Belépés

Oldalainkat 32 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Remete ferenczig ftomi26 mazol92 lacka81
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Terepváltó

Terepváltó 12 éve 8 hónapja #410

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Nem a saját szerzeményem

A terepváltó(osztómű) központosítása.

1. Az osztóműről lekötjük mindkét kardánt.
2. Fellazítjuk az osztóművet a függesztőszilenthez rögzítő anyákat(1db jobb oldalon,1db bal oldalon) Ekkor az osztóművet billenteni tudjuk előre-hátra(ha nem tudjuk mert be van rozsdásodva le kell szerelni és új szilenteket felrakni,az osztómű tengelyét ami a szilentekbe megy zsírozzuk be.A régi berozsdásodott szilentek komolyan összegyógyulhatnak a tengellyel, nekem egy napig állt csavarlazítóban mikor megmozdult.)
3. Kössük le a Hardy tárcsát a váltóról. Vegyük le a három anyát ami a válóhoz rögzíti a tárcsát, tegyünk egy Awa –bilincset a Hardyra , húzzuk össze addig,míg a három csavart könnyen ki tudjuk húzni.
4. Lazítsuk fel a négy anyát ami a függesztőszilenteket rögzíti a kocsiszekrényhez.Most minden irányba könnyen tudjuk mozgatni az osztóművet.
5. Állítsuk be az osztóművet úgy, hogy párhuzamos legyen a kocsiszekrény aljával. Húzzuk meg a szilenthez rögzítő két csavart.
6. Toljuk az osztóművet előre a váltó felé ameddig lehet(a lehető legközelebb legyen hozzá, nekem kb 3mm van a Hardy és a váltó kapcsolódó peremei közt. Minél távolabb van annál inkább deformálódik a Hardy amikor a csavarokat meghúzzuk.)
7. Állítsuk be az osztómű magasságát úgy, hogy a kapcsolódó peremek egy szintben legyenek.Ez egy függőleges állítási lehetőség,ha az osztómű kapcsolódó pereme magasabban van a váltóétól akkor a függesztő szilentek és a kocsiszekrény közé helyezett hézagoló alátétekkel állítjuk be a kívánt szintet.Ilyen hézagoló alátétet boltban nem találtam magam készítetten néhányat 0,5-ös lemezből, de nem is kellett volna mert az én autómnál pont jó a magasság.Ha osztómű kapcsolódó pereme alacsonyabban van a váltóétól akkor fogalmam sincs mit lehet csinálni!(Lemarni a függesztőszilentek aljából? nem biztos, hogy jó ötlet!)
8. Állítsuk be az osztómű egytengelyűségét.Ez azt jelenti, hogy a osztómű hossztengelye párhuzamos legyen a kocsiszekrény hossztengelyével.Ezt akkor látjuk legjobban ha szerelőaknában lefekszünk az akna aljára és felnézünk(lásd:képtár,szerelési segédletek,alja) Az osztóművet középpontja körül jobba-balra mozgatva érhető el a kívánt pozíció.Húzzuk meg a függesztőszilenteket a kocsiszekrényhez rögzítő anyákat.
9. Tegyük be a Hardyt a váltóval összekötő csavarokat. A csavaroknak könnyen a helyükre kell menni, ha nem akkor rossz a beállítás.Húzzuk meg az anyákat.
10. Kössük vissza a kardánokat és jöhet a próba! Remélem jó lett!

Még néhány „apróság”: én ezt még csak a saját autómon csináltam, először a szerelési kéziköny segítségével de a konkrét fogásokra csak tapasztalat alapján lehet rájönni. Az én autómon nem kiskardán hanem gömbcsukló van. A jó végeredmény előfeltétele,hogy ez ill. a kiskardán kifogástalan legyen.A Hardy kapcsolódó peremében van egy központosító gumicsésze, jó ha benne van pici szilikonzsírral megkenve ahol a váltóvéggel összeér.(lehet kapni Rákóczi úti Ladaboltban)Ha menetközben nem rezonál, nem remeg a a felező és a difizár kapcsolókarja, de ha leveszed a lábad a gázról és motorfékkel gurul az autóés ekkor a felező kapcsolókarja beremeg akkor az osztóművet meg kell billenteni előre vagy hátra( 5-ös állítási pont)Nekem még van egy kis stabilizátor is barkácsolva ami talán csökkenti az osztómű rezonanciáját, majd teszek fel egy képet róla a szerelési segédletekbe.Mindent összevetve: sokat jártam úgy a kocsimmal, hogy azt hittem milyen jól be van állítva az osztómű, meg,hogy „a Níva ilyen” meg kell szokni, de lehet másmilyen is meg lehet csinálni nagyon sima futásúra, sok kitartással gyakorlással.Sok sikert!
Utolsó szerkesztés: 12 éve 8 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 8 hónapja #421

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1020
  • Köszönetek: 253
sok sok türelem:laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 8 hónapja #422

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 253
  • Köszönetek: 39
Én írtam, csak nem tudtam feltölteni.Tervezem egy bővített kiadását fotókkal!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 8 hónapja #425

  • htt
  • htt profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 12
Indítunk majd egy szerelő részleget, és ezeket az írásokat összegyűjtjük rendszerezve. Csak még egyelőre ismerkedem a Dzsumlával :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 7 hónapja #432

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Gyuri a fotó a kis stabilizátorról a tiéd?
Elmélkedtem ezen a stabilizátoron.Szerintem fontos hangsúlyozni,hogy a központositást nem helyettesiti/még mielőtt a könnyebbik végét fogná meg valaki/,Vagyis a nagy pontatlanságot visszaközvetiti a kardánok és csapágyak felé és ugyan úgy rázni fog.Viszont a központositás után, a komfort érzetet biztosan növeli.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 7 hónapja #434

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 253
  • Köszönetek: 39
Igen az enyém.Így van,a jó beállítást nem helyettesíti. Szerintem legnagyobb szerepe abban van, hogy a jól beállított osztóműt rögzíti a helyzetében, főleg az előre-hátra billenést csillapítja( ami ugye a felfüggesztés jellegéből adódóan jócskán benne van a pakliban)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 6 hónapja #666

  • Zeusz
  • Zeusz profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 80
  • Köszönetek: 2
Hülye kérdés:
az 1.6 terepváltó jó az 1.7-re?
az 1.7-nek két sebesség adó kihajtása van.
az egyik a spirál a másik jeladó az elektromos és a computer figyeli.
Azért kérdezem mert vehetnék egy komplett 1.6-os nívát bontásra csak nem tudom,hogy mit tudnék belőle használni.
Valszeg a váltóját nem érdemes mert csak 4 gangos.
Diffik,féltengők gondolom kompatibilisek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 6 hónapja #667

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1020
  • Köszönetek: 253
mindent tudsz használni,a terepváltóra is át lehet rakni a két meghajtót csak fedelet kell cserélni ami 3 8-as anya,sok a hátsó ajtón kivül minden jó a tiedhez
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 6 hónapja #668

  • Romi2121
  • Romi2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 44
  • Köszönetek: 6
A fotengeyek az 1.6 es 1.7 nivanal kulomboznek, de csak azoknal, ameikek voltak dyartva 2005-tol.
Ha yol emleksem, az oregen 22 fog, es a ujabikon 24, mert Chevrolet Nivas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 6 hónapja #669

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Romi féltengelyt akart irni.
Utolsó szerkesztés: 12 éve 6 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 5 hónapja #670

  • Romi2121
  • Romi2121 profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 44
  • Köszönetek: 6
Bocsanotot kerek)))!
Paplan, koszi a javitast)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 3 hónapja #1114

  • Gelko
  • Gelko profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 48
Estét !

egy kis segítség kéne :

ahogy átlépem a kocsival a 80at a terpeváltó (vagy abból az irányból valami) elkezd csörögni. ha megfogom a felező vagy a diffizár kapcsolóját akkor abbahagyja. ez mi lehet ? a karok remegnek rendesen de sztem még normális határok közt lehet.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 3 hónapja #1115

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1020
  • Köszönetek: 253
valószinü üt az egyik kardánod,akár az egyik kereszt is rossz lehet vagy berohadt,akkor szokott nagyobb tempónál rázni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 3 hónapja #1117

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
Csörög a porvédő lemez ha körbe tud forogni.A váltó végén,t.váltó két kihajtásánál,ill. a diffiknél.Jellegzetes hang ha megmozgatod is.A diffizár kar tengelye kikopott /hogy miért érthetetlen/ és üti a kapcsoló villát.Ezt valami lemez hézagolással megszüntetheted.Ha akasznit nem rázza nem vészes,mint irod "még normális".Nekem is rezegnek a karok pedig tini a kocsi,mini gumipókkal van a két kar megfeszitve.
Utolsó szerkesztés: 12 éve 3 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: Terepváltó 12 éve 3 hónapja #1118

  • Gelko
  • Gelko profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 48
köszi ! 100 feletti tempónál rezonál előjön egy jellegzetes egész kasztnis búgás, rezonálás...
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Niva597
noimage
Felni (1520)
Gumi-felni - kínál | KP
Eladó új Niva alukerék
Eladó új Niva alukerék (6661)
Alkatrész - keres | stamas
noimage
Hátsó hid (827)

Fórum üzenetek

    • Üzemanyag ellátás
    • Köszönöm!Leengedtem a benzint,és valóban,trutyis, rozsdás az egész.Hétvégén tank ki,megpróbálom kitisztítani.
    • Készítő atefus
    • 4 napja 1 órája
    • Üzemanyag ellátás
    • a tank búvár csövét kéne megnézni.A benzin gázos niváknál csakori gond,hogy zömmel gázzal használják,kevés benzinnél,és a tank...
    • Készítő Guminyúl
    • 5 napja 18 órája
    • Üzemanyag ellátás
    • Sziasztok,Boldog újévet mindenkinek!Niva 1.7 karburátoros /benzin-gáz/1997 Olyan problémám van,hogy csak tele tankkal hajlandó menni 3-4 liter...
    • Készítő atefus
    • 6 napja 13 órája
    • hűtőventillator 1.7
    • A normál üzem az, hogy a két vetillátor együtt indul együtt működik együtt áll le.
    • Készítő Hrubos
    • 1 hete 6 napja
    • hűtőventillator 1.7
    • Szia! Az lenne a kerdés,h.2011 niva hűtőventillator 1 indul el kb 95 c on.ha ezt lekötöm csak akkor indul a masik kb 100 c.Ez igy jó e hogy csak...
    • Készítő pumpkin
    • 4 hete 2 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés