Belépés

Oldalainkat 40 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

robzaj Attila2 Szűcs 57 Kerizolo toth laszlo



Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Milyen Nivát vegyek?

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8460

  • Tamás.kj
  • Tamás.kj profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Én ma mentem egy 2000 évjáratúval, ami hengerenkénti injektoros.
Nekem is jó lenne tudni, hogy melyik melyik, mert a hirdetésekben nem írják ki, évjáratról meg nem tudni biztosan.

De hogy k.rvajó kocsi az biztos, most már mégjobban rá vagyok indulva:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8461

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 947
  • Köszönetek: 226
2000 ben még nem volt hengerenkénti csak központi befecskendezős,ott valami nem stimmel :)2002 után kezdték berakosgatni a hengerenkénti befecskendezőt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8462

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
A hirdető sem tudja sokszor, csak annyit, hogy injektoros. Tudom nem lehet visszafelé haladni a korral de legalább a központisban, a motorba még nem egysoros bicikli láncot tettek. De ugyanigy vannak más márkák is.

Az biztos ha egy jót kifogsz vagy jól megcsinálod, szeretni valóbb mint egy városi crossover amit sajnálgatni kell ha megkarcolja a galy.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8463

  • Tamás.kj
  • Tamás.kj profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Van különbség központi és hengerenkénti közt? Gyorsulásban, végsebességben, fogyasztásban, karbantartásban, üzembiztosságban?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8464

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 947
  • Köszönetek: 226
minimális a különbség,a hengerenkénti dinamikusabb viszont a vezérlése gyengébb az egysoros lánc miatt,drágább a légtömegmérő,és hidrotőkés ami szintén drágább ha cserélni kell,ha jó mindkettő jó és jól is megy,a fogysztás szinte egyforma.de mivel nem új autó igy mindkettővel lehet bármi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tamás.kj

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8465

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
A központi injektoros hasonlit a karburátorosra, a szívócsőbe fecskendezi a benzint ahonnan a vákum hatására eljut abba a hengerbe ahol épp nyit a szívószelep. Hátránya hogy a szívócsonk falán kicsapódó benzin miatt a benzin-levegő keverék változik,ezért egyenlőtlen az elosztás.

A hengerenkénti befecskendező minden henger számára a neki szükséges mennyiséget fecskendezi be, igy a jobb hűtést kapó hengerek keverékét szegényítí, illetve a gyertya körött gyulladó képesebb, az égéstér többi részén szegényebb keverék jön létre igy csökken a fogyasztás. Viszont ezzel lehetővé teszi a süritési viszony emelését, igy ez a rendszer hatékonyabb.
(Ez a nivánál nehezen mérhető) Az orosz is csak az Európai piac miatt fejlesztett nem a fogyasztás miatt :)


Üzembiztonság szempontjából kétértelmü. Önmagában a hengerenkéntiben ha megáll egy befecskendező még van három mellette amivel haza vánszorogsz.
Viszont emelett több jeladó és szenzor van ami letiltja mint például a vezérmü tengely jeladó.
Pl: ha megnyúlik az ezekbe tett egysoros lánc akkor gyalog mint balogh.
Utolsó szerkesztés: 2 éve 2 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Guminyúl, Tamás.kj

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8466

  • Tamás.kj
  • Tamás.kj profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Akkor az ár/állapot fogja eldönteni. Nagyobb a választék központisból ahogy látom. Van értelme ezekbe tuning futómű alkatrészeket tenni mint old man emu, vagy trailmaster, meg hasonlók? Vagy tud a gyári mindent amit kell?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8468

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 947
  • Köszönetek: 226
ez csak pénz kérdés
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8469

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
Van értelme a tuning futóműnek, de átgondoltan kell eljárnod. Nem elég csak egy lengés csillapitót venni. Akkor már a többi részét is erősítened kell!
Ugyanúgy mintha a motort felhúznád egy turbóval (+100Le), és a fék maradna a gyári.
Mit szeretnél versenyezni, vagy csak a saját szórakoztatásodra használni a vasat?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8470

  • Tamás.kj
  • Tamás.kj profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Amit szeretnék:
A feelinget, hogy bármin átmegyek. Hétvégente zöldbe kirándulni, néha napján kicsit rugatni itt a földutakon, mászni tereppályán.
Második autóként használni ami kéznél van ha szükséges. Valamint télen napi 50km közúti használatra befognám.
Se verseny se semmi, a tuning ötlete csak a magam szórakoztatására merült fel. Meg ha már futóművet kell felújítanom, akár rögtön tuning is lehetne.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8471

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
"Bármin átmegyek" ez mélyvíz. Én a sajátomba minőségi alkatrészeket tettem: sachs, lemforder, moog, stb semmi tuning cucc nincs benne. Max a simex gumi tekinthető annak. Azért elég sok mindenhol elmegyek, sőt ott már az L200 nem jön utánnam. Én is második autóként használom és megyek vele közúton is.
Amit jelenleg hiányolok egy difizár. Ettől több már csak versenyre kellene szerintem, legalább is ez az én tapasztalatom. Mivel a Nivának alapból legendás a terepjáró képessége.
Utolsó szerkesztés: 2 éve 2 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tamás.kj

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8472

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
Szia Sanyi.Megírnád nekem a gumi méretedet,nem emeltél az autón ugye,nem ér bele?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8474

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 193
  • Köszönetek: 75
Szia!
Megirom, bár ez nem ebbe a téma körbe tarzozik, igy biztos fognak nekünk örülni mert át kell pakolgatni.
195/80R15. Nincs emelés. Alapvetően nem ér bele. Hirtelen kanyarodásnál beleért a sárvédő alsó orrába de, egy fogó segítségével megoldottam. Kemény terepen a hátsó dobbetétet kkkapta a helyéről, de bevasaltam azóta jó.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: repce

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8475

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
A felni,gumiba nem tudtam írni,mert lezárták.Köszönöm a segítséget.Akkor vennem kell 15-ös felnit.Így már értem, 195/80 csak 15-ösbe fér el.Kumho terepgumit szeretnék és nem tudtam a méretet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Milyen Nivát vegyek? 2 éve 2 hónapja #8477

  • Tamás.kj
  • Tamás.kj profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Elgondolkodtam azon, hogy mi lenne ha az olcsóbbakból választanék. Akkor hamarabb lenne Nivám, és minden javításról és annak minőségéről tudnék. Ráadásul ígyis-úgyis költeni kell rá, de legalább olcsón vettem.
Csakhogy ezek öregek és 1.6osok.
Azt gondolom, hogy mindegy hány éves, csak jó állapotban legyen. Egy 2000es is tud rohadni, és egy 85ös is lehet jó állapotban. Rohadtat nem veszek. Ez így korrekt szerintetek? Vagy marhaság?

Az 1.6-os 4es váltóval kerülendő, vagy az is lehet jó? Esetleg 1.6 5ös váltóval?

Találtam egyet 84es, 25 éve 1 tulajos. Az már valami, lehet hogy nem szar.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | Guminyúl
csörlő
csörlő (3334)
Szerelés - kínál | Guminyúl
terepváltó
terepváltó (8851)
Alkatrész - kínál | ladarevolution
Fékerőszabályzó
Fékerőszabályzó (630)

Fórum üzenetek

    • Elektromosság
    • Én a vezetőoldali lábtér bal oldali műanyag burkolata alatt keresném először (lehetséges, hogy ventilátoronként van relézve). Csak tipp....
    • Készítő kissg
    • 2 napja 10 órája
    • Elektromosság
    • Hello. A hűtőventillátornak van reléje? Melyik az ha van? Meleg a víz, de nem indul be a ventilátor mert nem kap áramot. Amúgy direktbe köve...
    • Készítő zöldkalap
    • 2 napja 11 órája
    • segítség kérés
    • Szia, az ecet agresszív sav, rézhűtőhöz szerencsésebb választás, bár azt is illik kiszerelve beáztatni és alaposan átmosni, kiöblíteni...
    • Készítő duck
    • 5 napja 2 órája
    • segítség kérés
    • Sziasztok A hűtőkör takarítására használható az ecetes víz? Nem bántja az alumínium hűtőt? Valahol azt javasolták hogy fel kell tölteni...
    • Készítő Callahan
    • 5 napja 20 órája
    • Elektromosság
    • azért nem szeretik mert nem ismerik,és egy audi fékbetét cserével jobban keres mint egy niva kuplungal.Rengeteg ügyfelem jön ugy hozzám,hogy...
    • Készítő Guminyúl
    • 2 hete 6 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés