Belépés

Oldalainkat 101 vendég és 1 tag böngészi

Goethe

Legfrissebb regisztrációk:

egacu lLaci kocsip kuftar Tebacsi



Zsiguli sör
img_20170509..
20170502_094..
20170502_094..
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

Alsópetényi túra

Elszánt és egyben elmebeteg kis csapatunk JBéla vezetésével arra vállalkozott, hogy a hétvégén felfedezi a Gödöllői-dombság útjait. Utunk a jól ismert „Tőzi”-ről indult. Itt találkoztunk szombat reggel és innen vettük utunkat hat terepjárónkkal a Cser-tó partjára. Az indulás 9:00-ra volt meghirdetve, melyet sikerült is tartanunk. Elindulásunk és az első megállásunk között nem egész 5 métert sikerült haladnunk. Ekkor Musti kérdő tekintettel meredt ránk, miközben lekvárt kavart az osztómű karjával. „Mintha nem lehetne bekapcsolni” :) A probléma forrását, hamar sikerült lokalizálni. „Valaki” rosszul rakta vissza a kar tengelyén lévő Seeger gyűrűt, így a tengely egy óvatlan pillanatban megszökött a rendszerből. A probléma nem volt nagy, így egy fényes 8-as csavar segítségével orvosoltuk a problémát mintegy 40 perc alatt.

Ha most valaki felkapta a fejét a részidőn, jelezném ez nem a Forma-1! Első megállónk a megközelítőleg 7 km-re fekvő egykori rakétabázis. Itt pár bunker megmászása, első szendvicsek megevése és némi puffogtatás után folytattuk utunkat. Az út elég eseménytelenül telt. Nagyon szép tájakon jártunk állítólag. Megerősíteni nem tudom, mivel én a sor végén autóztam ahol a portól az átlagos látótávolság időnként 5 méter is nőtt! Amikor nem volt por, akkor a kékes füstfelhő csípte a szemem. :) A hírhedt Fanyűvő Trophy útvonalát sokszor érintettük, így sok ismerős ám most száraz útvonalon haladtunk. Második nagyobb játszóterezésünket Vácrátót határában, egy kisebb buckákból álló réten töltöttük.

Továbbhaladva egy rövidebb utazás után újból megálltunk, hogy az aszfalton történő autózás által kiváltott szédülésünket és kavaró gyomrunkat pár pogácsával, muffinnal és szörpivel orvosoljuk. Már vagy negyven kilométernyit haladtunk a túrán mikor is Musti autójának hátsó kerekei imbolygósra vették. A jobb oldani nagy kutyacsont utolsó vas atomjai is elengedték egymás kezét (itt egy kovalens kötést képzeljünk el, a kis gombócoknak nincs kezük – ami kis gombóc és keze van, az a Joci :) ) Röpke negyed óra alatt Musti kicserélte a kutyacsontot, miközben Jbéla egy tehén koponyájával a motorháztetején érkezett vissza. Mivel büdös volt, otthagytuk a hídon emlékeztetőnek. Eme nagyszerviz után olyan következett, amire eddig nem volt példa és ez pedig a sár.

Jókat csúszkáltunk az erdő hűvösében, majd újabb akadályt sikerült találnunk. Egy patakmedret, melynek alján hatalmas iszap hevert. Béla és a pajesz belemerészkedett és megállapítottuk, hogy ennyi autóval nem lenne értelme csörlő segítségével átküzdeni magunkat. Így elindultunk a balra kanyarodó ösvényen. Az ösvény 150 méternyit haladt előre, majd egy hajtűkanyarral már a patak másik oldalán találtunk magunkat ahol újabb 150 méter megtétele után ott találtunk magunkat a patakátkelő másik oldalán. :) Innen egy viszonylag könnyed ereszkedéssel hamar átértünk Acsára. Ott az erdő közepén lévő játszótéren a banda nagy része megmászta a falat, majd visszatérő elemként pogácsát fogyasztottunk el. Ekkor már fél 5 felé járt az idő és még vissza volt 22 kilométer légvonalban.

JBéla és JBéláné között felmerülő konfliktus, hogy aszfalton vagy terepen menjünk szerencsére nem fajult odáig, hogy ne tudjunk elindulni. Béláné engedett és elindultunk terepen. Gondolom, amikor a második zsákutcánál fordultunk vissza üvöltött a CB rádióba, hogy Béééééééééééééélllllaaaaaaaaaaa én mondtam, hogy ne erre jöjjünk!!! Szerencsére a szerző CB-je nem volt hadra fogható, így ez kitalált történet. A hátra lévő tízegynéhány kilométert így újból épített úton tettük meg. A tó partra megérkezve, enyhén koszosan első utunk a mosdóba vezetett ahol rájöttünk, hogy a csapvíz kevés lesz ide. Természetesen a parkoló és a kemping közti 25 méteres utat sem tudtuk megtenni gyalog. Közben egy oldtimer 1966-os gyönyörű piros Mustanggal találkoztunk, akit meginvitáltunk egy kis sarazásra, de a gazdája nem kívánt velünk tartani az erdő mélyére. Nem is értem miért Nevetés így irány a tó, na de a tóban halak laknak, amiket emberek esznek meg, ezért vagy más okból nem lehet benne fürdeni. Szerencsére a kora neolit korszak hajnalán (1994) egy markológép ásott egy nagyobbacska gödröt, amit az esővíz és lelkes locsolók feltöltöttek, így aki nem volt nyuszi bemerészkedhetett eme kacsaúsztatóba. (Upsz Kacsa nem is jött be Meglepett) Kempingezésünk ingyen fagyival indult, melyre JBéla hívta meg a társaságot – ezt ezúton is még egyszer nagyon köszönjük – majd a vacsora előkészítésével folytatódott. Közben megváltak tőlünk Imiék és duck kolléga, akit haza húzott a szíve, ami majdnem megállt, mikor is őzek állták útját Petény után. Őt váltotta Petya és a kisfia, akik egy lakókocsival emelték konvojunk eszmei értékét. Nem sokkal később Nardi és kedves felesége is megérkezett, így ekkor voltunk a legtöbben. A parkolóban 15 autó látszódott, igaz nem mind velünk jött. :) Sütögettünk, ittunk, ettünk.

Béláék még egy laza 40-est gurultak az erőben. Csak másnap délelőtt láttuk őket újra. Vasárnapi a fellazult alkatrészek meghúzásával indult, majd kezdetét vette a hazaút. Némileg rövidebb, de bokrosabb részen haladtunk visszafelé. A hétvége első esőcseppjei az erő közepén értek minket, melyre harci alakzatot vettünk fel és lapultunk a sárra várva, mint Párduc tank az Ardennekben. Sár nem lett, de lelkesedésünk határtalan, mint mindig. A tovább mindössze egy zsákutca és annak lakói zavarták meg nyugalmunkat, de a „Csókolom van eladó meggy?” kérdés kizökkentette őket a rendszám felírogatás varázslatos mámorából. Már csak az én elszökni vágyó hátsó kerekeim csavarjait kellett meghúzni, - elforgatni a gyűrűket amíg azt nem látod H-O-P-P - és már újra a Tőzin voltunk.

Itt egy remek alvázmosást hajtottunk végre, majd elindultunk egyenként hazafelé. Összességében egy könnyed, nem embert próbáló hétvégét töltöttünk el, mely a körülmények (por, 45 C a kocsiban (kivéve Imit azzal a zajos hűtőszekrénnyel :) )) ellenére mindenki számára felüdülés volt és boldogabban ért vissza, mint mikor elindultunk! Köszönjük szépen a kedves túravezető úrnak a remek nyomvonalat, amin volt jó kilátás, sár, por, víz, lejtő, emelkedő :) Reméljük, megismételjük ezt az utat hamarosan, kalandosabb körülmények között!


Répa

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | kosa18
Lada TORSEN önzáró differenciálmű
Lada TORSEN önzáró differ... (184)
Autó - kínál | kalinasz
Lada niva 2005 évjáratú 1.7-es eladó!
Lada niva 2005 évjáratú 1... (2525)
Autó - kínál | Kristóf
Lada Niva 1600
Lada Niva 1600 (1278)

Fórum üzenetek

    • Hűtésrendszer
    • Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy 1,7 benzin gàzas nivàm ami télen nyàron forralja a vizet. Télen csak ha felezőben megyek vele...
    • Készítő zsozsi01
    • 1 napja 21 órája
    • segítség kérés
    • csak gyári üzem állás kapcsoló jó hozzá mert abban van egy elektronika is
    • Készítő Guminyúl
    • 5 napja 12 órája
    • segítség kérés
    • Üdv! Úgy néz ki, hogy a kétállású Benzin/ gáz kapcsolóba ment ki valami! Ha szerencsém van egy elektroműszerész holnapra megcsinálja. Ha...
    • Készítő Keresztapa82
    • 5 napja 19 órája
    • segítség kérés
    • Kontakt hibának (esetleg zárlatnak) néz ki. Én első körben a könnyen elérhető csatlakozásokat ellenőrizném, majd azt a csatlakozást a...
    • Készítő kissg
    • 1 hete 18 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés