Belépés

Oldalainkat 39 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

molnár niva94 Stefan Sajó Bozsi71



20170711_122..
20170711_122..
20170711_122..
Nyári style
Autójavítás és szállítás - Szentendre Lada Niva javítás Szentendrén  Autószállítás,javítás 
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Guminyúl
Telefon: 06/30 5505037
E-mail: pappgabor1@t-online.hu
Klubbal kapcsolatos kérésed, kérdésed van? Hívj bátran!

Harmadik Nemzetközi Kárpát Niva Túra Hrubos Gyuri szemével


Ukrán nivás barátunk, Romi, szervezésében és vezetésével lezajlott a július 20-27-ig tartó terepjárós túra.

A túrán nyolc autó vett részt, egy osztrák/Lada Niva/, (az Ő utasaként volt szerencsém köztük lenni), három német/Lada Niva/(egy 2131-es!), egy német/Jeep Wrangler/, egy litván/Suzuki Jimmny/, egy litván/Suzuki Samurai/, egy litván/Toyota Land Cruiser/és a vezetőnk/Lada Niva/.

Alapfelszerelés az MT-s gumi, haspáncél. Legtöbb autó kicsit meg volt emelve, vagy/és csörlővel szerelve. De két német niva az MT-s gumiktól eltekintve teljesen gyári volt.

Ungvárra érkeztünk szombat este, onnét indultunk másnap reggel Kárpátaljára a Tisza forrásvidékére. Mindegyik autó saját lábán jött. Engem Budapesten vettek fel. Az első meglepetés rögtön elindulás után ért és tartott is végig az úton: a mi autónk vezette a konvojt, 1.6-os, 215-ös Kobra gumikkal, tetőcsomagtartóval, azon pótkerék és egy nagy napelem panel,az autó maximálisan telepakolva,110km/h-s sebességgel mentünk végig,kétszer tankoltunk Magyarországon, 12 l volt a fogyasztása!

Vasárnap 220 km-es autózás után értünk fel a hegyekhez. Délután 2 óra körül mentünk le az aszfalt útról, és onnan kezdve öt napon keresztül 98 százalékban bekapcsolt felezővel, jellemzően egyes, kettes, ritkán hármas fokozatban autóztunk.

Rahó után egy igen meredek úton mentünk fel a hegygerincre, ott nagyon szép, fenyvesek közt haladtunk tovább. Itt kisebb-nagyobb saras gödrök szedték az áldozataikat, kellet menteni Nivát, Jeepet, Samurait.

Az első táborhelyre kicsit késve érkeztünk, a sok elakadás, mentés miatt, sátorállítás, tűzrakás vacsorakészítés, sörözés, vacsora, beszélgetés, alvás. Minden este ez volt a program. A táborhelyek kinn a vadonban voltak, egy alkalmas tisztáson, a kutya nem jött oda, hogy mit keresünk ott, hogy mertünk lemenni az útról! Mondjuk, nem is járt ott nagyon senki rajtunk kívül, de Romi elmondása szerint az ilyen táborozások ott teljesen elfogadottak, legálisak.

A tűzrakásoknál annyi fát eltüzeltek, ami egy család havi tüzelője! De hangulatosak is voltak az esték! Ébredés után reggeli, táborbontás, pakolás, és 9-10 óra körül indulás. Naponta 6-7 órát autóztunk, jellemzően folyamatosan haladva, rövid pihenőkre megállva. Csodás helyeken jártunk, hihetetlen terek vannak ott! Fakitermelők, juhászok, turisták, akikkel találkoztunk, de nagyon nincs tömegnyomor! Elkeserítő volt látni a szemetelést, mikor épp kezdtél meghatódni, micsoda érintetlen természet, belebotlottál egy pet palackba, vagy csipszes zacskóba, a folyómedrek a lakott területeken nagyon szemetesek! Az első lépést azért megtették, a legkisebb településen is van az utcán pet palack gyűjtő konténer, csak sajnos még több van a konténeren kívül, mint benne!

Mindig úton mentünk, nagyon fegyelmezettek voltak a résztvevők, soha nem ment el senki „meghódítani” egy érintetlen területet. Bár valószínű, hogy nem is hiányzott senkinek, hiszen volt elég kihívás napközben is, mert az utak a gödrök és kövek mérhetetlen forma és méret változataiból álltak.

Tankoltunk az első napon, mielőtt felmentünk a hegyekbe, szerdán, és péntek délután, már hazafelé tartva.

No és amire a legtöbb nivás kíváncsi: hogy bírták a nivák?

Ahogyan már említettem, eljöttek Németországból 1000km-t országúton, Ukrajnában mentek még 220km-t ukrán országúton ami kimeríti a sportszerű nehezítés fogalmát, végig autóztak 5 napot a hegyekben,kb 350km, és vissza.

Az egyiknek tönkrement a generátora még itt Magyarországon, az autópályán, azt másnap reggel ott kicserélték, egy másiknak a kipufogója szakadt le, dróttal visszakötötték nem volt probléma, a Samurainak eltört a laprugója, de nem érte őket váratlanul, volt náluk új, az 1.6-os Nivának első nap tönkrement az egyik hátsó lengéscsillapítója, majd az utolsó nap reggelén le is szakadt,leszerelték anélkül ment végig a pénteki napon, gond nélkül.

Az 1.6-os Niva rutinos és fanatikus off-road-os pilótája végig a lehetőségek felső határán autózva tudta maga mögött a túrát, én mellette ülve az első két óra után azon izgultam, hogy estig a táborhelyig eljussunk. Eljutottunk! Mindegyikre és még haza is. Külön kellemes meglepetés volt az ötajtós Niva, teljesítménye, hibátlanul végigment, nem is emlékszem, hogy elakadt volna. Mindhárom német nivás kezdő volt, terepen is csak néhány órát vezettek Németországban valami off-road parkban. Egyikük kicsit félős volt legtöbbször ő akadt el a lendült hiánya miatt, de a végére Ő is belejött, ügyesek voltak!

Nagyon jó hangulatban telt el a hét, jó társaság volt, gyönyörű vidék, nem mindennapi élmény!

Fotókat találtok a képtárban a Kárpát túra mappában.


Hrubos György

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | Soszi
Niva felső hűtő-vízcső vízcső felső eredeti gyári
Niva felső hűtő-vízcső ví... (323)
Autó - kínál | Mcolee
Lada Niva Eladó
Lada Niva Eladó (249)
Alkatrész - keres | zöldkalap
noimage
Váltó (108)

Fórum üzenetek

    • Terepváltó
    • Sziasztok, a piros nyíllal jelölt 12-es furattal ellátott fül mire szolgál? [attachment]
    • Készítő Kincsvadász 07
    • 45 perce
    • Hidrotőke
    • Sajna én Szentendrén vagyok bár Szolnokról is van pár ügyfelem :)
    • Készítő Guminyúl
    • 2 napja 5 órája
    • Hidrotőke
    • Sziasztok nekem is hidrotőke kolompolos a szekér vagyis azt állítják róla,de szeretném valaki nivabütykölős hozzáértő füllel...
    • Készítő rokavadasz88
    • 4 napja 22 órája
    • Hidrotőke
    • Valamikor a földmérők vettek egy Nivat 2005-ben.Apesti szervízük néha cserélte benne a sz. nél sz. olajakat amitől szegény tiszta koksz lett...
    • Készítő repce
    • 1 hónapja 3 hete
    • NIVA KOMPUTER KIOLVASÁS!
    • Az már OBD2-es. Az enyém OBD1-es, nem minden kiolvasó jó hozzá, még átalakító az sem. Sajna. De azért köszi.
    • Készítő janisad
    • 1 hónapja 3 hete

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés