Belépés

Oldalainkat 32 vendég és 1 tag böngészi

szilu

Legfrissebb regisztrációk:

Remete ferenczig ftomi26 mazol92 lacka81
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Differenciálmű

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8858

  • GA
  • GA profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 3
Gondolom a vegatetel lehetett más?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8859

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
az szép,ha különböző a 2 difi a terepváltóba lévő difi próbálja megoldani a fordulatszám különbséget és egyszer csak besül és felrobban
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8860

  • Maxis
  • Maxis profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 19
GA, még nem tudom, elvileg holnap néznek rá mindkét difimre. A terepváltó hátsó része szakadt ki, ezért gyanakszom erre (lehet, hogy valami más Ladába való hátsó difit berheltek bele, aminek más az áttétele).
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8861

  • Maxis
  • Maxis profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 19
Gyuminyúl, ha tényleg ez a gond, akkor hihetetlenül sokáig bírta.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8862

  • Maxis
  • Maxis profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 19
Most derült ki, hogy a terepváltó amit vettem a járgányhoz, nem jó bele, mert régi tipusú. Tud valaki bontott, viszonylag jó állapotú osztóművet 2007-es évjáratú Nivához? Nagyon hálás volnék!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8863

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
mindegy,hogy régi vagy új,a régi 1.6 rövidebb az áttétele,de ha a difik nem egyformák az új is szétrobban
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8864

  • frobi1
  • frobi1 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 14
  • Köszönetek: 2
Sziasztok !
Kérdés "hozzáértőknek ,és műkedvelőknek B) ".Kocsi rázkódik váltás és kanyar közben. Eddig is csinálta ,de mivel szarakodott a kuplung betudtam annak. Most kuplung csere után ,önállóvá vált a difi zár. Történt hogy terepen be-be kapcsolt magától ,a kar elmozdulása nélkül? Hogy lehet ez? Terepváltó kakukk?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8865

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
lehet csak a léptető villa kopott el esetleg eltört ,ezt látni kell de le és szét kell szedni tuti
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8866

  • frobi1
  • frobi1 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 14
  • Köszönetek: 2
Reggel elkezdett csiporogni a kuplungom is!A terepváltó léptetővillájára gondolsz?Lehet leszedni az egész hóbelebancot ,fasza
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 2 hete #8871

  • Maxis
  • Maxis profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 19
sajnos nem ugyan az a kettő, az újabb típusban van egy jeladó is, ami a motor elektronikához csatlakozik. onnan lehet megismerni a kettőt, hogy az egyiken csak egy kmspirál kivezetés van elöl, míg az újabb változaton a kmspirál mellett van egy elektronikus csatlakozó is. én is belefutottam ebbe, vettem egy terepváltót, mire kiderült hogy az nem jó.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 1 hete #8872

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
na akkor elmondom még egyszer,maga terepváltó ugyan az a jeladót fedelestül át lehet rakni,attól hogy nincs rajta a jeladó nem robban szét ráadásul mint írtam átrakható.Nap mint nap javitok nívákat,én már csak tudom :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos, stamas, Maxis

Vá: segítség kérés 5 éve 1 hete #8873

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 252
  • Köszönetek: 39
Olyannyira mindegy, hogy milyen osztómű van rajta, hogy ha a felfogatását megoldod bármilyen, tipus idegen terepváltót rá tehetsz:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: stamas

Vá: segítség kérés 5 éve 1 hete #8874

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 81
Igazuk van az előttem szólóknak! Akár Mercedes terepváltót (osztóművet) is rakhatsz rá. Ha különbözik az első és a hátsó differenciálmű áttétele akkor az is tönkre fog menni!
Hogy tisztán lásd. Három differenciálmű található a Nivában. Az első és a hátsó tengelyen található egy egy. Amelyek a kerekek közötti fordulatszám különbséget egyenlitik ki. A harmadik az osztómű belsejében foglal helyet, ő pedig a két tengely közötti fordulatszám különbséget hivatott kiegyenliteni. A váltóból az osztőművön keresztül kapják meg a hajtást az első és a hátsó tengely differenciálművei. Ha egyenesen mész az osztóműben lévő differenciálmü 1:1 áttételben adják le a hajtást magyarul a bolygókerekei mozdulatlanok.
Ha kanyarodsz ez a difi osztja el a különbséget pl: 2,1:0.8. Tehát ha neked különbözik az első és hátsó difik áttétele akkor az osztóműben lévő egyenliti ki, ami folyamatosan müködik és eközben melegszik! Ezért robbant el az osztóműved!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos

Vá: segítség kérés 5 éve 1 hete #8875

  • Cimi66
  • Cimi66 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 5
  • Köszönetek: 1
Én amikor megvettem, és hazajöttem a nívámmal a pályán 100-110-el kb. 250 kilométert, és néhány hetes itthoni járkálás után kezdtem gyanakodni, hogy nem stimmel valami a difiknél. Mint kiderült nálam is eltérés volt az első, és a hátsó difi között. Nekem (persze lehet, hogy csak szerencsém volt) de nem robbant szét. Én szerintem a szétrobbanást valami más is befolyásolhatta.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 5 éve 1 hete #8877

  • Maxis
  • Maxis profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 19
Guminyúl, ha tudtam volna, hogy a jeladót fedelestül tudom cserélni, akkor egy jó állapotú használt terepváltót szereltetek be és nem vettem volna egy vadiújat majdnem nyolcszor annyiért... :angry: :P
Mindenesetre amennyire végül megnéztem,a középső kardán törött el, az törte szét a terepváltó házát néhány helyen és nem a difik áttétele (volt) más, nem az volt a probléma.
Most legalább azzal a tudattal autózom, hogy új alkatrészt használok...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | zsolti998
Eladó felni gumival
Eladó felni gumival (964)
Gumi-felni - kínál | Báderka1
noimage
Nivára téli nyári gumi fe... (2361)
Autó - kínál | Kristóf
Lada Niva 1600
Lada Niva 1600 (4778)

Fórum üzenetek

    • Hűtésrendszer
    • Közben eszembe jutott, hogy a computerhez való gombát vettél? Nem az órához?
    • Készítő mazol92
    • 7 órája 12 perce
    • segítség kérés
    • Sziasztok! Kormánymű és segédirányító kar cseréje néz ki hamarosan. Két dologban kérénm a segítségeteket, egyrészt, hogy hogy tudom...
    • Készítő szilu
    • 4 napja 2 órája
    • Hűtésrendszer
    • ha kimérve jók a gombák, akkor én a motorvezérlő és a gomba közötti vezetéknél/csatlakozásainál keresgélnék tovább
    • Készítő mazol92
    • 1 hete 4 napja
    • Hűtésrendszer
    • Szia! Egyet itt: www.nivaalkatresz.hu/ No-Name zacskós... Egyet itt: www.ladabolt.hu/ FENOX csomagolt... Ez van benne most.
    • Készítő D.Zsolt
    • 1 hete 4 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés