Belépés

Oldalainkat 80 vendég és 1 tag böngészi

Kirus

Legfrissebb regisztrációk:

Pocok1980 keszi22 gardiner Szemusz demuska



20171104_141..
20171104_161..
20171104_161..
Nyári style
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

A Lada Niva (orosz bwtűkkel: Лада Нива) – 2006 óta Lada 4x4 márkanév alatt forgalmazzák[1] – a Lada autómárka egyik típusa, amelyet terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években. Az alapváltozat típusjelzése VAZ–2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.[2]



Tartalomjegyzék

[elrejtés]

Története

1977. április 5-én gördült le a gyártósorról az első modell. Az első modell és a mai modellek között kevés változás vehető észre.[3] A Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. Az önhordó autó az alvázasokhoz képest könnyebb, jobb torziós merevségű.

Az első generációs Nivát (típusjelzése: VAZ–2121) 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely eleinte 72, majd 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor (típusjelzése: VAZ–21213) a hátsó vízszintes lámpát függőlegesen helyezték el, így a csomagteret kényelmesebben lehetett pakolni, a motor űrtartalmát pedig 1,7 literesre növelték.[3] 2002-ben a motort injektorosra, azaz közvetlen befecskendezésűre alakították (típusjelzése: VAZ–21214 ill. Lada 4x4). A nyugati piacokon a Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával árusították a Nivát (típusjelzése: VAZ–21215).

2010-ben ismét frissítették a Nivát (Lada 4x4M). Kívül két új első indexburát és új tükörházakat kapott, belül pedig korszerűbb, digitális műszereket és kényelmesebb ülések szereltek be.[4] Új fékrendszere és tengelykapcsolója, valamint puhább futóműve lett az új nivának.[5] Nyugat-Európában a Niva piaca beszűkült, mivel több környezetvédelmi előírásnak nem felel meg. Oroszországban viszont nincs valódi alternatívája, így nem tudni, hogy meddig fogják gyártani.


VAZ–2121

2011-ben euro 5-ös motort kapott, a Lada Priora típus 16 szelepes motorját.[6]


VAZ–21213

A Nivát a jövőben Dacia alapokra kívánják tenni, modernizálni szeretnék a kocsi formáját, de a nevét meg kívánják hagyni.[7]

Műszaki adatok

A Lada Niva típusváltozatai között külsőre kevés különbség található, de műszaki jellemzőiben eltérések vannak.

Lada Niva VAZ–2121 VAZ–21213 VAZ–21214
Tömeg (kg) 1150 1210
Gyorsulás 100 km/h-ra (s) 23 19 25
Legnagyobb sebesség (km/h) 132 137 125
Hengerűrtartalom (cm³) 1580 1690

Lada Taiga

A Nivát Ausztriába is exportálták már a kezdetek kezdetén. A neve azonban nem Niva, hanem Taiga volt. Ezek az autók annyiban tértek el a Niváktól, hogy volt króm küszöbdíszléce és a hűtőmaszkon is krómborítás volt.[8]

Magyarországi jelenléte

A Nivát Magyarországra 1982-83-ban hozták be először.[8] 1990-2010 között a végelszámolásig a Hungarolada volt az importőr.[9] Azóta több cég foglalkozik Niva értékesítésével Kecskeméten, Kaposvárott, Nyíregyházán.

Az alábbi változatok kaphatók hazánkban:

  • Lada Niva (VAZ–2121, VAZ–21213, VAZ–21214)
  • 2010 óta kapható a Niva (VAZ–21214) teherautó változatban. Kivülről semmi változás, belül azonban csak két ülés van. A vállalkozók számára fontos, mivel teherautó után vissza tudják igényelni az ÁFA-t és a cégautó adót sem kell fizetni.[4]


Cabrio változat

Chervolet Niva

A Chervolet Niva a Lada Niva utódja, a GM és az AvtoVAZ első közös terméke.[10] A gyártást 2002-ben kezdték el VAZ–2123 típusjelzéssel

Hozzászólások  

0 #1 htt 2014-10-10 09:55
Tetszik a Pickup
Idézet

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - keres | kozmix
noimage
Niva ablakok (148)
Gumi-felni - kínál | helleborus
utcai kerekek 16"
utcai kerekek 16" (1574)
Gumi-felni - kínál | NN83
Enkei off-road alufelni gumival
Enkei off-road alufelni g... (1082)

Fórum üzenetek

    • Felni, gumi
    • Érdekes, mert a régi kocsin meg tök simán fut. Azzal sem megyek hetven nyolcvannál gyorsabban, meg ezzel sem.
    • Készítő Kincsvadász 07
    • 1 napja 20 órája
    • Felni, gumi
    • A gyári terepgumi nekem is rázta az elejét, szerintem mind ilyen. 70 alatt, terepre jó, országútra felejtős.
    • Készítő Hrubos
    • 1 napja 20 órája
    • Felni, gumi
    • az a baj,hogy azt irnak rá amit akarnak:) semmiből nem tudod,vagy jó vagy nem
    • Készítő Guminyúl
    • 1 napja 22 órája
    • Felni, gumi
    • Az miről ismerszik meg hogy kínai vagy ukrán? ezekre Rá van írva voltyre made in ruusia
    • Készítő Kincsvadász 07
    • 1 napja 22 órája
    • Felni, gumi
    • sajnos előfordul,ilyen már volt nálam is.No meg ugye a kinai-ukrán gumi sem egy tökéletes dolog
    • Készítő Guminyúl
    • 1 napja 22 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés