Belépés

Oldalainkat 25 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Neldainark Nikolaimok gretchenus16 лазерная эпиляция royfo4
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Futómű

Válasz: Futómű 6 éve 8 hónapja #5060

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 368
  • Köszönetek: 105
Kiszopósodott a bal nagykutyacsont felső bekötése az alvázban, azt hogyan szokás javítani? Szilent majdnem új, nincs egy éves, rögzítőcsavar izomból meghúzva, álló helyzetben meg sem tudom mozdítani rángatássaal, induláskor, fékezéskor mégis koppan a csavar. Túrjak egy méretben megfelelő csődarabot (mondjuk a hátsó lengéscsillapítónál lévő távtartó jó lehet) perselynek, vagy hegeszteni kell?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 8 hónapja #5061

  • Mustad
  • Mustad profilkép
Aha. Akkor nekem is lehet az koppan. Nalam is ujak a szilentek stb.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 8 hónapja #5062

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Ha kikopott annak látható nyoma van. Ha a szilent két végét, a fém csövet nem fogja a fül keményen, értelem szerűen koppannia kell a csőnek a csavaron.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 7 hónapja #5073

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 368
  • Köszönetek: 105
Tegnap az autó alatt fetrengtemben ránéztem a kutyacsontra is: nekem van alátét a szilent mellett. Most nézem az alkatrész katalógusban, hogy Nivánál ott nincs alátét, csak a klasszik Ladánál. Én meg gondolkodás nélkül raktam össze szilent cserekor, ahogy volt előtte, és lehet, ezért nem tudom úgy meghúzni, hogy ne koppanjon. Van ott alátét gyárilag vagy nincs?
Utolsó szerkesztés: 6 éve 7 hónapja Írta: duck.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 7 hónapja #5074

  • sogor111
  • sogor111 profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 128
  • Köszönetek: 9
Nekem is volt alatet es megse kopogott.esetleg a merete lehet hogy nem mindeggy mert ha tul nagy akkor lehet hogy azon koppanik a kutyacsont szele. Bocs de nincs ekezet a tablen azert irtam ekezet nelkul :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 10 hónapja #5772

  • 82andor
  • 82andor profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 6
  • Köszönetek: 1
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni lengéscsillapító választásban.
Az autómat 80%-ban terepen használom és nem tudom hogy olajos vagy gázos csillapítót szereljek be?
A másik kérdésem, hogy az MS palettáján szereplő hibrid gátló miben különbözik egy sima gázos gátlótól?
Ha esetleg tudnátok küldeni jól bevált csillapítókról cikkszámot vagy márkanevet azt nagyon megköszönném!
Szép napot!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 10 hónapja #5776

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 248
  • Köszönetek: 35
Monroe 22563
22599 gázos, nekem tetszik! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6371

  • Ravens
  • Ravens profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Nem rég elszállt a baloldali belső féltengely csukló, de a külső is lötyögött így kapott egy komplett első féltengelyt még eredeti oroszt fellelt készletből. Mindent szépen összeraktam vissza. Nekem úgy tűnik, mintha a fék egy kicsit fogna a bal elején, de nem vészes. Próba út során először feltűnt, hogy a kormányt balra kell tartani egy kicsit, hogy egyenesen menjen, mert a normál állapotba állítod szépen elindul jobbra. Olyan 30-40-es tempónál már bele ránt a kormányba és elmegy jobbra az autó. Az autó ringatózva halad, mint egy hajó. Nem lötyög nem kattog nem ráz semmi. Semmi zörej.
Lehet ez a bal oldalt fogó féktől? Létezik, hogy a fogó bal első féktől eldifferál és a jobboldali keréknek adja a hajtást ezért elmegy jobbra? Nem vagyok otthon 4x4-ben.
10km megtétele után leálltam az út szélére egy pár perc után indultam tovább és elinduláskor egy csattanást hallottam a bal elejétől. Meg vizsgáltam nem lötyög nem ropog semmi. Én arra gondoltam, hogy akkor engedte el a fékbetét a féktárcsát? Gondolok itt olyanra, mikor leragad a kuplung és nem emel ki, akkor is egy csattanás hallatszik mikor elengedi a szerkezetet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6372

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 959
  • Köszönetek: 232
vagy megtépted a féltengely anyát és megszorult a csapágy,tipikus hiba szerelésnél :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6373

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
A kerékcsapágy beállítását a könyv szerint végezd el! Ha a fék fog, akkor berágódott a karmantyú. Jó minőséget lehet venni a Bárdi stb. alkatrészeseknél. Az elhúzás lehet még a keréknyomástól. 2 barnál kevesebbel nem használtam soha, még terepen sem. Az eldiferálás teóriádat elvetném. A csattanás a féktől nemigen lehet, mert ugyan úgy műkszik mint a lada, a gumitorzulása állít vissza. Nem koptatja félre a fékbetéteket?
Nem inkább roppanó hang volt?
A difizár nincs bekapcsolva? A ringatózás lehet a gumitól, ha sokáig állt egy helyben a kocsi, kevés levegővel.
Ezek a hibák, mind a tengely csere után jöttek elő?

Nyuszi megelőzött a csapágy állítással!
Utolsó szerkesztés: 5 éve 4 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6374

  • Ravens
  • Ravens profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Igen ezek a hibák szerelés után jöttek elő. Előtte balra rántott az autó a széttört belső csukló miatt. Még nem láttam ilyet, hogy kihúzom a féltengelyt a diffiből leveszem a gumi harangot és szét esik darabokra minden.
A csapágy beállításnál volt egy érdekes dolog. Mikor meghúztam az anyát már ameddig kényelmesen lehet húzni, akkor még kottyant a kerék nagyot majd húztam rajta erővel, amíg minimális nem lett, mert ha tovább húztam szorult a kerék. Létezik, hogy oda van a csapágy és ezért szorult majd a roppanás, mert inkább roppanásnak mondanám innen jöhetett és összetört csapágy? Kerék nem lötyög. Remélem nem az új féltengely külső csuklója tört el. Ha bal oldalt van a baj mitől húzhat jobbra? Hm.. Nem ér tek én ehhez a motor az én specialitásom. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6375

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
A csapágy beállítás, egy nagyon finom művelet. Jobbra lent a tudomány! Nyomatékkulcsot ír elő, és légy fing erőket.
Ha csapágy, vagy fék, akkor melegszik rendesen, ezt tapintással érzed az agyon, ill. a féktárcsán. Nem hinném,hogy tört a csapágy. Állítsd be és ellenőrizd a melegedést.
Utolsó szerkesztés: 5 éve 4 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6376

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 248
  • Köszönetek: 35
Szerintem nem kizárt a csapágytörés.Nekem volt összetörve csapágygolyó, úgy volt törve, hogy csak ritkán került olyan pozícióba, hogy problémát okozzon.Több tíz,km-t (talán még száz is volt)közlekedtem vele így, tudatlanságból és azóta is hálát adok a jó istennek, hogy nem történt baj!
Folyamatos haladásnál minden előjel nélkül úgy megszorult, hogy blokkolta a kereket és majd átrántott a másik sávba!Egy töredék másodperc volt az egész, mire felfogtam volna, hogy mi történt már simán gurult mintha mi sem történt volna.Utána néztem a kereket, nem melegedett, nem lógott. Ezután még jártam vele nem keveset,kétszer állt be egy pillanatra, szerencsére, kis sebességnél, ill. földúton, harmadszorra úgy összetört, hogy nem kellett gondolkodni, mi történt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6377

  • Ravens
  • Ravens profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Most néztem utána a javítási út mutatóban, hogyan kell beállítani a kerékcsapágyat. Nos ha én ekkora nyomatékkal húztam volna meg a kerékcsapágyat, akkor hatalmasat löttyen volna. Ebből arra következtetek, hogy a csapágyak oda vannak. Csak ugye én húztam rajta egyet, hogy ne lötyögjön és valószínűleg a belső gyűrű már túl lóg a hátsón és a golyók befeszültek ezért szorul a kerék. :) Hét végén megnézem. Bízom benne, hogy ez a baj és nem az új csukló tört el. Bár az ropogna szerintem. Viszont még mindig nem értem, hogyha a bal oldalával van a baj miért jobbra húz az autó?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 5 éve 4 hónapja #6378

  • Kukakandúr
  • Kukakandúr profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 32
  • Köszönetek: 16
Az első kerékcsapágy, kerékagy kombó tényleg kicsit macerás tud lenni, ha nem tudja a "szerelő", hogy mire is figyeljen oda. Ha oda van a kerékcsapágy és úgy járnak vele egy darabig, akkor általában oda lesz a kerékagy is. Kiszopósodik a felület ahová a csapágy belső gyűrüje fekszik fel. Vagy simán szétverik szereléskor, mert nincs hozzá megfelelő szerszámuk, csak véső kalapács és adjad neki! Aztán már lóg is a zsír új csapágy a kerékagyon. Vagy olyat is láttam már, hogy a tengelycsonkállványban kotyogott a csapágy.
Kb. a fele kocsinál ami hozzám került azzal kellett kezdeni, hogy rendberaktam az első kerékagyakat, mert valaki előttem már megszerelte.
Az új terv az Iveco Daily kerékcsapágya, az egyben van nem kell állítgatni semmit. Csak drága. +még a gépmunka a kerékagyon. Nem biztos, hogy megéri.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - keres | homokil
noimage
hátsó difi (743)
Gumi-felni - kínál | Niva597
noimage
Felni (220)
Autó - kínál |
Lada Niva felújított állapotban
Lada Niva felújított álla... (4093)

Fórum üzenetek

    • Fék
    • Köszönöm,valszeg a légtelenítéssel lehetett a gond,most megfogja,majd a vizsgán kiderül,hogy jó e. Üdv
    • Készítő janko
    • 5 napja 4 órája
    • vezérműlánc
    • Kérdésem van. Kb 4 hónapja motorfeklújításra elvittem nivámat egy ismerős szerelő műhelyébe. Hengerfejes volt de vezérlést is cserélt...
    • Készítő zöldkalap
    • 6 napja 19 órája
    • Fék
    • hátsó féknél mindig ugy kell kezdeni,hogy fékdob fékőpofa,kézifék kötél munkahenger,és akkor lesz is fék,a fékerő szabályzón nincs...
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 2 napja
    • Fék
    • Szia ! nézd meg le van-e légtelenítve rendesen.Nem-e zsíros a fékdob. középen van egy lemez az nincs-e ki kopva? /fékpofák között/...
    • Készítő Bandi 52
    • 1 hete 2 napja
    • Fék
    • Üdv a fórumnak! Olyan problémám van,hogy a bal hátsó keréken nem fog a fék,főfékhenger,bal hátsó munkahenger, fékerőszabályzó...
    • Készítő janko
    • 1 hete 2 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés