Belépés

Oldalainkat 113 vendég és 1 tag böngészi

stamas

Legfrissebb regisztrációk:

opygo szabol zoli777 Níva Zoli eraviscus



Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Futómű

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4126

  • laca2121
  • laca2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 1
Azon is rajta maradt, de az szépen fut
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4127

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 939
  • Köszönetek: 225
Igy igaz azt a karikát le kell szedni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4128

  • laca2121
  • laca2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 1
:S akkor jövőhétvégén lesz egy első futómű bontásom és kiműtöm mind a két gyűrűt.

Azért köszönöm szépen a segítőkészségeteket;) magamtól nem hiszem hogy egykönnyen rájöttem volna erre.
Jó itt tagnak lenni:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4129

  • Swad
  • Swad profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 310
  • Köszönetek: 50
vegyél szimmeringet a biztonság kedvéért, 50 forint:-) hátha nem jön minden össze:-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4130

  • laca2121
  • laca2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 1
Rendben Swad megfogadom a tanácsot B)
Most egy kicsit tovább gondolkodtam, ha már úgyis bontom az elejét akkor lehet hogy egy kicsit emelnék is rajta.
Jól emlékszek hogy van egy olyan "elmélet"hogy az emelést nem fogják honorálni a már adott szögben kopott féltengelyek???
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4132

  • Swad
  • Swad profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 310
  • Köszönetek: 50
Az emelést meggondolnám, mert elég bonyolút, és igazán semmi se szereti, olvasgasd az emelés topicot, ott minden megvan rajzzal mindennel.-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4133

  • laca2121
  • laca2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 1
Az imént fellapoztam a Niva szerelési útmutatómat.
"A mellső kerék felfüggesztése" című fejezetnél van egy metszeti rajz az első futóműről, és hogy hogy nem, jelölve van a rajzon az a kis karika, "tömszelence védőgyűrűje" néven.

Ezen rajz szerint akkor csak be kell építeni :blink::laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4141

  • Swad
  • Swad profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 310
  • Köszönetek: 50
most nem a 20 fillérér, de nekem nem jött ki ilyen az agyból amikor cseréltem, valszeg feltűnt volna hogy be kel rakni ha van egy ugyanolyan a régibe:-D
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4143

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Ma megnéztem a nagykerben a gyűrűt. Az agy anyagából van odaperemezve, hogy ne essen le. Most akkor?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4144

  • Swad
  • Swad profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 310
  • Köszönetek: 50
hát ha ki van esztergálva az agyból, akko a vaskarika nem kell:-) Amúgyis Guminyúl azt mondta ki kel szedni, Te sose láttál ilyet, én cseréltem 2 agyat csapággyal, az egyiket egy 40 éve ladát szerelő volt taxi és tsz garázsos öreggel aki kiszedte és megy az autóm csodásan siklik szerintem ki kel szedni aztán ha még szorul, legalább meg van emelve:-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4147

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
A furcsa az volt, hogy tengely irányban U alakú volt, és nem L alakú.
Az öreg mondja már meg miért van rajta? És a taxinál ismerte e Eskütt Lászlót?
Utolsó szerkesztés: 6 éve 10 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4148

  • Swad
  • Swad profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 310
  • Köszönetek: 50
miskolci taxinál volt, demajd holnap felhívom ha szeretnéd.-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4149

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Ha ott volt, ne hívd fel!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4150

  • laca2121
  • laca2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 1
Sziasztok
Na úgy látom rendesen felkavartam az állóvizet ezzel a gyűrű témával :laugh:
De ma már több dologra is rájöttem.
Először is, felfedeztem hogy a féktárcsám érdekesen lötyög:huh: ennek az oka az volt mint később észleltem hogy a tőcsavarok nem voltak rendesen átütve.(felkoppanásig lehetett ütni még 1-1,5 mm)
Gondolom ez sem volt pozitívum.
A másik hogy most esett le amit Swad írt, hogy "középen van-e a féktárcsa???" ezt is ellenőriztem és hézagoltam is a nyergen 1mm-t.
Utána összepakoltam a féket és jó lett, a biztonság kedvéért még be is krétáztam a tárcsán keletkezett rendellenes kopást és többször is átforgattam a kereket.
A kréta por nem kopott le , tehát már nem ér bele a nyereg a tárcsába, szerintem!:)

A vas gyűrűnek utána kérdeztem szerelő ismerősnél, ő azt mondta hogy lényegében mindegy ha benn van ha nincs,nyilván ha benn van védi a szimeringet.
Még annyit mondott hogy az SBR kerékagyból általában már kicsomagolás után kiesik a gyűrű, a magyarba nincs is, az oroszba pedig úgy bele van préselve hogy szinte kiverhetetlen.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Futómű 6 éve 10 hónapja #4180

  • AMDs
  • AMDs profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Sziasztok.Azt vettem észre újabban,hogy a bal első futómű felől csikorgás-nyikorgás hallatszik közúti menetben.A hang akkor erősebb amikor gázt adok, tehát terheléskor.Ha kinyomom a kuplungot nem hallom.A kerékcsapágyak újak.A difiben van olaj.A féktárcsa védő lemez alá nem ment kavics.Valami ötlet?Előre is köszönöm.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Báderka1
noimage
Nivára téli nyári gumi fe... (823)
Szerelés - kínál | Guminyúl
terepváltó
terepváltó (8331)
Gumi-felni - kínál | Kukakandúr
Kumho KL-71
Kumho KL-71 (1762)

Fórum üzenetek

    • segítség kérés
    • Idézet: az 1,7i hengerenkéntis nivákról az önindítót le lehet venni, a leömlő és az Y szétbontása nélkül? Le.
    • Készítő kissg
    • 1 hete 3 napja
    • segítség kérés
    • Eraviscus! Nálam is leszakadt a sebesség jeladó csatlakozója kb. fél méter vezetékkel együtt. Vettem új jeladót. Autóvillamosság szerelő...
    • Készítő janisad
    • 1 hete 4 napja
    • segítség kérés
    • Sziasztok Van valami tapasztalat, hogy az 1,7i hengerenkéntis nivákról az önindítót le lehet venni, a leömlő és az Y szétbontása nélkül?...
    • Készítő Callahan
    • 1 hete 4 napja
    • segítség kérés
    • 2. Bontóból. Cikkszám alapján, valószínűleg külföldről. Szerintem egy Bosch 1 237 000 039 cikkszámú aljzatra van szükséged....
    • Készítő kissg
    • 1 hete 4 napja

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés