb gumiabroncsaival. A Nizhnekamsk Kama-232 abroncsok, amelyek a Lada 4x4-es autók elsődleges konfigurációjába kerülnek, szintén méltó teljesítményt nyújtottak. És itt három további teszt résztvevő, beleértve a japán Dunlop Grandtrek AT2 gumiabroncsokat. mögött: nem a legjobb választás.

Féktávolság nedves aszfalton 100 km / h sebességgel, m

A manőver sebessége "nedves" járdán fordul, km / h

Féktávolság "a száraz járdán 100 km / h sebességgel, m

A manőver sebessége a száraz járdán alaphelyzetbe áll. km / h

A türelem szubjektív értékelése. pont

Számított gumiabroncs élettartama 4 mm-es maradék futófelület-mélységig. Km (fajlagos futófelület kopás, mm / 1000 km)

Féktávolság a jégen 50 km / h-tól. m

Megállási távolság a hóban 50 km / h sebességgel. m

Körülbelül kiskereskedelmi árak. RUR
paraméterek | Az általános értékelésre gyakorolt hatás | VLI-10 | Cama-232 | K-156-1 Niva 4x4 | I-457 Medved | Dunlop Grandtrek AT2 |
Nedves aszfalt | 30% | |||||
Fék tulajdonságai | 20% | 6 | 10 | 8 | 7 | 6 |
Keresztkötési tulajdonságok (a manőver sebességének fordulata) | 10% | 6 | 10 | 8 | 8 | 6 |
Száraz aszfalt | 15% | |||||
Fék tulajdonságai | 10% | 8 | 8 | 10 | 8 | 7 |
Szabályozhatóság (a "visszaállítás" manőver sebessége) | 5% | 9 | 10 | 7 | 8 | 6 |
Téli tulajdonságok |
20% |
|||||
Fék tulajdonságai jégen | 15% | 8 | 7 | 9 | 6 | 9 |
Fék tulajdonságai a hóban | 5% | 5 | 10 | 7 | 8 | 10 |
passability | 15% | 7 | 8 | 9 | 6 | 7 |
forrás | 20% | 6 | 5 | 10 | 7 | 5 |
Átfogó értékelés | 100% | 6.8 | 8.1 | 8.8 | 7 | 6.7 |
A teszt eredményeit az alábbi táblázatban és grafikus formában mutatjuk be.
hely | gumi | Rövid leírás |
---|---|---|
1 |
KShZ |
Méret: 185 / 75R16 Sebességindex Ezek a gumiabroncsok nagyrészt a győzelemre kötelesek a futófelület mintázatának mélységére: a versenytársakkal szembeni extra három vagy négy milliméter pozitív hatást gyakorol az átjárhatóságra és az erőforrásra. Az "Avtorevu" számításai szerint ezeknek a gumiabroncsoknak a normál működés során elegendőnek kell lenniük közel 40 ezer kilométerre. És ez lesz biztonságos kilométer: a nedves aszfalton a Kirov gumiabroncsok csak a Nizhnekamskhoz kötődő tulajdonságaiknál alacsonyabbak. Szárazon minimális megállási távolságot biztosítanak. A K-156-1 gumik csak a száraz felületen vészhelyzetben veszítik el a versenytársakat: a Niva lassan reagál a kormánykerék éles fordulására. A lebontás elleni küzdelem a manőver első fázisában, a tesztelőnek mély elmozdulást kellett tennie, amikor visszatér a "saját" sávjához. A sáros úton a K-156-1 gumiabroncsok segítik a Nivát a teljes terepi potenciál megvalósításában - a gumiabroncsok jól illeszkednek, az autó megfelelően reagál a kormánykerék fordulataira és folyamatosan elhagyja a mélytengelyből. Télen a Kirov gumiabroncsok jól működnek a jégen és egy kicsit rosszabb - a hengerelt hóban. És az összegben - ebben a tesztben egy magabiztos győzelem: a „névleges” gumiabroncsok Niva-nak bizonyultak. |
+ Erőforrás. + Passability. + Fék tulajdonságai száraz aszfalton és jégen. - Kezelés száraz járdán. - Fék tulajdonságai a hóban. Általános értékelés: 8.8 |
||
2 |
Kama 232 |
Méret: 185 / 75R16 Sebességindex A Nizhnekamsk gumiabroncsai elégedettek a nedves aszfalt tapadási tulajdonságaival - a legközelebbi követőkhöz képest a Niva megállási távolságát 6,5 méterrel csökkentették, és a VLI-10-hez képest, majd 15-re. A vízzel elárasztott Kama-232 fordulóján pedig a vezető jobban magabiztosnak érezheti magát, és még a csúszkában is, az autó továbbra is reagál a kormányzási szögre, és maga a csúszás nem túl feszült. A száraz járdán ezek a gumiabroncsok a legjobb hatással vannak az ideális Niva kezelésére - a legegyszerűbb, ha a tesztelő egy akadályt vezet. Igen, a kormánykereket nagyobb szögekbe kell fordítani, de nem csúszott, és habozott, amikor visszatér a „sávjához”. A sárban ezek a gumiabroncsok is jól működnek, de csúszás esetén kemény földre ásnak, nem olyan magabiztosan, mint a K-156-1 gumiabroncsok. Nem csoda: a Nizhnekamsk gumiabroncsok futófelületének mélysége jelentősen kisebb. De a hóban jobban működnek - nem véletlenül a vékony vágások (lamellák) miatt, amelyek fékezéskor nyitva tartják a markolást. Kár, hogy a jégen a lamellák nem voltak olyan hatékonyak: fékezéskor - az utolsó előtti eredmény. Az életminőségi vizsgálatok eredményei még inkább felborulnak - a Kama-232 gumiabroncsok gyorsabban elhasználódnak, mint más versenytársak: számítási módszerünk szerint mindössze négy ezer kilométer az eredeti hornyok mélységétől (7,7 mm) csak négy milliméter marad. Ez a modell érdeklődést jelenthet azok számára, akik nagyobb követelményeket támasztanak a biztonsággal szemben (különösen nedves utakon), ugyanakkor egy kicsit vezet. Például, ha a Niva-t hétvégi autóként használják. |
+ Csatlakozó tulajdonságok nedves aszfalton. |
||
3 |
YaShZ |
Méret: 175 / 85R16 Sebességindex Az Avtorevu futófelülete már régóta ismert - 1996 óta, amikor I-400 Yaroslavl gumiabroncsokat teszteltek, ami egyébként még mindig a Zhiguli 175/70 R13 dimenzióban készül. Az elavult futófelület mintázata ellenére az I-457 gumiabroncsok a minimális tapadást biztosítják a nedves aszfalton, sőt akár a Dunlop importált gumiabroncsai is. Ezzel vízzel elárasztva. A Niva jól reagál a kormánykerék első impulzusára és kezelhető marad a tárgylemezen. A száraz járdán ezek nem a legrosszabb eredmények, különösen a „reset” alatt, ahol a várható viselkedés és az optimális egyensúly a sodródás és a csúszás között. Bár a kormányzási fordulatra való érzékenység nem elég, és miért nem a legmagasabb a manőver sebessége. De a fő összeg a büntetőpontok Yaroslavl gumiabroncsok szerzett téli tesztek és a földutak. Niva lelassította a legrosszabbat a jégen, és egy sáros alapozón többet fúrott, mint amennyit a megfelelő irányba hajtott. És megállt egyáltalán, a blokkolt középső differenciál ellenére. De a Yaroslavl gumiabroncsok ugyanolyan kis intenzitásúak, mint a K-156-1 gumiabroncsok, és az életveszteség az új gumiabroncsok alacsonyabb futófelületének mélysége miatt következik be. Megfelelő, de nem több. |
+ Alacsony fajlagos futófelület kopás. |
||
4 |
Belshina |
Méret: 175 / 85R16 Sebességindex A VLI-10 gumiabroncsok Niv szovjet időkből emlékeznek meg, amikor a VAZ SUV gumiabroncsának megválasztása két modellre korlátozódott - VLI-5 off-road és VLI-10 autópályákra. Ma ezeknek a gumiknak az "autópályája" nem olyan nyilvánvaló. A modernebb versenytársak hátterében a VLI-10 abroncsok tehetetlenek a nedves aszfalton - a Niva a leghosszabb féktávolsággal rendelkezik. És a fordulás során a gumiabroncsok rosszul működnek: a csúszásgátlások gyenge előrejelzése - és a vezetőnek nehéz megtalálni a megfelelő vezérlési algoritmust. A versenyek során a legtöbb jelölő kúp lőtték le. A száraz aszfalton a kúpok szerencsésebbek voltak - a VLI-10 gumiabroncsokon a Niva 70,7 km / h sebességgel „akadályt” vezet. Igaz, a tesztelőnek gyorsan és nagy szögben kellett forgatnia a kormánykereket, ellensúlyozva az alacsony érzékenységet. Niva azonban minden gumiabroncson mutatja be. A száraz járdán a megállási távolság közepes. A jégen is. A hóban a „finom futófelületű” futófelület nehézségekbe ütközik, jelentősen növelve a féktávolságot. De a "sárveszélyesség" kinyilatkoztatássá vált. Azt vártuk, hogy ezeken az „autópálya” Niva gumiabroncsokon tehetetlenül leplezik, sőt a Patriotot is az útba nem vonták. De a szolgáltatásai nem voltak szükségesek: a Niva mindenütt magától elment, sőt még mély mélyből is kijutott - bár nem olyan magabiztosan, mint a K-156-1 gumiabroncsokon, de külső segítség nélkül. És mégis ezek a gumiabroncsok túlélték életkorukat - nem állnak szemben az újabb modellekkel folytatott versenyre, de ugyanolyanak. |
Kértetek össze hasonlítást,hát én megteszem,nem hallomásból,saját tapasztalatból.Természetes a cikk végén a kommentbe lehet a saját tapasztalatot is megosztani.
Kezdjük az elején.Niva maga nemében egy okos kitaláció,de akadnak gyengéi.Önhordó karosszéria ami az 1.6 motorral még jól is bírja a strapát 20 évig utána kezd rohadni,váznyúlvány ,ajtók alja,csomagtér ajtó,küszöbök,hátsó futómű környéke.Időbe elkapva könnyen orvosolható.Az 1.7 esetében a karbis változat kritikán aluli,abban az időben,takaríthattak a gyár udvaron ,mert minden szemét vas szerű anyagból alkatrészt gyártottak.szerencsére ezeket csak pár évig csinálták.az 1.7i már jobban sikerült,kivéve a csomi ajtó az elrohad hamar.Az első futómű gumi részek sajna hamar porladnak ezért a gömbfejek,féltengelyek hamarabb tönkremennek.A jó öreg 4 es váltó szinte sose megy tönkre,de az 5 sebességes már sajna nem birja a strapát,dobálja a fokozatokat recseg a 2. stb.A motor 1.6 karbi(2103-2107) késöbb 1.7 és 2108 karbi ami szintén nem sikerült,ezután 1.7 opel renszerű központi befecskendezés,majd szintén az opeltől átvett 1.7 hengerenkénti befecskendező.Létezik még 1.9 peugeot dizel és turbo dizel motor,de az oroszok nem hoztak hozzánk sokat,náluk sem kelendő a nagy hideg miatt ami a dizel halála.Létezik már szervo kormány is hozzá ami ugye nem árt,főleg a ki nem szalonnát eszik kolbásszal csülökkel reggelire. A beltér olyan oroszos,zörgő szakadó műanyagok,de tágas utastér és brutál jó fűtés.A futómű szenzációsan végzi a dolgát rossz úton is,nem találkoztam még hasonlóval ebben a kategóriában.Önhordó mivolta miatt nem lehet látványos futómű emelést csinálni max 6cm a 195/80r15-185/75R16 kerék méretnél nem szeret nagyobbat a hajtáslánc,de nem is arra találták ki,hogy triál versenyeken induljon.Erdei utakon,szántóföldek között,túrákon nagyon jól viselkedik,és aki megtanulja jól kezelni,sok meglepetést tud okozni nagyobb terepjáróknak.Erdészek,vadászok mai napig szeretik,mivel fordulékony,elfér benne a felszerelés és jól elboldogul az úttalan utakon a fák között is.Nem nehéz megtanulni azt a pár dolgot kicserélni rajta ami a mozgásban tartáshoz szükséges.Alkatrész van hozzá nem is drága de figyelni kell mert sok az ukrán szemét.Kis fantáziával elég egyedi kis autót lehet faragni belőle ha valaki arra vetemedik.
A vitara alvázas konstrukció,motor hasonló 1.6,karbis és központis,később hengerenkénti befecskendezés 16 szelep,nagyából 80 le körül,ugy mint a niva.A karosszéria sajnos gyalázatosan el tud rohadni főleg a hátsó része,csomagtér alja hátsó doblemezek,fülke tartó bakok környéke.Gyakorlatilag nem találkoztam olyannal az ismeretségi körbe amik ne lettek volna ezeken a helyeken elrohadva,a sajátomba 2 tábla lemez és 2 küszöb,2 hátsó ív ami lemez áru belement.az enyém 1987 es autó volt de ennél jóval fiatalabbak is vannak a klubba hasonló tünetekkel.az alváz hasonlóan érzékeny a rohadásra szintén a hátsó fertályon.Az utastér tágasabb mint egy samuba de szűkebb mint egy niva,viszont modernebbnek tűnik a műanyagok nem zörögnek viszont csomagtere nem sok van.utazási komfortja nem rossz de az én véleményem az,hogy a niva kényelmesebb.Emelni lehet egész szépen,fülke 6-7 cm de ehhez a váltó karokat is toldani kell és ekkor már a váltó körüli harangok hamar megfeszülnek,szelelnek.A futómű nem rossz bár az eleje gólyalábas kissé fura,hogy külön van a rugó és emelésnél nehéz a kerék dőlést korrigálni.Hátul hasonló a nivához de a 2 kis kutyacsont helyett egy háromszög van.sajnos ezeknek a bekötés pontjai is rohadósak,volt már mikor kiszakadt.kerekeket lehet rá pakolni ha már kiemelte az ember a futóművet is ami itt is max 5 cm,de az elsö difit érdemes leengedni különben a féltengely bánja. kerékméret alapból 195680R15,A 235675r15 ideális neki,nekem 31x10.5r15 volt fent,jól mutat de már nagy fogja a motort,és ha nem vigyáz az ember töri az első hajtást.Utazási komfortja,ugy is mondhatnám,hogy jo de meg se közelíti a nivát,kicsit pattogósabb a váltója rövid ke igy 100 felett üvölt a motor.Szerethető kisautó,és ha rendbe teszi az ember nagyon kellemes terepen,meg lehet tréfálni vele sok nagy vasat,elmegy ott ahol a nagyok sőt még jobban is.Alkatrész árak jóval drágábbak mint a nivánál,minőségük jobb ha meg van csinálva sokáig nem kell hozzá nyúlni.Váltója pontos de mivel a terepváltó részébe lánc visz át a hajtást,az hajlamos megnyúlni,utána recseg csattog öszkerékben.az első difire itt is vigyázni kell mivel ugyan úgy alu a háza mint a nívánál.Első kerékagyak végén,3 féle megoldás létezik,fix,autómata és kapcsolható féltengely zár.
Összességében a két autó hasonló paraméterekkel rendelkezik,itt inkább az ár eltérő egy használható niva 500ezer Ft körül mozog,egy hasonló vitara 800ezer ft. alkatrész van mindkettőhöz bontott is de a niva jóval olcsóbb viszont a vitarát kevesebbszer kell szerelni.A niva utastere nagyobb,a vitara jobban tűri az emelést és a nagy kereket ezáltal nagyobb a has magasság.Motorikusan egyforma mindkettő és a fogyasztás is hasonló,mindkettő van dizel motorral természetesen egyformán drágán.Mindenki eldöntheti,mi jó neki,én szerettem nagyon de a nivába jobban éreztem magam,viszont nem kellett szerelni miután rendbe raktam.Természetesen mindkettőt ki lehet végezni egy agyatlan autózás alatt.
Papp Gábor
(Guminyúl)
A Lada Niva - amit 2006 óta Lada 4×4 márkanév alatt forgalmaznak, és így is érkezik hozzánk is még 2015 őszén - a Lada autómárka egyik típusa, amelyet terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években. Az alapváltozat típusjelzése VAZ-2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.
Na kezdjük az elején :)
Eljött a várva várt esemény 05.21 délután 6 indulás.....Esik már 2 napja,sejtettük,nem lesz egy egyszerű menet.
Az indulás és az utazás a szokásos tréler,busz ,niva.A busz tele hűtő,agregátor szerszámok,sör,pálinka,némi víz,élelem,bogrács és a belevaló.Le is értünk este úgy fél 10 fele,na de... és itt kezdődött a gond.sár mindenhol.Utasítás a szervezőktől,fizess majd nagy lendület és próbáljatok feljutni a kempingbe...Na ez az ,tréler busz vontatás nivával egy darabig,majd uaz niva elé megint egy rövid szakasz.Na ez igy nem ment,tréler leakaszt ,uazra rá na az felvitte a kempingbe.fogtunk traktorost ,busz felhúz,niva felhúz.Nagy boldogság együtt a kis csapat.sörözés időjárás lesés,esik esni is fog....
A Lada Niva (oroszul: Лада Нива) – 2006 óta Lada 4×4 márkanév alatt forgalmazzák – a Lada autómárka egyik típusa, amelyet terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években. Az alapváltozat típusjelzése VAZ–2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt