Belépés

Oldalainkat 91 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

kocsip otefofum kuftar Tebacsi madlena.lali



Zsiguli sör
img_20170509..
20170502_094..
20170502_094..
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

Testközelből a Lada 4×4 Urban:

illik nosztalgiázni!

 

Aposztrofálhattuk volna jelen cikkünket tesztként is, de valójában nem az, mivel a Lada 4×4 Urban, valamint maga a Lada márka jelenleg egyelőre nem is létezik a hazai piacon hivatalosan. Viszont az a szerencsés megtiszteltetés érte szerkesztőségünket, hogy testközelből megvizsgálhattuk a közeli jövőben érkező Lada felhozatal egyik, ha nem a legfontosabb oszlopos tagját, a 4×4 Urban-t.

 

Egészen biztosan sokan vannak, akik nem értik, hogy jön képbe a 4×4 elnevezés – hiszen a Niva-t 1977 óta jól ismeri fiatal, középkorú és idős is egyaránt. 2006 óta fut a klasszikus orosz terepes 4×4 néven az egyszerűség kedvéért – nincs túlbonyolítva, ahogyan az egész konstrukció sem. Főként mai szemmel nézve.

Ugyanakkor persze ne higgyük, hogy a Lada 4×4 csak és kizárólag a retró addiktoknak kedvez, ugyanis komolynak tűnő terepjáró képességekkel bír a hazai importőr szerint. Egyébként emlékezzünk csak vissza a korai érákra, valamint a korabeli cikkekre, anyagokra a Lada Niva kapcsán: nem mondhatjuk, hogy szégyent vallott volna a konstrukció.

E tekintetben viszont kifejezetten előnyös, hogy a korábbi részletek, megoldások szinte ugyanazok maradtak a Lada 4×4 Urban esetében is. Urban azért, mert masszívabb felszereltséggel bír, kifinomultabb küllemet kapott a hagyományos Niva-utódéhoz, tehát az első és hátsó szpojlerezések, valamint a plusz műanyagok mind igényesebb érzetet adnak az autóhoz tálalásként. Mindezekből adódóan a küllem sokban eltér a korábban megszokottól, modernizálták a hűtőmaszkot, valamint a hátsó zárófények burái is új megközelítést kaptak; pluszban a felnik is újra lettek értelmezve. Sok részelem azonban megtartotta eredeti mivoltát, kedvencünk például az ajtókilincs-páros, igaz, a vizsgált modellen ezek matt kontúrt kaptak – hol vannak azok a régi, krómozott idomok? Léteznek, csak nem a Lada 4×4 Urban verziójánál. Itt minden igényesebb, hogy ismételjük önmagunkat.

Az enteriőr nemes egyszerűsége mit sem változott, a lényegre törő elhelyezkedés van most is középpontban. Kormánykeréknek nem a hajókéhoz hasonló méretet kapjuk, talán kicsit visszafogottabb lett az átmérő, a fogás is vastagodott, az anyaghasználat olcsó hatást kelt, mivel az is; a kavarókanál jellegű, ám ötsebességes manuális váltó karja ugyanúgy áll hozzávetőlegesen 45 fokban a vezetőállás felé fordulva, mint annakelőtte, a felező karja szintén a már megszokott helyen leledzik.

Ülések tekintetében sincs ok a panaszra, alapvetően közepes keménységet és átlagos tartást éreztünk, ahogyan az utaskabinba huppantunk. Hátul megszokottan szűkös a hely, legalábbis, ami a lábteret illeti, viszont a Lada 4×4 Urban magas építéséből adódóan a fejtér viszonylag rendben van itt is. Ráadásként eddig nem megszokott módon központi zárral, elektromos ablakemelőkkel és még klímával is találkozunk

.Sok minden hiányzott a rövidke ismerkedés alkalmával. Hiányzott például a zsigerekbe égett Lada-illat, az a kellemes, összetéveszthetetlen műbőr-illat, esetleg csekély benzinszaggal elegyítve. Jó, jó, 2015-öt írunk, de akkor is. Mert akár tetszik, akár nem, a Lada 4×4 Urban, illetve a „sima” 4×4 Niva-utód is remekbeszabott retró mobilként funkcionálhat(na), bár kisebb odafigyeléssel ezzel a területtel sem lesz gond, úgy hisszük. Minden csak a tálalás függvénye, mely alapvetően az importőrön múlik.

Mindenesetre Lada volt, Lada lesz – a korábbi, pár héttel ezelőtti utolsó sajtótájékoztatón egyértelműen kiderült, hogy a tervezett 2015-ös novemberi hazai start várat még magára, előreláthatólag 2016. első felében kerül majd sor rá. Addig elsődlegesen az országos lefedettség kiépítése a fő szempont.

Fontos továbbá megjegyeznünk, hogy a cikkben szereplő Lada 4×4 Urban kizárólag az orosz belpiacra készült verzió, ennek megfelelően Euro5 szabványú motorral, valamint számos olyan részelemmel, amelyek nem kompatibilisek az európai formátumokkal. Ennek megfelelően nem tudtuk forgalomban kipróbálni az autót, bővebb tapasztalatainkról a későbbiek folyamán fogunk beszámolni.

Bővebb információ a Lada hazai importőrének weboldalán: http://www.ladaauto.hu

 

 

 

Hozzászólások  

0 #9 kissg 2016-09-01 17:40
https://www.youtube.com/watch?v=xXCdPfcNvCc

A magyar Lada oldal szerint van benne ABS.
Idézet
0 #8 Arminius 2016-06-20 08:41
Idézet - Tamás.kj:
És milyen a classic? Mármint vezetni. A régihez képest?

Amúgy igaz. Jó a tekerős ablak, és jó a sima tükör. Az egyetlen hasznos extra a klíma lenne, az meg nincs.

A classic ára nem növekszik az elektromos ablaktól és az újabb lököstől. Mondta az ügyfélszolgálatos hölgy.


Mivel új volt, sokkal jobb volt vezetni. Még nem lötyög rajta semmi, mint az enyémen. És sokkal halkabb. Mindenhol van benne hangszigetelés, az enyémben már nincs. Nagyon mást nem vettem észre.
Idézet
+1 #7 Tamás.kj 2016-06-20 06:26
És milyen a classic? Mármint vezetni. A régihez képest?

Amúgy igaz. Jó a tekerős ablak, és jó a sima tükör. Az egyetlen hasznos extra a klíma lenne, az meg nincs.

A classic ára nem növekszik az elektromos ablaktól és az újabb lököstől. Mondta az ügyfélszolgálatos hölgy.
Idézet
0 #6 Arminius 2016-06-20 05:27
...szerintem minél több újídőknek megfelelő kényelmi kütyüt pakolnak bele, annál drágább és annál több hibalehetőség lesz. Úraim és hölgyeim! Tényleg létszügséglet pl. a fűthető tükör 15-25 ezerért, vagy jó az eredeti 650Ftért? Beázástól nem működő elektromos ablak, ami esetleg megakadályozzal a menekülést, vagy jó a tekerős is? Az ilyen "fejlesztgetések" eredménye a sok 10milliós városi terepjáró, amiket ki szoktam húzgálni a sárból a terepen ,a 18 éves Níveámmal. :-)
Idézet
0 #5 Arminius 2016-06-20 05:20
2016. június 14.-én voltam a pécsi Lada márkakereskedésben. Tesztvezetésen Classic-kal és a Níveám állapotfelmérésen. Így első kézből: 2015. decemberében 12 Lada márkakereskedést nyílt (újra) magyarországon. Classik, kapható. Urban is előfordul, de ha mefrendeled akkor biztos. Az alkatrészellátásra most fejlesztik a hálózatot, de mindent be tudnak már szerezni, csak lassan.
Idézet
0 #4 Tamás.kj 2016-06-20 04:14
Info azoknak akit érdekel az új: 4 hónapot kell várni az urban-ra, megrendeléstől. Klíma majd csak akkor lesz benne, ha az oroszok átállnak a megfelelő klímagázra. Halad, de nem tudni meddig tart.

A classic megkapta az urban elejét, és elektromos ablakot is.
Idézet
0 #3 Indi 2016-04-02 14:39
Sziasztok!

Én múlt héten kipróbáltam. Nálunk is forgalmazza az egyik kereskedő... új és a kerékagynál már tiszta rozsda....
Idézet
0 #2 Guminyúl 2016-03-16 10:07
van mar
Idézet
0 #1 Arminius 2016-02-23 19:13
Szerintem van hivatalosan Lada Magyarországon. Nem?
Idézet

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Autó - kínál |
Lada Niva felújított állapotban
Lada Niva felújított álla... (1932)
Gumi-felni - kínál | Kukakandúr
Kumho KL-71
Kumho KL-71 (731)
Gumi-felni - ker-kin | nyva
noimage
felnire szerelt nyári niv... (622)

Fórum üzenetek

    • segítség kérés
    • csak gyári üzem állás kapcsoló jó hozzá mert abban van egy elektronika is
    • Készítő Guminyúl
    • 3 napja 11 órája
    • segítség kérés
    • Üdv! Úgy néz ki, hogy a kétállású Benzin/ gáz kapcsolóba ment ki valami! Ha szerencsém van egy elektroműszerész holnapra megcsinálja. Ha...
    • Készítő Keresztapa82
    • 3 napja 18 órája
    • segítség kérés
    • Kontakt hibának (esetleg zárlatnak) néz ki. Én első körben a könnyen elérhető csatlakozásokat ellenőrizném, majd azt a csatlakozást a...
    • Készítő kissg
    • 5 napja 17 órája
    • segítség kérés
    • Szép estét! Következő problémám akadt: Hazafele jövet az én kis drágaságom menet közben leállt. Tápszivattyú dolgozik / gáztartály...
    • Készítő Keresztapa82
    • 5 napja 19 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés