Belépés

Oldalainkat 25 vendég és 1 tag böngészi

Ati bácsi

Legfrissebb regisztrációk:

zsolti998 Jumperman82 Tégé Vadkenguru Doncsik
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Futómű

Futómű 2 éve 3 hónapja #9669

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1012
  • Köszönetek: 251
puliuretán ,egyértelmü.Sajna az utángyártott gumi alkatrészek kukába valók,mert 3 hónap alatt szétrepednek.A poliuretánnal jó darabig nem lesz gondod sokkal jobban bírja
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: vamiimi

Futómű 2 éve 3 hónapja #9670

  • vamiimi
  • vamiimi profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 18
  • Köszönetek: 1
Köszönöm a választ!
Rendben,kicsit én is tartottam az után gyári gumiktól..
Akkor pur lesz,csak még annyi,hogy abból melyiket érdemes mert árulnak sárgát,pirosat,a piros drágább,de jobb is?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 2 éve 3 hónapja #9671

  • vamitya
  • vamitya profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 61
  • Köszönetek: 17
Szia !
Mindkettő jó lehet, hátra talán inkább sárga mert az a legpuhább és hátul a nagy kirugózási út miatt az az előnyösebb-
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: vamiimi

Futómű 2 éve 3 hónapja #9672

  • vamiimi
  • vamiimi profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 18
  • Köszönetek: 1
Szia!

Akkor így lesz,de amit találtam szettben abban is így van ahogy írtad,gondolom nem véletlenül.

Köszönöm,üdv!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 éve 8 hónapja #9781

  • nixike
  • nixike profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 7
Sziasztok, nem tudom volt e már a kérdés, de az érdekelne hogy a lada niva eredeti rugójának a hossza, és a vastagsága mennyi? illetve hogy esetleg tudtok e ajánlani hogy honnan tudnék ERŐSÍTETT rugót rendelni ( jó lenne ha egy kicsit magasabban tartaná az autót) valaki itt irta hogy terepen nagy dőlésnél hozzáér a gumi a kerékivhez, és sajnos nekem is van ilyen problémám.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 éve 8 hónapja #9782

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1012
  • Köszönetek: 251
létezik emelő szett hozzá,és van erősebb chevi niva rugó os,bár akkor az eleje nagyon kemény lesz.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: nixike

Futómű 1 éve 8 hónapja #9783

  • nixike
  • nixike profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 7
szia szétnéztem és találtam chevi niva rugót, ehhez ugye maradhat a gyári lengéscsillapitó?!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 éve 5 hónapja #9821

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 27
Sziasztok!

Lengéscsillapítókat cserélek, A Zsombicar-ban a KLS 22123-1011-t ajánlották, ezt vettem. Régit kiszedtem, de sajnos az újat nem tudtam berakni, mivel gyárilag be vannak préselve mindkét végén a szilentek és a bennük lévő persely/tengely (vagy hogy hívják, azt a kis csövet), a felső rögzítőcsavarra viszont már csak a szilent kellene a persely nélkül, mivel az már eleve vastagabb. Hogy a frásza tudom a perselyt kivarázsolni a közepéből? Próbáltam egy réz rúddal kalapáccsal kiütni, de egyelőre sikertelenül, elbarmolni meg nem szeretném.

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 éve 5 hónapja #9822

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1012
  • Köszönetek: 251
szia,nem fogod tudni kiszedni mivel bele van sütve.Chevy niva lengéscsillapítót vettél sajna.vegyél másik szilent gumikat azzal tudod csak össze rakni,de ha nincs emelve az autód,akkor a hosszú gátló miatt van rá esély,hogy egy átlózásnál,kibillen a rugó



szilu beküldte:
Sziasztok!

Lengéscsillapítókat cserélek, A Zsombicar-ban a KLS 22123-1011-t ajánlották, ezt vettem. Régit kiszedtem, de sajnos az újat nem tudtam berakni, mivel gyárilag be vannak préselve mindkét végén a szilentek és a bennük lévő persely/tengely (vagy hogy hívják, azt a kis csövet), a felső rögzítőcsavarra viszont már csak a szilent kellene a persely nélkül, mivel az már eleve vastagabb. Hogy a frásza tudom a perselyt kivarázsolni a közepéből? Próbáltam egy réz rúddal kalapáccsal kiütni, de egyelőre sikertelenül, elbarmolni meg nem szeretném.

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Futómű 1 éve 5 hónapja #9823

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 27
Köszi!

A boltban "erősített" kivitelként ajánlották. Gondolom akkor mellélőttem. Szrencsére vettem csavarszettet is hozzá, abban van két facér szilent, azokkal berakom, a gyárit meg kibarmolom belőle valahogy (schnitzer, ásó, kapa, flex). Jó lesz addig, amíg szerzek belevalót (Visszaolvasva kicsit, talán Monroe-t). Nem komálnám, ha kifordulna a rugó egy óvatlan pillanatban. Az elsőket visszaviszem, azok bontatlanok, remélem visszaveszik.

Első lengéscsillapító cserénél van valami csapda, amire figyelni kell, vagy csak kicsavarom, becsavarom, örülök?

Boldog Nyulat!
Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 éve 5 hónapja #9824

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1012
  • Köszönetek: 251
az elsőket ha cseréled a lengőkar legyen alá emelve és akkor gond nélkül tudod cserélni


szilu beküldte:
Köszi!

A boltban "erősített" kivitelként ajánlották. Gondolom akkor mellélőttem. Szrencsére vettem csavarszettet is hozzá, abban van két facér szilent, azokkal berakom, a gyárit meg kibarmolom belőle valahogy (schnitzer, ásó, kapa, flex). Jó lesz addig, amíg szerzek belevalót (Visszaolvasva kicsit, talán Monroe-t). Nem komálnám, ha kifordulna a rugó egy óvatlan pillanatban. Az elsőket visszaviszem, azok bontatlanok, remélem visszaveszik.

Első lengéscsillapító cserénél van valami csapda, amire figyelni kell, vagy csak kicsavarom, becsavarom, örülök?

Boldog Nyulat!
Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Futómű 1 hónapja 3 hete #9914

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 27
Kiszedtem az erősített Chevy Niva lengéscsillapítókat miután hátul elfogyott jobb oldalt a szilent belőle. 1-2 ezer km-t mentem vele, nagyrészt sajnos aszfalton (egy ideig jobb híján a Nivával jártam munkába), ill. valamennyit terepen. Monroe ment a helyére, zongorázni lehet a különbséget.

Mivel erre nincs többé szükségem örömmel eladnám ha van rá jelentkező. #9823 hozzászólásban részletezett módon ki van szedve a hátsó felső szemekből a gyári besütött szilent, azt nem adok hozzá, az elsőkhüz a gumibakokat és szerelékeit tudom adni, az anyák nincsenek meg. Az állapotát nem tudom megállapítan, mivel nem ment sokat és nem volt agyonterhelve gondolom műk9dőképes kell legyen.

Átvehető Biatorbágyon hétköznapokon.

Ár: egy üveg sör (Pilsner, Kozel, Staropramen vagy hasonló) + egy Sport Szelet

A pénzártól való távozás után az árra való tekintettel reklamációt nem fogadok el. :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Periodikus rázkódás 1 hete 23 órája #9919

  • Poli
  • Poli profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Sziasztok!
Van nekem egy antik, 1984-es 1.6-os Nivám. A gondom ami évek óta kísért, hogy kb 50km/h sebességnél valami elkezd morogni, rázkódni, periodikusan, másodpercenként nagyjából 2-szer. Brrr..brr..brr... Az egész karosszéria beleremeg. A sebesség növelésével gyorsul a rázkódás üteme,aztán kb 70 fölött kisimul. Üresben gurulva is csinálja. Eddig cseréltem a kardánkereszteket, az előre menő rövid kardánt, bezsíroztam a beszorult bordás csúszó csatlakozást a hátsó kardánon, cseréltem az egyik hátsókerék csapágyat, szétszedtem és állítottam a hátsó diffi holtjátékán, próbáltam a terepváltót párhuzamba állítani, gumik is voltak cserélve közben de a jelenségre egyiknek sem volt hatása. A cserélt alkatrészek mind kissé kopottak, vacakok voltak és mindig azt gondoltam, hogy ez majd megoldja. Mi lehet az ami adott sebességnél periodikusan berezonál?
Üdv: Pöli
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Periodikus rázkódás 1 hete 14 órája #9920

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1012
  • Köszönetek: 251
legtöbb esetben a hardy szokott ilyen remegést okozni,illetve a kiskardán,de előfordul a váltó végén lévő csillag görbülése is
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Periodikus rázkódás 6 napja 10 órája #9921

  • Poli
  • Poli profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Szia! Köszi a választ. Ha a hardy vagy a kiskardán, akkor nem kéne neki rezonálni, ha 4-esbe kapcsolok, üresbe rakom a nyomatékváltót és felpörgetem a motort? Mert úgy nem csinálja. Ennek mindenképp gurulni kell, hogy berezonáljon. Úgy sejtem, valami a kerekekkel vagy a differenciálművekkel esetleg a kardántengelyekkel lehet. Valami olyannal ami csak haladás közben forog. Meg nem fordulatszámfüggő, hanem sebességfüggő a rezonálás. Ki szabad kapcsolni menet közben üresbe a nyomatékváltót? Gurulok üresben olyan sebességgel ahol rázkódik, szétkapcsolom a nyomatékváltót, megáll a kiskardán. Marad-e a rázkódás?
Üdv: Pöli
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Egyéb - kínál | Niva597
Lada niva Gázrendszer
Lada niva Gázrendszer (1080)
Autó - keres | klniva
ELADVA 2019.12.21.
ELADVA 2019.12.21. (1136)
Gumi-felni - ker-kin | nyva
noimage
felnire szerelt nyári niv... (1919)

Fórum üzenetek

    • Futómű
    • lehet akkor a kardánod görbe és attól rezonál be,sajnos látatlanba és rész információkkal nehéz kitalálni a hiba okát
    • Készítő Guminyúl
    • 6 napja 2 órája
    • Futómű
    • Szia! Köszi a választ. Ha a hardy vagy a kiskardán, akkor nem kéne neki rezonálni, ha 4-esbe kapcsolok, üresbe rakom a nyomatékváltót és...
    • Készítő Poli
    • 6 napja 10 órája
    • Futómű
    • legtöbb esetben a hardy szokott ilyen remegést okozni,illetve a kiskardán,de előfordul a váltó végén lévő csillag görbülése is
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 14 órája
    • Futómű
    • Sziasztok! Van nekem egy antik, 1984-es 1.6-os Nivám. A gondom ami évek óta kísért, hogy kb 50km/h sebességnél valami elkezd morogni,...
    • Készítő Poli
    • 1 hete 23 órája
    • segítség kérés
    • nekem egy egyszerü pár ezer forintos kiolvasóm van,a régi nivákat nem tudja de 2005 től igen
    • Készítő Guminyúl
    • 2 hete 6 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés