Belépés

Oldalainkat 42 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

robzaj Attila2 Szűcs 57 Kerizolo toth laszlo



Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Differenciálmű

segítség,segítség 1 éve 3 hónapja #8956

  • homokil
  • homokil profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
1990-ES niva balhátsó féltengelye kicsuszott magától menet közben (talán). Megemeltem, levettem a dobot a tengelyt nem lehetett vissztenni, valamibe megakadt. Mi lehet a hiba oka, javítási tanácsot kérek. :woohoo: :woohoo: Nem szakértem qa javítást.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség,segítség 1 éve 3 hónapja #8957

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 947
  • Köszönetek: 226
először is ki kell venni le kell cserélni a csapágyat és a zsugorgyűrüt amit csak ugy lehet felrakni ha fel van hevítve vörösre.sajna ha sosem csináltad és nincs mive megmelegíteni,nem fog menni.a maradékot meg ki kell szedni a hídból.javaslom a szerelési segédlet böngészését
www.niva4x4.hu/szerelesi_segedletek/szer...illusztraciok_1.html
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: homokil

Vá: segítség kérés 1 éve 2 hónapja #9327

  • UNIMAX
  • UNIMAX profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
Üdv. 2001-es Niva 1.7 első difi fogta magát és leszakadt. Öntvényből kiszakadtak a tőcsavarok...
Valakinek ötlete, hogy vajon mitől??? Ha valaki tud 11/43 as difit korrekt áron venném!!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 1 éve 2 hónapja #9331

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 947
  • Köszönetek: 226
elsnek fel szokott lazulni,második körben,letörik egy fog és az nyomja szét,difim,még lenne,de a házat meg kell néznem
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: UNIMAX

Vá: segítség kérés 4 hónapja 1 hete #9560

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Sziasztok! Nemrég kezdtem Nivázni és még ismerkedem a difivel (is)... ezért nézzétek el nekem ha esetleg evidenset kérdezek... :blush:
Autónkban kissé nehezen jár a difi kapcsoló (használtan vettem) vajon mi lehet az oka? A tünet a következő: Többször egyáltalán nem tudom bekapcsolni, pedig álló helyzetben van az autó és üresbe is teszem. Ilyenkor csak az segít ha kicsit megmozgatom előre hátra... de akkor se mindig veszi be.? Máskor meg simán bekattan. Vajon mi lehet ez?? (Vajon fontos a sorrend a kapcsolóknál?(Felező stb..))
Kicsit félek is használni nehogy bajt vagy galibát okozzak mert ahogy olvasom elég érzékeny.
Másik kérdésem, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy jól vagy hogy egyáltalán működik -e és rendesen kapcsol?? (Masinám 1.7i 2000 -es évjárat.)
Harmadik ami felmerült bennem, hogy mit is zár a difi ebben a típusban? Arra gondolok, hogy csak az egy tengelyen lévő kerekeket, vagy csak a két tengelyt, vagy esetleg mindkettőt??
Illetve az is egy nagy dilemma bennem, hogy menyire szabad vele kanyarodni ?? Sok olyat hallottam, hogy szinte egyáltalán nem csak egyenesen! Vajon igaz ez? Szeretném jól használni és kímélni ha lehet de "sokszor" szükség lehet rá mert olyan helyen lakunk....
Válaszotokat előre is nagyon köszi! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 4 hónapja 1 hete #9561

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
Szia!

Érdemes visszaolvasnod ebben a témában sok kérdésedre választ kapsz. Pl már az előző oldalon le irtam az egyik kérdésedre a választ.

"Hogy tisztán lásd. Három differenciálmű található a Nivában. Az első és a hátsó tengelyen található egy egy. Amelyek a kerekek közötti fordulatszám különbséget egyenlitik ki. A harmadik az osztómű belsejében foglal helyet, ő pedig a két tengely közötti fordulatszám különbséget hivatott kiegyenliteni. A váltóból az osztőművön keresztül kapják meg a hajtást az első és a hátsó tengely differenciálművei. Ha egyenesen mész az osztóműben lévő differenciálmü 1:1 áttételben adják le a hajtást magyarul a bolygókerekei mozdulatlanok.
Ha kanyarodsz ez a difi osztja el a különbséget "
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 3 hónapja 4 hete #9586

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Sziasztok!
Autónkon az első hídon olajszivárgást vettem észre. A leeresztő 12-es inbusz csavar meg is van de nem látok rajta feljebb lévő feltöltő csavart. Hol és hogyan szokás feltölteni ?? Vajon fel tudom tölteni így aláfekve alulról anélkül, hogy kiszerelném a hídat?
Illetve jól tudom, hogy ide is a 80W-90-es olajat illik tölteni a váltóhoz hasonlóan, mégpedig 0,75L ?
Nagyon köszi előre is és boldog ünnepeket mindenkinek!! :cheer:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 3 hónapja 4 hete #9587

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 96
  • Köszönetek: 13
A képen a 34-es.

Csőrös olajosflakonnal fel lehet tölteni a kocsi alól.
Ha csak egy keveset akarsz rátölteni, a legegyszerűbb egy fecskendőre pár centis csövet húzni (a tű helyére), és azzal pótolni a hiányt.

Az angol nyelvű javítási útmutató szerint 1,15 l kell bele. 80W-90 (-26 +35°C) vagy 85W-90 (-12 +45°C).
Utolsó szerkesztés: 3 hónapja 4 hete Írta: kissg.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 3 hónapja 4 hete #9588

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
köszi!
Arra gondolsz, hogy ezzel a fecskendős módszerrel az alsó olajleeresztő nyíláson kívül tudom még valahol máshol is pótolni a hiányzó mennyiséget?
Nagypeterdig ügyeskedjek úgy, hogy a még benne lévő olaj ki ne folyón??
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 3 hónapja 4 hete #9589

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Bocsi! Csak később vettem észre a képet amit küldtél...
Már kezdem érteni! Akkor van esélyem alulról hozzáférni ugye? Te is lentről töltöd? Holnap megpróbálom... ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | vamitya
Snorkel eladó
Snorkel eladó (1816)
Alkatrész - kínál | Andriska
Niva 1,6 alkatrészek
Niva 1,6 alkatrészek (1072)
Gumi-felni - kínál | Kincsvadás...
KAMA-232 185/75R16 gyári NIVA gumiabroncs
KAMA-232 185/75R16 gyári ... (682)

Fórum üzenetek

    • Elektromosság
    • Én a vezetőoldali lábtér bal oldali műanyag burkolata alatt keresném először (lehetséges, hogy ventilátoronként van relézve). Csak tipp....
    • Készítő kissg
    • 2 napja 10 órája
    • Elektromosság
    • Hello. A hűtőventillátornak van reléje? Melyik az ha van? Meleg a víz, de nem indul be a ventilátor mert nem kap áramot. Amúgy direktbe köve...
    • Készítő zöldkalap
    • 2 napja 11 órája
    • segítség kérés
    • Szia, az ecet agresszív sav, rézhűtőhöz szerencsésebb választás, bár azt is illik kiszerelve beáztatni és alaposan átmosni, kiöblíteni...
    • Készítő duck
    • 5 napja 2 órája
    • segítség kérés
    • Sziasztok A hűtőkör takarítására használható az ecetes víz? Nem bántja az alumínium hűtőt? Valahol azt javasolták hogy fel kell tölteni...
    • Készítő Callahan
    • 5 napja 20 órája
    • Elektromosság
    • azért nem szeretik mert nem ismerik,és egy audi fékbetét cserével jobban keres mint egy niva kuplungal.Rengeteg ügyfelem jön ugy hozzám,hogy...
    • Készítő Guminyúl
    • 2 hete 6 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés