Belépés

Oldalainkat 61 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

lenakaiSmupe northlotugus Pistike CsA Gik154



img_20180402..
Oh, Tannenba..
Oh, Tannenba..
Egy kis alap..
20180217_135..
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

A tajga terep-Csajkája – Lada 4×4 ötajtós teszt

Lada 4x4 Urban ötajtós teszt

A Niva csak nevében változott 4x4-re, technikailag szinte ugyanazt adja, mint 20-30 évvel ezelőtt. Ezen felül 50 centi plusz tengelytávot és fejedelmi hátsó lábteret. Lássuk, mit kapunk az új ötajtós terep Ladától!

A ránc- mellett sárfelvarrást is kapott tőlünk a Lada 4x4. Ennek az autónak a kosz is jól áll, nem hiába, terepen van leginkább elemében

Réges-régen az oroszok galaxisában valami olyat alkottak meg, amire akkoriban talán még ők sem számítottak. Idén április 5-én lesz 41 éve, hogy legördült az első Niva a Lada őshazájának számító Togliattiban. A 80-as 90-es években hazánk utcaképében is meghatározó volt a szögletes külsővel és akkor még három ajtóval szerelt Niva. A rendőrök és határőrök mellett találkozhattunk vele offroad körülmények között is, - elvégre ott érzi magát elemében - a vadászok és erdészek kedvelt munkás autója volt ez az orosz csoda.

Hirdetés
 

Hány évvel ezelőtti autóban ülünk? Sokan egészen biztos nem azt tippelnék, hogy egy mai modellről van szó. A belső ugyanis szinte alig változott az elmúlt 40 év során

Nem véletlen, hogy a manapság 30 feletti korosztályban komoly érzelmeket vált ki. Azok, akik a 70-es évek után születtek, úgy nőttek fel, hogy nagy valószínűséggel volt a családban legalább egy Lada, ha mégsem, akkor egészen biztosan utaztak benne. Hétvégén sokan arra keltek, hogy a lakótelepi parkolóban vagy garázssornál a szomszéd szereli és bőgeti az ezerkettest. Tizenéves koromban, amikor illegálisan, elhagyatott mű- és földutakon tanultam a vezetés alapjait, hiába volt alattam Citroën AX vagy Opel Corsa, nekem már akkor is sokkal nagyobb élményt adott nagyapám 2107-ese.

A tengelytáv 2700 mm. Pont akkora, mint egyes középkategóriás személyautóknál. A 4x4 arányai miatt itt viszont brutálisan hosszúnak tűnik

Bár az nem Niva volt, de a mai 4x4 szinte ugyanazt a fílinget adja meg, mint annó a kocka ezeröcsi. A beltér illata alig változott, lényegében csak a benzinszag tűnt el. A kapcsolók, a váltókar, a technika, a hangok ugyanazok maradtak. Az ajtót ugyanúgy keményen csapni kell, amiért egy mai autótulajdonos már ölni tudna, az ajtóba és a gyújtáskapcsolóba eltérő kulcs tartozik, központi zár nincs. Nem kizárt, hogy egy mai friss jogsis még a bejutással és elindítással is gondban lenne. Komfort bejutás és indítás... Na ezt itt felejtsük el!

A belsővel párhuzamosan az ülések kényelme sem javult sokat, a huzat viszont dizájnos narancs színű varrásokat kapott

De jól van ez így, mert a 4x4 teljes embert kíván. Egy szervó a kormányban és egy ABS, ami a segítségünkre van. Minden más lényegében maradt a régi. A külsőt némileg átszabták, csinosabb lett, könnyűfém felnit is kapunk, de csak azért, mert a csúcs, Urban felszereltséggel van dolgunk. A belépő Classic valóban a régi, klasszikus külsőt adja. A beltér méretét tekintve ugyanakkor jelentős luxus figyelhető meg a háromajtóshoz képest. 500 mm-rel toldották meg a hosszát, amelynél nem játszottak a túlnyúlásokkal, ez az 50 centi egy az egyben középre került be, így a tengelytáv is a korábbi 2,2 méterről 2,7-re nőtt. Ennek legnagyobb előnyét egyértelműen a hátul ülők érzékelhetik. Olyan lábteret kapunk hátul ezáltal, hogy simán nevezhetjük a 4x4 ötajtósát a tajga terep-Csajkájának.

Mit kezdene ma egy friss jogsis, aki automata váltós kocsin tanult vezetni? Azonnal kiugrana. Bal elöl a difizár, mögötte a felező, a vezetőtől legtávolabb pedig az ötgangos váltó található, amelynek sírós hangja megmaradt. A két pohártartó mögött a legnagyobb extra az elektromos tükörállítás és az elektromos ablakemelő

Hogy milyen vezetni? Élmény! Komolyan. Amint beröffen az 1,7-es szívó benzines, - ami a teszt során terep, város, autópálya körülmények között 12 litert kért száz kilométerenként - máris érezzük, hogy ez nem egy mai, modern autó. Amint megtesszük az első pár métert, máris tudjuk, hogy ez teljes embert kíván. A váltó nyers, határozottan kell vele bánni. Az ötödik fokozatért a hosszú kezűeknek is nyújtózkodni kell, a kormány nem állítható, az ülés bár fűthető, de érezhetően fapados. Messze van ez a ma megszokott kényelemtől. Ez ugyanakkor jó is. Nincs segítségünkre temérdek vezetést támogató extra, még tempomatunk sincs. A legkomolyabb extra talán a két hangszórós rádió, ami városban még csak-csak hallgatható, de közúton és autópályán már többnyire a külső zajok győznek. 100-110 km/óránál még a motor hangos, 120-nál a váltó visít, 130-nál pedig már a szélzaj a mérvadó. Hosszú úton még városban is fárasztó a hangzavar, parkolásnál pedig kizárt, hogy Y nélkül megússzuk a manővert, a fordulóköre ugyanis a ma megszokotthoz képest hatalmas.

A króm küszöb alapból nem jár az Urban felszereltséghez. Jól mutat, de terepen a sár nagy része fennakad rajta, ráadásul az átlépőszögre sincs jó hatással

Nem is igazából az aszfalt az, ahol jól érzi magát a Lada 4x4. Terepen ha megfelelő gumink van, lényegében nehéz olyan helyet találni, ahol ne lehetne elmenni vele, persze ésszerű körülményeket figyelembe véve. Komolyabb, mélyebb sár sem okoz gondot, a felező és a difizár nagy segítségünkre van. Budapest környéki földutakon, havas-sáros körülmények között volt, hogy megálltam elgondolkodni, hogy nekivágjak-e az adott útszakasznak. Aztán felező be, és hadd szóljon! Sima ügy volt átkelni a sártengeren difizár nélkül is. A mélyebb gödröknél néha leért a küszöb, ami utólagos extra. Szép lesz tőle az autó, de terepen hátráltathat. A hosszabb tengelytáv is ront némileg az átlépőszögön, a valóságban viszont nem volt ezzel gond. Vallattuk a Hungaroring Offroad Centrumban is, ahol igen extrém helyeken is gond nélkül ment el.

Kazettás rádió helyett már itt is hallgathatunk zenét pendriveról, a két hangszóró viszont kevésnek bizonyul országúti tempónál. Ott ugyanis a motor-, váltó- és szélzaj győz. A kapcsolók szintén nem változtak semmit az egykori Ladákhoz képest

A 4x4 ötajtós ára 3,299 millióról indul Classic felszereltséggel. A csúcsnak mondható Urban eggyel áll felette, amely 3,699 milliótól vihető haza. Erre még rájön a metálfényezés ára, ami 99 ezer Ft, így 3,8 millióért lehet egy nem fehér, ötajtós 4x4-ünk. Összességében a plusz fél méteres hossz és tengelytáv 300 ezer Ft felár, ami megéri, hiszen lényegesen több hely áll rendelkezésre, országúton komfortosabb, cserébe terepen számolni kell azzal, hogy a szűk fordulókban nem fog egyetlen kormánymozdulatra elférni. Ezzel az árcédulával a legkedvezőbb összkerékhajtású terepjárónak számít, ami valóban jól teljesít terepen, nem csak holmi utcai SUV összkerékhajtással. A felező és a difizár királyság, tereptulajdonságokban viszont igen közel áll hozzá az új Dacia Duster, ami sokkalta komfortosabb is. Hogy a kettő közül melyik éri meg jobban, arról egy külön cikkünkszól.

Az utcaképből erősen kikopott a forma, ezért manapság ugyanúgy megnézik vele az embert, mint egy sportosabb kabrióval. Az ötajtós 4x4 jó választás a sűrűn terepezőknek, 10 literes fogyasztás alatt viszont ne számoljunk vele

Értékelés
Pozitív
Retro fíling, jó terepjáró képesség
Negatív
Magas fogyasztás, hangos beltér, nagy fordulókör
Árak
Tesztmodell alapára
3 699 000 Ft (2018.02.14.)
Tesztautó ára
3 798 000 Ft (2018.02.14.)
Műszaki adatok
Méretek
Hosszúság:
4140 mm
Szélesség:
1690 mm
Magasság:
1640 mm
Saját tömeg:
1210 kg
Össztömeg:
1535 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
420-780 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
910 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1300 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
840 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1690 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
133 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
61 kW (83 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
135 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
23 s
CO2-kibocsátás:
216 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
73 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
77 dB(A)

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Egyéb - kínál | Niva597
Lada niva Gázrendszer
Lada niva Gázrendszer (65)
Egyéb - kínál | Kevlar
Panasonic Toughbook Cf31 eladó!
Panasonic Toughbook Cf31 ... (421)
Alkatrész - keres | homokil
noimage
hátsó difi (667)

Fórum üzenetek

    • segítség kérés
    • A kódok ua. mint az opelnél, a központi befecskendezés GM termék. Itt vannak mégegyszer :...
    • Készítő vamitya
    • 6 órája 11 perce
    • segítség kérés
    • Az egy másik niva volt annak azóta nincs baja meg az 2003 decemberi. Ezt most vettem kb 1 hónapja.tudtok nekem segíteni hogy mit jelentenek...
    • Készítő Niva597
    • 8 órája 5 perce
    • segítség kérés
    • Nos azért kérdeztem hogy miket szereltél, mert érdeklődtél hidrotőkék felől is korábban,mondok nehogy a vezérlés legyen elrakva.Egy biztos...
    • Készítő vamitya
    • 8 órája 16 perce
    • segítség kérés
    • Szia.sikrult ki olvasni a hibát.13,15,24,44,54es hiba kódokat vilogta.en így vettem már akkor is ezt csinálta alap szerviz dolgokat cseréltem...
    • Készítő Niva597
    • 11 órája 29 perce

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés