Belépés

Oldalainkat 91 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

SharonSpics dfkthmbxgogclowl ivanbeletskiy Rickysig fyutkbysxgogclowl
Kipufogó új ..
Kipufogó új ..
Kipufogó új ..
Kipufogó új ..
Kipufogó új
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

http://colesa.ru/news/8434

"Auto Review": A "Niva" gumiabroncs tesztjei

Az Avtoreview szakértői tesztelik a gumiabroncsokat a Niva számára ajánlott hóban, jégen, sárban, száraz és nedves aszfaltban, és meghatározzák, hogy mely gumiabroncsok tartják hosszabb ideig, mint mások.

 

Mi aggasztja azokat, akik leginkább az új gumiabroncsokat választják, különösen akkor, ha mind a gumiabroncsok, mind az autó viszonylag olcsó? Nyilvánvalóan, miután az ár követni fogja a kilométerek kérdését: hamarosan ki kell zárnia egy új készletet? De itt van a rossz szerencse: annak ellenére, hogy a gumiabroncs-tesztelési módszer évről évre javult, nem volt lehetséges meggyőzően válaszolni a gumiabroncs élettartamára. Ennek ellenére valószínűleg megfelelő megoldást találtak: a gépjárművek gyorsított életpróbái. A rangsorban - 16 hüvelykes gumiabroncsok a Niva számára: VLI-10, Kama-232, K-156-1, I-457 és japán Dunlop Grandtrek AT2. Ezek a gumiabroncsok, amelyeket sikerült a Niva - 175/80 R16 és 185/75 R16 ajánlott méreteihez kipróbálni.

Az Avtoreview szakértői korábban próbálták értékelni a gumiabroncs kopásállóságát. Napokon átfutottak az országokon átnyúló dobokon, de arra a következtetésre jutottak, hogy egy ilyen kísérlet csak részben szimulálja a valós terheket és ennek eredményeként a tényleges működés erőforrását. Ezután megtörtént a közutakon megtett kilométer, de a helyes eredmények elérése érdekében - például a Niva-nak ugyanazokra a különböző gumiabroncsokra. - öt Niv-t kellett megvásárolni, és a merev rotációs szabályokat követve (az autók helyzetét a konvojban, a vezetők közötti váltást, stb.). legalább tízezer kilométernyi oszlopot vezetni. És ha legalább egy autó meghibásodik? És ha a kerék áttört? És ha kettő vagy három? Túl drága és túl kockázatos.

Aztán emlékeztek az autók gyorsított életpróbáira, amelyeket a szerkesztők a Dmitrovskiy avtopoligone-ban végeznek. Egy kilométer háromra megy - teljes terhelés miatt. mozgás a maximális (vagy annak közel) sebességével. intenzív gyorsulás és fékezés. A futás jelentős része a macskaköves járdán esik, a tesztelők a hegyi úton haladnak. Nyilvánvaló, hogy a gumiabroncsokra hatalmas terhelés következik be: például a Lada Priora gyorsított életvizsgálatai során négy gumiabroncs-készlet „elhasználódott”. Továbbra is egy algoritmus kidolgozása szükséges. lehetővé téve a kopásállóság megfelelő értékelését. Egy autó kerékpáron mindig vannak ún. Alap gumiabroncsok, amelyek a tengelyek mentén történő forgást figyelembe véve ugyanolyan terheléssel rendelkeznek, mint a "teszt" gumiabroncsok. Ezután hasonlítsa össze a "bázis" gumiabroncsok kopását a "teszt", A különböző modelleknél a kilométerek minősítését is elvégezheti. Ebben az esetben a „bázis” gumiabroncsok Kama-232 acél voltak: közülük 12-t vásárolt - nyolc az erőforráshoz és négy a hagyományos tesztekhez.

A tesztek során a Pilot Gribachev és Alexander Vinogradov pilóták minden egyes gumiabroncs futófelületének mérését minden este digitális mélységmérővel, legalább 12 ponttal mérték.

Kilométerenként minden gumiabroncs - 5000 km. Ezután egy újabb „teszt” modellt telepítettek - és egy új pár „alap” gumiabroncsot. Természetesen szükség van egy különösen szigorú légnyomás ellenőrzésére (az AvtoVAZ által ajánlott 2,1 bar az első tengelyre és 1,9 bar a hátsó) és az első kerék rögzítési szögei mögött.

A matematikai korrekció után, figyelembe véve a „bázis” gumiabroncsok kopását és a tesztek intenzitási együtthatóját (3.3.), Megkapjuk a „Wear Resistance” jelölés győzteseit: ezek a K-156-1 és I-457 gumik. Körülbelül ugyanolyan ütemben mutatják be a futófelület mélység-csökkentését, és a K-156-1 gumiabroncsoknak még másfélszeresnek kell lenniük, mivel a kezdeti futófelület mélysége 11 mm, szemben az I-457 gumiabroncsok 8,2 mm-rel. 4 mm-es biztonságos marási mélység. a K-156-1 gumiabroncsok feltételes számított élettartama 38900 km. Az I-457-es Yaroslavl-gumiabroncs ugyanolyan működési feltételek mellett elegendő lenne 23.300 km-re. De a Dunlop Grandtrek AT2 gumiabroncsok tartóssága elrettentett: életük csak 14 500 km volt. Rossz gumiabroncsok? Gyorsan törölhető a csiszoló járdán? Nem pontosan. A gumi tartóssága nem sokkal alacsonyabb mint a hosszú élettartamú gumiabroncsok, de az új gumiabroncsok futófelületének mélysége csak 6,9 mm volt. Egyébként a 4x4-es gumiabroncsok „kis” futófelülete nem a legjobb megoldás a terep és az aquaplaning ellenállása szempontjából.

Talán a gumiabroncsok ezt más típusú tesztekkel kompenzálták? Például nedves aszfalton, ahol méréseket végeztünk a megállási távolságról és a 35 m sugarú kör legnagyobb fordulatszámáról. Nem, Niva, a „Dun” gumiabroncsoknál „nedves aszfalton” áll meg, 100 km / h sebességgel 68,9 méter után. A legrosszabb eredményt csak „tapasztalt” VLI-10 gumiabroncsok mutatják - 70,9 méter. A Kama-232 háztartási gumiabroncsok azonban lehetővé tették, hogy a Niva 54,3 méter után leálljon. És a "nedves" körben a Niva-t a legnagyobb sebességgel - 70,4 km / h - engedték. A Dunlop gumiabroncsok ismét meghibásodnak - Niva elcsúszik rajta, és nem teszi lehetővé a 64,8 km / h-nál nagyobb számot.

Meglepő módon a száraz aszfalton végzett vizsgálatok eredményei szerint a Dunlop Grandtrek AT2 a protokollok utolsó soraiban volt. A féktávolság 3,4 m-rel hosszabb, mint a K-156-1 Kirov gumiabroncsoknál, a legjobb ebben a kategóriában. És a „visszaállításnál” a sebesség is alacsony: függetlenül attól, hogy a szakember Yaroslav Tsyplenkov mennyire tartós, a maximális eredmény 67,5 km / h. A Nizhnekamsk Kama-232 gumiabroncsok pedig 71,4 km / h sebességgel engedhették az akadályt.

Nyilvánvaló, hogy a Niva gumiabroncsok vizsgálatához szükség van a sófürdőkre. A terepjáró gyorsított erőforrásvizsgálatának programjában szerepel a sűrű földút útján elért nehéz off-road előny.

Még a Dunlop Niva „kisrésű” gumiabroncsain is, jellegzetes arroganciájával, bizalommal felrobbantotta az off-roadet. Egyébként a japán gumiabroncsok nem voltak a legrosszabbak a sárban - a miénk szerint ezúttal szubjektív módon az I-457 abroncsok voltak a legrosszabbak. A Dunlop és a VlI-10 kissé jobb, és a Kov-156-1-es Kirov gumiabroncsok a sár vezetői lettek. Niva könnyen kiválasztható a vízzel töltött árokból, és magabiztosabban mozgott a lassú emelkedésekre.

És mi van a kényelemmel? Úgy döntöttek, hogy ezt a jelölést teljesen kizárják. A Niva motorja és átvitele a korszerűsítés után is annyi zajt és rezgést bocsát ki, hogy egyszerűen nem komolyan beszélni a gumiabroncsok hatásáról az akusztikus és a vibro-kényelemre. Nem volt észrevehető különbség a simaságban.

De télen nem tudunk tesztelni - végül is, minden gumiabroncs legalább az „All Seasons” jelzéssel rendelkezik, és az ötből három modell is „M + S” néven van jelölve, azaz Mud + Snow. A sárról, vagyis a szennyeződésről, amit már elmondtunk, és most megtudjuk, hogyan indokolta a Snow szó használatát.

A hengerelt hó féktávolságának mérése meglepetés volt: az aszfalton bekövetkezett katasztrofális teljesítmény után a Dunlop gumiabroncsai voltak a legjobbak. A sekély futófelületük jobbnak bizonyult, mint a K-156-1 gumiabroncsok mélyén. Ezek a Dunlop gumiabroncsok minimális megállási távolságot biztosítottak a jégen. Külsőként a jégen - gumiabroncsok I-457, a hóban - VLI-10.

Ezután a vizsgálati eredményeket tízpontos skálán alakítottuk át - és összegeztük az egyes paraméterek súlyát figyelembe véve. Úgy döntöttek, hogy az ilyen gumiabroncsok esetében a legfontosabb dolog a nedves aszfalton mért kilométer és fékezési tulajdonságok, vagyis a gyakorlatiasság és a biztonság. Mennyi volt a gumiabroncs minősége a téli utakon? Ennek oka, hogy csak a valódi téli gumiabroncsok biztosíthatják a biztonságot. Ugyanezen vizsgálatok során az "M + S" jelölés ellenére sem volt. De voltak dicséretes "vsesezonki" - gumik K-156-1. aki a legtöbb pontot szerzett a rangsorban. Semmi sem az oldalukon a "Niva 4x4" felirattal - a Niva legjobb gumiabroncsaival. A Nizhnekamsk Kama-232 abroncsok, amelyek a Lada 4x4-es autók elsődleges konfigurációjába kerülnek, szintén méltó teljesítményt nyújtottak. És itt három további teszt résztvevő, beleértve a japán Dunlop Grandtrek AT2 gumiabroncsokat. mögött: nem a legjobb választás.

Féktávolság nedves aszfalton 100 km / h sebességgel, m

A manőver sebessége "nedves" járdán fordul, km / h

Féktávolság "a száraz járdán 100 km / h sebességgel, m

A manőver sebessége a száraz járdán alaphelyzetbe áll. km / h

A türelem szubjektív értékelése. pont

Számított gumiabroncs élettartama 4 mm-es maradék futófelület-mélységig. Km (fajlagos futófelület kopás, mm / 1000 km)

Féktávolság a jégen 50 km / h-tól. m

Megállási távolság a hóban 50 km / h sebességgel. m

Körülbelül kiskereskedelmi árak. RUR

paraméterek Az általános értékelésre gyakorolt ​​hatás VLI-10 Cama-232 K-156-1 Niva 4x4 I-457 Medved Dunlop Grandtrek AT2
Nedves aszfalt 30%
Fék tulajdonságai 20% 6 10 8 7 6
Keresztkötési tulajdonságok (a manőver sebességének fordulata) 10% 6 10 8 8 6
Száraz aszfalt 15%
Fék tulajdonságai 10% 8 8 10 8 7
Szabályozhatóság (a "visszaállítás" manőver sebessége) 5% 9 10 7 8 6
Téli tulajdonságok

20%

Fék tulajdonságai jégen 15% 8 7 9 6 9
Fék tulajdonságai a hóban 5% 5 10 7 8 10
passability 15% 7 8 9 6 7
forrás 20% 6 5 10 7 5
Átfogó értékelés 100% 6.8 8.1 8.8 7 6.7

A teszt eredményeit az alábbi táblázatban és grafikus formában mutatjuk be.

helygumiRövid leírás
1

KShZ 
K-156-1 
Niva 4x4

Méret: 185 / 75R16 Sebességindex 
: Q (160km / h)        
Terhelési index: 92 (630 kg) 
Tömeg (kamerával), kg: 11,4 
Átlagos kiegyensúlyozatlansági érték gramm / kerék: 80 
Gumi keménysége Shore szerint, egység: 66 
Futófelület mélysége, mm: 11 
Gyártó: Kirov Tire Plant

Ezek a gumiabroncsok nagyrészt a győzelemre kötelesek a futófelület mintázatának mélységére: a versenytársakkal szembeni extra három vagy négy milliméter pozitív hatást gyakorol az átjárhatóságra és az erőforrásra. Az "Avtorevu" számításai szerint ezeknek a gumiabroncsoknak a normál működés során elegendőnek kell lenniük közel 40 ezer kilométerre. És ez lesz biztonságos kilométer: a nedves aszfalton a Kirov gumiabroncsok csak a Nizhnekamskhoz kötődő tulajdonságaiknál ​​alacsonyabbak. Szárazon minimális megállási távolságot biztosítanak. A K-156-1 gumik csak a száraz felületen vészhelyzetben veszítik el a versenytársakat: a Niva lassan reagál a kormánykerék éles fordulására. A lebontás elleni küzdelem a manőver első fázisában, a tesztelőnek mély elmozdulást kellett tennie, amikor visszatér a "saját" sávjához.

A sáros úton a K-156-1 gumiabroncsok segítik a Nivát a teljes terepi potenciál megvalósításában - a gumiabroncsok jól illeszkednek, az autó megfelelően reagál a kormánykerék fordulataira és folyamatosan elhagyja a mélytengelyből.

Télen a Kirov gumiabroncsok jól működnek a jégen és egy kicsit rosszabb - a hengerelt hóban. És az összegben - ebben a tesztben egy magabiztos győzelem: a „névleges” gumiabroncsok Niva-nak bizonyultak.

+ Erőforrás. 
+ Passability. 
+ Fék tulajdonságai száraz aszfalton és jégen. 
- Kezelés száraz járdán. 
- Fék tulajdonságai a hóban. 
Általános értékelés: 8.8
2

Kama 232

Méret: 185 / 75R16 Sebességindex 
: T (190 km / h) 
Terhelési index: 95 (690 kg) 
Tömeg, kg: 10,8 
Átlagos kiegyensúlyozatlanság gramm / kerék: 60 
Shore gumi keménység, egység: 66 
futófelület mélysége, mm : 7.7 
Gyártó: Nizhnekamsk gumiabroncsgyár

A Nizhnekamsk gumiabroncsai elégedettek a nedves aszfalt tapadási tulajdonságaival - a legközelebbi követőkhöz képest a Niva megállási távolságát 6,5 méterrel csökkentették, és a VLI-10-hez képest, majd 15-re. A vízzel elárasztott Kama-232 fordulóján pedig a vezető jobban magabiztosnak érezheti magát, és még a csúszkában is, az autó továbbra is reagál a kormányzási szögre, és maga a csúszás nem túl feszült.

A száraz járdán ezek a gumiabroncsok a legjobb hatással vannak az ideális Niva kezelésére - a legegyszerűbb, ha a tesztelő egy akadályt vezet. Igen, a kormánykereket nagyobb szögekbe kell fordítani, de nem csúszott, és habozott, amikor visszatér a „sávjához”.

A sárban ezek a gumiabroncsok is jól működnek, de csúszás esetén kemény földre ásnak, nem olyan magabiztosan, mint a K-156-1 gumiabroncsok. Nem csoda: a Nizhnekamsk gumiabroncsok futófelületének mélysége jelentősen kisebb.

De a hóban jobban működnek - nem véletlenül a vékony vágások (lamellák) miatt, amelyek fékezéskor nyitva tartják a markolást. Kár, hogy a jégen a lamellák nem voltak olyan hatékonyak: fékezéskor - az utolsó előtti eredmény.

Az életminőségi vizsgálatok eredményei még inkább felborulnak - a Kama-232 gumiabroncsok gyorsabban elhasználódnak, mint más versenytársak: számítási módszerünk szerint mindössze négy ezer kilométer az eredeti hornyok mélységétől (7,7 mm) csak négy milliméter marad.

Ez a modell érdeklődést jelenthet azok számára, akik nagyobb követelményeket támasztanak a biztonsággal szemben (különösen nedves utakon), ugyanakkor egy kicsit vezet. Például, ha a Niva-t hétvégi autóként használják.

+ Csatlakozó tulajdonságok nedves aszfalton. 
+ Kezelés száraz és nedves aszfalton. 
+ Fék tulajdonságai a hóban. 
- Alacsony erőforrás. 
- Fékezési tulajdonságok a jégen. 
Általános értékelés: 8.1

3

YaShZ 
I-457 Medved

Méret: 175 / 85R16 Sebességindex 
: Q (160 km / h) 
Terhelési index: 83 (560 kg) 
Tömeg (kamerával), kg: 11.9 
Átlagos kiegyensúlyozatlanság, gramm / kerék: 100 
Gumi keménysége a Shore egység szerint. : 65 
A futófelület mintázatának mélysége, mm: 8.2 
Gyártó: Yaroslavl Tire Plant

Az Avtorevu futófelülete már régóta ismert - 1996 óta, amikor I-400 Yaroslavl gumiabroncsokat teszteltek, ami egyébként még mindig a Zhiguli 175/70 R13 dimenzióban készül. Az elavult futófelület mintázata ellenére az I-457 gumiabroncsok a minimális tapadást biztosítják a nedves aszfalton, sőt akár a Dunlop importált gumiabroncsai is. Ezzel vízzel elárasztva. A Niva jól reagál a kormánykerék első impulzusára és kezelhető marad a tárgylemezen.

A száraz járdán ezek nem a legrosszabb eredmények, különösen a „reset” alatt, ahol a várható viselkedés és az optimális egyensúly a sodródás és a csúszás között. Bár a kormányzási fordulatra való érzékenység nem elég, és miért nem a legmagasabb a manőver sebessége.

De a fő összeg a büntetőpontok Yaroslavl gumiabroncsok szerzett téli tesztek és a földutak. Niva lelassította a legrosszabbat a jégen, és egy sáros alapozón többet fúrott, mint amennyit a megfelelő irányba hajtott. És megállt egyáltalán, a blokkolt középső differenciál ellenére.

De a Yaroslavl gumiabroncsok ugyanolyan kis intenzitásúak, mint a K-156-1 gumiabroncsok, és az életveszteség az új gumiabroncsok alacsonyabb futófelületének mélysége miatt következik be.

Megfelelő, de nem több.

+ Alacsony fajlagos futófelület kopás. 
+ A száraz és nedves aszfalton való kezelés indikátorai. 
- Patencia. 
- Fékezési tulajdonságok a jégen. 
Általános értékelés: 7.0

4

Belshina 
VLI-10

Méret: 175 / 85R16 Sebességindex 
: Q (160 km / h) 
Terhelési index: 88 (560 kg) 
Tömeg (kamerával), kg: 11,7 
Átlagos kiegyensúlyozatlanság, gramm / kerék: 65 
Parti gumi keménysége, egység: 61 
Futófelület mélysége, mm: 7.8 
Gyártó: Belshina (Fehéroroszország)

A VLI-10 gumiabroncsok Niv szovjet időkből emlékeznek meg, amikor a VAZ SUV gumiabroncsának megválasztása két modellre korlátozódott - VLI-5 off-road és VLI-10 autópályákra. Ma ezeknek a gumiknak az "autópályája" nem olyan nyilvánvaló. A modernebb versenytársak hátterében a VLI-10 abroncsok tehetetlenek a nedves aszfalton - a Niva a leghosszabb féktávolsággal rendelkezik. És a fordulás során a gumiabroncsok rosszul működnek: a csúszásgátlások gyenge előrejelzése - és a vezetőnek nehéz megtalálni a megfelelő vezérlési algoritmust. A versenyek során a legtöbb jelölő kúp lőtték le.

A száraz aszfalton a kúpok szerencsésebbek voltak - a VLI-10 gumiabroncsokon a Niva 70,7 km / h sebességgel „akadályt” vezet. Igaz, a tesztelőnek gyorsan és nagy szögben kellett forgatnia a kormánykereket, ellensúlyozva az alacsony érzékenységet. Niva azonban minden gumiabroncson mutatja be.

A száraz járdán a megállási távolság közepes. A jégen is. A hóban a „finom futófelületű” futófelület nehézségekbe ütközik, jelentősen növelve a féktávolságot.

De a "sárveszélyesség" kinyilatkoztatássá vált. Azt vártuk, hogy ezeken az „autópálya” Niva gumiabroncsokon tehetetlenül leplezik, sőt a Patriotot is az útba nem vonták. De a szolgáltatásai nem voltak szükségesek: a Niva mindenütt magától elment, sőt még mély mélyből is kijutott - bár nem olyan magabiztosan, mint a K-156-1 gumiabroncsokon, de külső segítség nélkül.

És mégis ezek a gumiabroncsok túlélték életkorukat - nem állnak szemben az újabb modellekkel folytatott versenyre, de ugyanolyanak.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | Peti
Eladó alkatrészek csomagban
Eladó alkatrészek csomagban (2800)
Gumi-felni - kínál | Báderka1
noimage
Nivára téli nyári gumi fe... (1482)
Szerelés - kínál | Guminyúl
Niva javítás
Niva javítás (7123)

Fórum üzenetek

    • lambdaszonda
    • szerintem a rossz út szenzor a kopogás érzékelő akar lenni
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 9 órája
    • lambdaszonda
    • Üdv.! Tovább kutattam a az autóban.Sebesség jeladót ellenőriztem(hibát nem találtam,van test,+12V,jel is jön),visszakötöttem,láss csodát...
    • Készítő Attila72
    • 1 hete 20 órája
    • Hűtésrendszer
    • Elektromos gebasz is lehet, csak az nem vilagos nekem, h van, h napokig mukodik problema mentesen: minden mutat ugy, ahogy kell, aztan egyik...
    • Készítő darcklub
    • 2 hete 1 napja
    • Hűtésrendszer
    • Akkor meg biztos hogy valami elektromos gebasz van,ami terheli a hálózatot, átvezet zárlatos és emiatt lecsökken a feszültség.Amikor meg a...
    • Készítő vamitya
    • 2 hete 1 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés