Belépés

Oldalainkat 90 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

kocsip otefofum kuftar Tebacsi madlena.lali



Zsiguli sör
img_20170509..
20170502_094..
20170502_094..
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

Kértetek össze hasonlítást,hát én megteszem,nem hallomásból,saját tapasztalatból.Természetes a cikk végén a kommentbe lehet a saját tapasztalatot is megosztani.

Kezdjük az elején.Niva maga nemében egy okos kitaláció,de akadnak gyengéi.Önhordó karosszéria ami az 1.6 motorral még jól is bírja a strapát 20 évig utána kezd rohadni,váznyúlvány ,ajtók alja,csomagtér ajtó,küszöbök,hátsó futómű környéke.Időbe elkapva könnyen orvosolható.Az 1.7 esetében a karbis változat kritikán aluli,abban az időben,takaríthattak a gyár udvaron ,mert minden szemét vas szerű anyagból alkatrészt gyártottak.szerencsére ezeket  csak pár évig csinálták.az 1.7i már jobban sikerült,kivéve a csomi ajtó az elrohad hamar.Az első futómű gumi részek sajna hamar porladnak ezért a gömbfejek,féltengelyek hamarabb tönkremennek.A jó öreg 4 es váltó szinte sose megy tönkre,de az 5 sebességes már sajna nem birja a strapát,dobálja a fokozatokat recseg a 2. stb.A motor 1.6 karbi(2103-2107) késöbb 1.7 és 2108 karbi ami szintén nem sikerült,ezután 1.7 opel renszerű központi befecskendezés,majd szintén az opeltől átvett 1.7 hengerenkénti befecskendező.Létezik még 1.9 peugeot dizel és turbo dizel motor,de az oroszok nem hoztak hozzánk sokat,náluk sem kelendő a nagy hideg miatt ami a dizel halála.Létezik már szervo kormány is hozzá ami ugye nem árt,főleg a ki nem szalonnát eszik kolbásszal csülökkel reggelire. A beltér olyan oroszos,zörgő szakadó műanyagok,de tágas utastér és brutál jó fűtés.A futómű szenzációsan végzi a dolgát rossz úton is,nem találkoztam még hasonlóval ebben a kategóriában.Önhordó mivolta miatt nem lehet látványos futómű emelést csinálni max 6cm  a 195/80r15-185/75R16 kerék méretnél nem szeret nagyobbat a hajtáslánc,de nem is arra találták ki,hogy triál versenyeken induljon.Erdei utakon,szántóföldek között,túrákon nagyon jól viselkedik,és aki megtanulja jól kezelni,sok meglepetést tud okozni nagyobb terepjáróknak.Erdészek,vadászok mai napig szeretik,mivel fordulékony,elfér benne a felszerelés és jól elboldogul az úttalan utakon a fák között is.Nem nehéz megtanulni azt a pár dolgot kicserélni rajta ami a mozgásban tartáshoz szükséges.Alkatrész van hozzá nem is drága de figyelni kell mert sok az ukrán szemét.Kis fantáziával elég egyedi kis autót lehet faragni belőle ha valaki arra vetemedik.

A vitara alvázas konstrukció,motor hasonló 1.6,karbis és központis,később hengerenkénti befecskendezés 16 szelep,nagyából 80 le körül,ugy mint a niva.A karosszéria sajnos gyalázatosan el tud rohadni főleg a hátsó része,csomagtér alja hátsó doblemezek,fülke tartó bakok környéke.Gyakorlatilag nem találkoztam olyannal az ismeretségi körbe amik ne lettek volna ezeken a helyeken elrohadva,a sajátomba 2 tábla lemez és 2 küszöb,2 hátsó ív ami lemez áru belement.az enyém 1987 es autó volt de ennél jóval fiatalabbak is vannak a klubba hasonló tünetekkel.az alváz hasonlóan érzékeny a rohadásra szintén a hátsó fertályon.Az utastér tágasabb mint egy samuba de szűkebb mint egy niva,viszont modernebbnek tűnik a műanyagok nem zörögnek viszont csomagtere nem sok van.utazási komfortja nem rossz de az én véleményem az,hogy a niva kényelmesebb.Emelni lehet egész szépen,fülke 6-7 cm de ehhez a váltó karokat is toldani kell és ekkor már a váltó körüli harangok hamar megfeszülnek,szelelnek.A futómű nem rossz bár az eleje gólyalábas kissé fura,hogy külön van a rugó és emelésnél nehéz a kerék dőlést korrigálni.Hátul hasonló a nivához de a 2 kis kutyacsont helyett egy háromszög van.sajnos ezeknek a bekötés pontjai is rohadósak,volt már mikor kiszakadt.kerekeket lehet rá pakolni ha már kiemelte az ember a futóművet is ami itt is max 5 cm,de az elsö difit érdemes leengedni különben a féltengely bánja. kerékméret alapból 195680R15,A 235675r15 ideális neki,nekem 31x10.5r15 volt fent,jól mutat de már nagy fogja a motort,és ha nem vigyáz az ember töri az első hajtást.Utazási komfortja,ugy is mondhatnám,hogy jo de meg se közelíti a nivát,kicsit pattogósabb a váltója rövid ke igy 100 felett üvölt a motor.Szerethető kisautó,és ha rendbe teszi az ember nagyon kellemes terepen,meg lehet tréfálni vele sok nagy vasat,elmegy ott ahol a nagyok sőt még jobban is.Alkatrész árak jóval drágábbak mint a nivánál,minőségük jobb ha meg van csinálva sokáig nem kell hozzá nyúlni.Váltója pontos de mivel a terepváltó részébe lánc visz át a hajtást,az hajlamos megnyúlni,utána recseg  csattog öszkerékben.az első difire itt is vigyázni kell mivel ugyan úgy alu a háza mint a nívánál.Első kerékagyak végén,3 féle megoldás létezik,fix,autómata és kapcsolható féltengely zár.

 

Összességében a két autó hasonló paraméterekkel rendelkezik,itt inkább az ár eltérő egy használható niva 500ezer Ft körül mozog,egy hasonló vitara 800ezer ft. alkatrész van mindkettőhöz bontott is de a niva jóval olcsóbb viszont a vitarát kevesebbszer kell szerelni.A niva utastere nagyobb,a vitara jobban tűri az emelést és a nagy kereket ezáltal nagyobb a has magasság.Motorikusan egyforma mindkettő és a fogyasztás is hasonló,mindkettő van dizel motorral természetesen egyformán drágán.Mindenki eldöntheti,mi jó neki,én szerettem nagyon de a nivába jobban éreztem magam,viszont nem kellett szerelni miután rendbe raktam.Természetesen mindkettőt ki lehet végezni egy agyatlan autózás alatt.

 

Papp Gábor

(Guminyúl)

 

Hozzászólások  

0 #3 zöldkalap 2015-11-15 04:59
Nekem is volt Vitarám, most Nivával járok. Igaz, amit leírtál! Annyi kiegészítést csak, hogy a Vitara hátsó ülései variálhatóbbak (3 fokozató ülés döntés és a kettő külön csukható) viszont 4 személyes a kocsi (JLX rövid változat). És tényleg nincs sok hely. ;)
Idézet
0 #2 tarozsa 2015-11-07 22:19
Szia Nyuszi! Ezt jól összeszedted! :-) Köszönjük!
Idézet
0 #1 pinter63 2015-11-07 09:35
Szia Gábor
Köszönöm az össze hasonlítást, de maradok a jó öreg Nivánál. Mivel én magas is és nagy darab vagyok szóba sem jöhet a Suzuki. :lol:
Idézet

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - keres | Raszta
noimage
Féknyereg (176)
Alkatrész - kínál | peti2890
Eladó Lada Niva alkatrészek.
Eladó Lada Niva alkatrészek. (334)
Alkatrész - kínál | Andriska
Niva 1,6 alkatrészek
Niva 1,6 alkatrészek (316)

Fórum üzenetek

    • segítség kérés
    • csak gyári üzem állás kapcsoló jó hozzá mert abban van egy elektronika is
    • Készítő Guminyúl
    • 3 napja 11 órája
    • segítség kérés
    • Üdv! Úgy néz ki, hogy a kétállású Benzin/ gáz kapcsolóba ment ki valami! Ha szerencsém van egy elektroműszerész holnapra megcsinálja. Ha...
    • Készítő Keresztapa82
    • 3 napja 18 órája
    • segítség kérés
    • Kontakt hibának (esetleg zárlatnak) néz ki. Én első körben a könnyen elérhető csatlakozásokat ellenőrizném, majd azt a csatlakozást a...
    • Készítő kissg
    • 5 napja 17 órája
    • segítség kérés
    • Szép estét! Következő problémám akadt: Hazafele jövet az én kis drágaságom menet közben leállt. Tápszivattyú dolgozik / gáztartály...
    • Készítő Keresztapa82
    • 5 napja 19 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés