Belépés

Oldalainkat 33 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

jasminero60 lanane69 NATALYAnor jeannejh2 Zsolt71
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Differenciálmű

Vá: segítség kérés 3 éve 11 hónapja #7658

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 966
  • Köszönetek: 234
az utóbbi megoldást hívják sarokféknek de sajnos dobfékkel nem igazán hatékony,nekem a játszós autó meg van igy oldva de nekem a csap helyet 2db hidraulikus kézifék van.a difizár megoldás nagyon ötletes,egy gyakorlott esztergályos simán megoldja,még nem álltam neki kivitelezni,de lehet unalmas téli napokon csinálok párat
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Dzsepetto

Vá: segítség kérés 3 éve 9 hónapja #7831

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
Sziasztok!

Honnan tudom beazonosítani pontosan, hogy melyik első differenciálmű van az autón?
2001 évjárat 1.7 központi injektor

Elvileg ezzel a hárommal szerelték.

2121-2302010 4,3

2121-2302010-10 4,1

21213-2302010 3,9

Csak szemrevételezéssel?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 9 hónapja #7832

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 966
  • Köszönetek: 234
csak ha szétszeded és leolvasod róla,sajna kivül semmi nem utal rá
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 9 hónapja #7833

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
Szétszedem? Elég ha leveszem az alsó fedelet? Látom elolvasni? Van egy endoszkópom ezért kérdezem?
Hol találom?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 9 hónapja #7834

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 966
  • Köszönetek: 234
nem látod a tányérkerékbe van benne,csak az első fedénél látnád de az nem mindig jön le a helyén
Utolsó szerkesztés: 3 éve 9 hónapja Írta: Guminyúl.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Diffizár 3 éve 5 hónapja #8007

  • Dzsepetto
  • Dzsepetto profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 31
  • Köszönetek: 1
Sziasztok!szeretném megkérdezni ,hogy a diffizár milyen elven működik és hogy lehet kipróbálni működik e? napokban ugy jártam hogy felakadtam és az első jobb és a hátsó bal kiforgotta levegőben a kocsi meg állt egyhelyben és meg sem mozdult.valaki azt mondta hogy csak előremenetben működik ,ez igaz?+ ha a felezőt bekapcsolom csak 1 ben tudok haladni amint kettesbe tenném ránt egy nagyot a kocsin,vagy inkább beblokkol.válaszotokat előre is köszönöm!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Diffizár 3 éve 5 hónapja #8008

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
Szia!

A diffizár nem a kerekek közötti difit zárja, hanem az első és a hátső tengely közöttit.
Az (alap) niva állandó összkerékhajtású, ezért kell az első és a hátsó tengely közé is difi. Kanyarodásnál mind a négy keréknek más a fordulata, más íven futnak. Ha ez nem lenne, a hajtáslánc állandóan feszülne és nem tenne jót a féltengelyeknek, és a hajtásláncban lévő többi alkatrészeknek sem,nem beszélve arról, hogy iszonyatosan kopna a gumid. Az első és a hátsó kerekek között is van egy egy difi.
Viszont a három difi miatt már egy kerék kipörgése esetén is lediferál az egész hajtáslánc. Mint ahogyan azt te is tapasztaltad most. Nem csak előre menetben lehet használni, viszont figyelj arra hogy ha nincs rá szükséged, pl kiérsz az aszfaltra akkor kapcsold ki mert összefeszül! A felezőt használhatod aszfalton is minden fokozatban, max 80-nal tudsz menni üveghangon. Én ma szinte egész nap felezővel használtam a vasat:)
Utolsó szerkesztés: 3 éve 5 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Diffizár 3 éve 5 hónapja #8009

  • Dzsepetto
  • Dzsepetto profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 31
  • Köszönetek: 1
Most akkor ha bekapcsolom a diffit és az egyik kerék levegőben van akkor csörlözhetem ki?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 5 hónapja #8010

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 370
  • Köszönetek: 105
ha csak egy kerék van levegőben, akkor jó eséllyel a másik tengelyen lévő két kerék ki tud húzni. Ha "leátlóz" - ahogy te is jártál - akkor áll meg a tudomány. Pici rutinnal és előre gondolkodással elég sok helyzetet meg lehet úszni hátsó diffizár nélkül is. Persze, nem mindent.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Dzsepetto

Fórum 3 éve 5 hónapja #8011

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 370
  • Köszönetek: 105
Egyúttal szeretnék megkérni minden frissen fórumozó Niva-tulajdonost - kiket természetesen örömmel látunk köreinkben - hogy az autószereléssel kapcsolatos kérdéseiket a "Szakember válaszol..." téma megfelelő topikjában tegyék fel.
Egy autós fórum nem csak a közvetlen segítségkérésről és-adásról szól, hanem egy tudásbázis építéséről, ahol bárki megtalálhatja az őt érdeklő válaszokat. Ez csak akkor megy, ha a tudásbázis következetesen épül, és nem össze-vissza.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos

Diffizár 3 éve 5 hónapja #8012

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
Szia!
Nem egészen. Kétértelműen fogalmaztam az előző írásomban. 3 differenciálmű van a Nivában. Az első tengelyen, a hátsó tengelyen, és középen. A középső az az osztóműben, terepváltóban található. Hívjuk ezt osztóműnek hogy ne tévesszen meg. Ezt tudod te kapcsolni. Bekapcsolt állapotban az első és a hátsó tengelyt kapcsolod össze. Ezáltal azonos lesz a forgási sebessége. Nem a kerekeket csak az első és a hátsó tengelyt!


osztm.jpg



Ettől függetlenül még az első és a hátsó kerekek kipöröghetnek, a tengelyeken található differenciálmű miatt!

Gyakorlatban ha egy olyan földúton mész ahol egy széles kerekű traktor elment előtted és te átakarsz menni a keréknyomon 45 fokos szögben bekapcsolt osztómű difizárral, akkor nagy a valószínűsége hogy nem fog sikerülni. mivel átlóban lediferálnak a kerekek.

20150526_082159.jpg


20150526_082140.jpg


Erre a dombra szinte alapjáraton kényelmesen felmegyek (felezővel), ha merőlegesen indulok neki. De ha olyan szögben teszem mint ahogyan a képeken is látod, (bekapcsolt osztómű difizárral) akkor az első és a hátsó tengelyen lévő differenciálmű miatt a kerekek átlóban kipörögnek.

Ezért szeretnék utólagos difizárat beépíteni a tengelyeken található differenciálműbe. Mert egy szűk helyen ahol nincs rá lehetőségem merőlegesen megközelíteni az emelkedőt, ott esélytelen elmenni.
Ha egy laza kötésű fövenyes talajon kanyarodni kell, vagy meg kell fordulni a nyomaték áthelyeződik a difi miatt a külső íven futó kerékre és nagy esélyel kirúgja maga alól az anyagot. Difizárral még van esélyem kikászálódni.
Utolsó szerkesztés: 3 éve 5 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: drego, Dzsepetto, Gyugyu

Vá: segítség kérés 3 éve 5 hónapja #8029

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
40 km\h-nál nagyon erős búgás érzödik az első futóműből.A rezonancia átjőn a kormányra (még a kezem is bele zsibbad).Levettem az első kardánt a jelenség felerősödött.Az olajat cseréltem a difibe,kívülről semmi rendelleneset nem látok,csavarok meghúzva.Féltengely nem ropog.Mit kellene megnéznem,vagy megpróbálnom,hogy meglegyen a bűnös.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 5 hónapja #8030

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 370
  • Köszönetek: 105
kerékcsapágy esetleg? mer' ha az rendben van, akkor logikai úton marad az első diffi még is.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 5 hónapja #8031

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
A kerékcsapágyra gondoltam én is,de csak 40-nél búg be,nem fojamatosan.Kotyogása sincs a keréknek,de ezek a kúpos csapágyak tudnak trükközni.Köszönöm még keresgélek egy kicsit,mielött
szerelőhöz viszem.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 5 hónapja #8032

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
Szia!
Deformitás vagy rendellenes kopás (fürészfog) miatt a gumiköpenyek is tudnak csudát csinálni. Egy próbát megér mielött szétszeded az elejét, hogy az elsö tengelyen lévö kerekeket megcseréled a hátsókkal, vagy teszel rá másikat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | GA
Wesem ködlámpa
Wesem ködlámpa (102)
Alkatrész - kínál | GA
Vízhatlan üléshuzat
Vízhatlan üléshuzat (149)
Gumi-felni - kínál | KP
Eladó új Niva alukerék
Eladó új Niva alukerék (4050)

Fórum üzenetek

    • Fék
    • Szia! Szerintem ezeken minden látszik : niva4x4.hu/szerelesi_segedletek/szerelesi_illusztraciok_3.html
    • Készítő vamitya
    • 4 napja 8 órája
    • Fék
    • Sziasztok! Tudna valaki nekem képet küldeni,hogy van gyárilag fölszerelve a fékerőszabályzó? Köszönöm :cheer:
    • Készítő gyáridieselniva
    • 4 napja 20 órája
    • segítség kérés
    • Hello, Én unixnál rendeltem (munkahelyemen keresztül) lambda szondát. Nekem 98 évjárat van , fontos,ami rajta van cikkszám az alapján,pont...
    • Készítő szelda
    • 1 hete 2 napja
    • Fék
    • Üdv. Vettem új fékdobokat, de okulva korábbiakból egyből esztergályoshoz vittem felszabályoztatni. Pedig gyári alkatrész... Volt ilyen...
    • Készítő zöldkalap
    • 1 hete 3 napja
    • segítség kérés
    • Sziasztok! Szia Mihály! Megnéztem a honlapot, amit küldtél. Első ránézésre jó minőségűnek tűnnek az alkatrészek, amelyeket a képen...
    • Készítő MPC
    • 1 hete 3 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés