Belépés

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

zsolti998 Jumperman82 Tégé Vadkenguru Doncsik
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Milyen Nivát vegyek?

Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1923

  • Spajky
  • Spajky profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 17
Régi nagy álmom az OFF-Road. Most sok évi kuporgatás után összegyűlt a pénzem rá.
Niva mellett döntöttem. De nem tudom milyet vegyek. 1.6 vagy 1.7, benzines vagy benzin/gázos. Ha ilyet miért ilyet ha olyat miért olyat. Ebben kérném tanácsaitokat. Köszönettel: Spajky
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1924

  • Répa
  • Répa profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 238
  • Köszönetek: 27
Az ha csak a kocsira összegyűlt a pénzed még kevés lesz.
Dobjál hozzá két- háromszázezret akár 1.6-ost veszel akár 1.7-est.
+ Az 1.6-ost egyszerűbb szerelni.
- Az 1.7-es az elektronika miatt vicces tud lenni :)
+ Az 1.7-esnek jobb a hátsó ajtaja.

Amelyik jobban tetszik azt vedd meg. A lényeg a kasztni ne legyen elrohadva, amúgy minden mást sűrűn kell cserélni.

Családtól elköszöntél már? Mert nem fognak látni egy darabig... ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1925

  • deez
  • deez profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
  • Köszönetek: 1
Először el kell dönteni, mire akarod használni.Csak terepezésre, vagy közúton is mennél vele, mindennapi használatban lesz, vagy hétvégi élményautó. Ennek megfelelően kell keresgélni. Egy spec. off-roadra átalakított autó teljesen más, mint amit nap mint nap használsz közúton is. Akkor az is fontos, hogy le tudd vizsgáztatni, ergo nem lehet túl durván átalakítani. Főleg ha gázos is: akkor eleve KPM műszakira kötelezett. - Viszont ezért tuti, hogy rendben fogod tartani, és megbízható, biztonságos lesz. Van középút a kettő között: némi emelés, peremvágás, kisebb átalakítások még elcsúsznak KPM-en is. (Meg a vizsgára le kell venni a gallytörőt, a terpgumit, stb.) ;) Én az 1,7-es karburátorosra esküszöm, de elfogult vagyok, mert nekem az van. Injektorosom sose volt, de akik sokat terepeznek, többnyire nem nagyon szeretik.Sok az elektronika, hibakódok, stb. Inkább 1,6, meg az 1,7 karbis. Vásárlás előtt jól át kell gondoni mit szeretnél, és nem árt, ha megy veled olyan, aki szerelt már Nivát. Sok a leharcolt, de kiglancolt példány, ami a laikusnak akár jónak is tűnhet. :S
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: atalokar

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1927

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 252
  • Köszönetek: 39
OFF-ROAD-ra ne Nivát vegyél.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1929

  • ati
  • ati profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
Üdv...

csatlakozom a többiekhez... Én is három éve vettem egy 1.7 karbisat 630-ért és valóban 300 at költöttem rá egyből. Azóta viszont csak egy két minimális kasztni javítás, alvázvédelem időnként és semmi más...
Imádom...!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1930

  • Zeusz
  • Zeusz profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 80
  • Köszönetek: 2
1.7í!!!!!!forever!
Már ezek is rozsdásak hát még az egyhatosak.Igaz vicces az egy7í de a karbi is tud szopatni nagyon.Amúgy a Níva tényleg szabadidőautó.Hidd el többet leszel vele mint a családoddal :)
Off-roadra én vennék egy Pajero 3000 V6 benzin rendszám nélkülit.oszt kész.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1931

  • sogor111
  • sogor111 profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 128
  • Köszönetek: 9
NEKEM VAN OFFROADRA ÁTTALAKITOTT NIVÁM.HA ÉRDEKEL NÉZD MEG A KÉPTÁRAMBAN.AZTÁN TEGYÉL AJÁNLATOT.2csörlövel méterszámlálóval meg 1 komplett niva van hozzá alkatrésznek a padláson
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1932

  • Gelko
  • Gelko profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 48
onnan nehéz lesz leállni :laugh: :laugh: :laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1933

  • Spajky
  • Spajky profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 17
Először is köszönöm a válaszokat. Az elképzelésem egy szabadidő autó építése ami ha kell elvisz bárhova (sáron vízen át), de ha nekiugrok egy kis dagonyának vagy egy kis siratófalnak nem sírja el magát a Nivám. Igen én is gondolkodtam potencianövelésként egy 3000 V6-on, de ha lerohad ki bírja azt anyagilag. Köszönöm a felajánlásokat gépvásárlásra (Sogor). Én nem értek még az autószereléshez de saját magam akarom megépíteni a vasamat. Kitartó és elszánt vagyok. Tudom nem lesz egyszerű de a mindennapi zsongásból-hajtásból jó lesz néha elbujni a világ elöl a szerelőaknába. És sokat tanulhatok egy Ladán. A karbisok nincsenek túlbonyolítva "minden egyszerű mint a satu" gondolom én :) s elkezdeni talán nem egy túlbonyolított géppel kellene a tanulást. Valamint nagyon sok leírás, szakkönyv és jótanacs bolyong a neten és ezen a nagyszerű oldalon. S gondolom a későbbiekben ha kell kérhetek segítséget. Üdvözlettel mindenkinek: Spajky.
UT: De azért várok még válaszokat a kérdésemre.

Ja és a család az első!! Viszem őket mindenhova :laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1934

  • Trapi
  • Trapi profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 56
  • Köszönetek: 3
Szerintem azért van rengeteg leharcolt Niva a használtautó-piacon, mert sokan gondolják, hogy egyszerű a szerkezete, és majd ezen megtanul autót szerelni. Aztán nem mindig olyan alkatrészek kerülnek be, amilyen eredetileg volt benne (pedig nem drága), nem olyan csavarok, nem olyan nyomatékkal stb, utána pedig csodálkoznak, hogy eltörik, kiszakad. Az elektromos buherálásról nem is szólva. Én is kifogtam először egy 1,6-ost, amin kicserélték a váltót 4 sebességesre, csak éppen a tartókonzolt nem volt kedvük megvenni hozzá, Így addig furkálták a lyukakat rajta, míg oda lehetett feszíteni valahogy. Legtöbbször működnek ezek a megoldások, egy darabig, aztán rosszabb esetben mást is szétcsapnak maguk körül, mikor feladják a harcot. Mikor rendbe lett téve az 1,6-os, eladtam. Aztán most egy 1,7i-t használok. 10 éves, és az utóbbi két évben a fojtószelep-potméteren kívül nem volt olyan hibája, ami miatt szerelőhöz kellett volna vinni. Akkor 10 perc alatt kiolvasták belőle a hibajelet egy Lada-szervízben, és néhány ezerből megvolt a csere alkatrésszel együtt.

Nem akarom a lelkesedésedet elvenni, de ahogy egy tagtársunk írta egykor: "a suszter maradjon annál a fánál, amelyket kapta"!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1935

  • sogor111
  • sogor111 profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 128
  • Köszönetek: 9
én is asztalos létemre magam szerelem a nivát.és szerintem már egész szépen belejöttem.legalábbis sokat tanultam,föleg a saját hibáimból.pedig én más fát kaptam kaptafának.szerintem aki mer az nyer
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1936

  • krisztián
  • krisztián profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 5
Hello én az 1.6-ra is elköltöttem 200-at szét ütni az is jó!De 1.7 i-t nem vennék ha vennék csak karbisat nekem be lett rendesen állítva a karbi és a motor!És 2-be még megrugja magát az aszfalton a 4 kerék pedig csak 1.6 os!Kinek mi tetszik az 1.7 i nek szebb a belseje!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1938

  • Spajky
  • Spajky profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 17
Tisztelt Trapi!

A Kókányolás és a tanulás között igen sok különbség van. Láttam én már képzett autószerelőt, aki trehány és tákolt munkát adott ki a kezéből. Mivel tanulni szeretném a "szakmát" nem a saját kútfejemből szedem ki a dolgokat hanem segítséget kérek szakemberektől, szakkönyvektől a témában járatos emberkéktől nem biztos hogy tákolni fogok és nem is akarok. S lehet hogy a nemtudásom eredményeként sokkal körültekintőbb leszek szereléskor min pl. az a szerelővagy nem szerelő aki bekókányolta s váltót az előző ladádba.

Valamint akinek nem inge ne vegye magára AZ ELŐBB ELHANGZOTTAKAT.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1939

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Trapinak igaza van. Gyűjthetsz tapasztalatot ,leginkább a saját károdon,ismeretet ,nem mindegy kitől. Hisz hiába autószerelő valaki ha nincs tipus ismerete,nem ismeri a szerelési sajátosságait a ladának,nivának,csak a tanult általános elméletre alapoz.
Egy friss példa,ráadásul majdnem üti az előző mondatomat: Lada márkaszervizben nem tudják,hogy a 1.7i vezérműtengelye más mint az egyéb ladáké. De igazuk van,mert ha kell megrendeli gysz alapján és beépiti amit kap. Nem mér, hogy azt kapta-e amit kért, csak a számokat ellenőrzi,papiron és beépiti.Te mint vásárló bemész a boltba, honnan tudod,hogy az eladó ismeri a kardánkereszt méreteket,mert te sem ismered.Kérsz niva keresztet ,és kapsz, csak van vagy 3 méret.Otthon meg a pofára esés ha nincs szerencséd.Ha szerencséd van beütöd a helyére, csk egyetlen zeeger gyűrű nem akar bemenni.Vajon miért.A boltos nem szólt,lehet hogy az opelszervizes haverod sem tudja.
Tehát lehet szerelni a ladát,mert egy teleszkópot kivenni tényleg nem kunszt, de legyen mindenki tisztába a korlátaival! Ennek ellenére azért van ez a fórum,hogy segitsünk Nektek,egymásnak ilyen problémák kiküszöbölésében.
De a lenti mondat áll!

A suszter maradjon annál a fánál, amelyiket kapta!
Utolsó szerkesztés: 10 éve 4 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Milyen Nivát vegyek? 10 éve 4 hónapja #1940

  • Spajky
  • Spajky profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 17
Egyetértek a válaszoddal Papplan. Viszont szerintem ti sem profiként kezdtétek. Ti is beleestetek ezekbe a hibákba csak esetleg 10-15 évvel ezelőtt, fiatalon mint most én, és lehet hogy 10-15 év múlva én is leszek olyan tapaszalt mint ti. De lehet hogy nem! Viszont ha elviszem valahova hogy építsék meg nekem a vasat akkor vagy olcsó és kókány vagy jó viszont drága és sajna szegény az eklézsia.

A lényeg hogy szeretném csinálni, és szeretnék terepezni,valamint megismerkedni sok-sok nagyszerű emberrel a találkozókon. És csak vezetni a leendő Nivámat. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | taltos
Keveset használt terepgumi
Keveset használt terepgumi (5590)
Alkatrész - kínál | Soszi
Niva szélvédő-gumi feszítő gyári AvtoVAZ
Niva szélvédő-gumi feszít... (1898)
Alkatrész - keres | kozmix
noimage
Kormánykerék (567)

Fórum üzenetek

    • segítség kérés
    • szia, szivattyú, szűrő cserélve , semmi változás. 80-85 -nél elfogy az erő, nem gyorsul tovább hiába nyomom a gázkart. sőt, ha kicsit...
    • Készítő Sándor64
    • 1 napja 11 órája
    • segítség kérés
    • a szegény keverék elég egyértelmü. cserélj benzin pumpát és üzemanyag szúrőt.valószinü megoldja a gondodat
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 3 napja
    • segítség kérés
    • Szia, kösz a választ. én is vagy sok levegőre vagy kevés benzinre gyanakszom.Már sikerült kivillogtatni, ami szerint sovány( szegény)...
    • Készítő Sándor64
    • 1 hete 5 napja
    • segítség kérés
    • első körben cserélnék egy üzemanyag pumpát.ha nincs meg a kellő szállitási mennyiség akkor tud ilyen hibát okozni.De mérni kéne a...
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 6 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés