Belépés

Oldalainkat 48 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Remete ferenczig ftomi26 mazol92 lacka81
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Egy kezdő Nivás kérdései

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9008

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Mennyivel szoktatok túl tölteni az 5-ős váltót? A váltókar felől akarom mennyit öntsek hozza?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9009

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 253
  • Köszönetek: 39
2 l legyen benne összesen
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9010

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Hm.... a betoltoig van most. Mennyit tegyek hozza?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9011

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1020
  • Köszönetek: 253
fél litert minimum
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9013

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Na.. a mai napi tapasztalatok.

Váltó olajutántöltés fölülről a váltókar kivétele után. A boxot leszerelni nem volt nagy dolog. A váltókarszerkezetet a váltóra rögzíti 3 csavar a nagyobb osztókörön lévőket kell leszedni, mert így szépen kijön az egész szerkezet. Ebben a pontban csináltam fényképet, az albumomba fel is töltöttem. Még kb 6deci 75-90-es olajat öntöttem hozzá, majd jön a visszaszerelés. A régi papír tömítést, brutál nehéz volt lekaparni, végül egy szikepengevel hozzáfértem és szépen lejött. Új tömítés beolajoz, megy a helyére, váltókar is megy a helyére, majd a 3 csavar, kettővel nincs gond, a 3. az anyósülés felőli olyan buta helyen van, hogy a teljesen normális ujjaimmal kb 5-8 percet szerencsétlenkedtem, mire rákapattam, majd villáskulccsal 1/12 fordulatonként meghúztam (racsni nem fér oda, racsnis villáskulcsom meg nincs). -7 fokban a végén már nem éreztem az ujjaimat.

A következő a benzinszűrő csere, pótkerék alatt a konzolt leszedtem, majd jól hozzáférni. 19-es kulccsal megfog a szűrőház, 17-el kicsavar a fémcső, mind a két oldala ugyanaz. Összeszerelés is gyorsan megy, a fémcsövek végein van egy tömítés, mivel a szűrőhöz nem kaptam maradt bent a régi. Összerakás után egy picit eresztett, jól meg kellett tépni és jó. Szerintem a következő szűrőcserénél a fémcsövet is cserélni kell a tömítés miatt. Vagy mennyit bír ez a tömítés?

Jobb első lámpám általában refi visszakapcsolása után, csak homályosan pislákolt, szétszed, minden jónak tűnik, mégis ugyanolyan szar. Lámpában testkábel le, megtisztít, utána minden frankó.

Fűtésemet nem lehetett teljesen hidegre állítani, hideg állásban is egy kicsit fűtött, lélekben felkészültem a csap cserére. Kesztyűtartó alatti tálca le, és látom, hogy a bovden nem húzza ki végállásig a csapot, a bovden felfogatását kell kijjebb húzni és minden frankó. Ki is húztam, majd rögzíteni akartam, amikor a rögzítő csavar feje letört a csavar menete a csapban a lyukban. Innen kezdődött egy jó 20 perces sz*pás a lábtérben görnyedve, mire kibányásztam a menetes szárat. DE KIJÖTT! A jó k*rva a****, *****,b*** m**! Na ilyen csavart vennem kell, majd összerakom.

Műszerfalba, visszajelzőkbe izzócsere. Vettem a neten ledest, a fénye hibátlan, de nincs rajta a házon az az ütköző ami a gyári feketét becsavaráskor megakasztja és stabilan rögzíti, Ezt a ledest csak beteszed, és 90 fokkal elfordítod és jobb-esetben világít, de nem igazán áll stabilan.
Van vkinek erre jó megoldása?

A hűtőventillátorok gyorscsatijait, a hűtő alatt zsugorcsővel beburkoltam, villanyszerelési voltban fillérek 2x10cm kell. remélem többet nem rohad be, ha mégis, akkor fixen összekötöm és kiveszem a lengő csatikat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9015

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 81
Szia!
Az üzemanyagszűrőt azért kellett jól meghúznod mert a gumitömitésed cserére szorul. Cseréld ki a gumigyűrűket de benzin és olajállóra (zöld szinű). Mert a túlhúzás miatt megszakítod a hollandi menetét, és a csőcsere nem lesz egyszerü már csak azért sem mert nem kapni sehol csak egyedi beszerzéssel.

A ledet ha ki tudod forrasztani akkor ültesd át a régi foglalatba. Vagy egy pötty menetrögzitőt, vagy festéket cseppencs a foglalat és anyáklap közzé.

A zsugorcső helyett van egy jobb megoldás. Ugy kérd a vill. boltban hogy gyantás csatlakozós zsugorcső. Kihuzod belőle az alu csövet és marad a zsugorcső. Melegitéskor nem csak zsugorodik de kiolvad belőle a gyanta és tökéletes vizmentes szigetelést kapsz. Egy örökkévalóság meg egy kicsi. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 11 hónapja #9016

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Most már nem szedem szét az üzemanyag Szűrőt, de a következő alkalommal ( vagy ha folyni fog) akkor már veszek bele ilyen gumigyurut. Hol kapható? Milyen szurot hasznaltok? Én most vmi filtron nevűt kaptam a helyi boltban és feltűnt, hogy a belső lyuka nagyobb volt mint a regié, pedig az sem volt gyári.

Akkor ezt a gyantas zsugorcsovet is megismertem. Legközelebb ilyet veszek.

Köszönöm az infokat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 4 éve 10 hónapja #9366

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Kaptam ma egy doboz niva alkatrészt, de nem mindet tudtam beazonosítani, hogy mi.
ez csak úgy érdekesség képpen:

IMG_9936.jpg


IMG_9937.jpg


ez valószínűleg kerékcsapágy, egy oldalon egy van, vagy párban?:


IMG_9939.jpg


IMG_9940.jpg



ez nem tudom mihez való:

IMG_9938.jpg



ez pedig a régi gyújtáshoz való, ha valaki tudja használni, akkor jelképes dolgokra megy a csere:

IMG_9941.jpg


IMG_9942.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | Soszi
Niva felső hűtő-vízcső vízcső felső eredeti gyári
Niva felső hűtő-vízcső ví... (2097)
Alkatrész - keres | kozmix
noimage
Niva ablakok (1613)
Alkatrész - kínál | Soszi
Niva szélvédő-gumi feszítő gyári AvtoVAZ
Niva szélvédő-gumi feszít... (2538)

Fórum üzenetek

    • Üzemanyag ellátás
    • Köszönöm!Leengedtem a benzint,és valóban,trutyis, rozsdás az egész.Hétvégén tank ki,megpróbálom kitisztítani.
    • Készítő atefus
    • 4 napja 1 órája
    • Üzemanyag ellátás
    • a tank búvár csövét kéne megnézni.A benzin gázos niváknál csakori gond,hogy zömmel gázzal használják,kevés benzinnél,és a tank...
    • Készítő Guminyúl
    • 5 napja 18 órája
    • Üzemanyag ellátás
    • Sziasztok,Boldog újévet mindenkinek!Niva 1.7 karburátoros /benzin-gáz/1997 Olyan problémám van,hogy csak tele tankkal hajlandó menni 3-4 liter...
    • Készítő atefus
    • 6 napja 13 órája
    • hűtőventillator 1.7
    • A normál üzem az, hogy a két vetillátor együtt indul együtt működik együtt áll le.
    • Készítő Hrubos
    • 1 hete 6 napja
    • hűtőventillator 1.7
    • Szia! Az lenne a kerdés,h.2011 niva hűtőventillator 1 indul el kb 95 c on.ha ezt lekötöm csak akkor indul a masik kb 100 c.Ez igy jó e hogy csak...
    • Készítő pumpkin
    • 4 hete 2 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés