Belépés

Oldalainkat 14 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Szemusz va.peter Niva9 jocika84 Csumi



Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Niva alapjárat

Niva alapjárat 2 hónapja 5 napja #9480

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Ez az abszolútnyomás érzékelő?
vdf-ker.hu/abszolutnyomas_erzekelo_jelad...786?keyword=érzékelő

Hol találom? Egyszerű ellenőrizni?

Kösz a segítséget
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 2 hónapja 5 napja #9481

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 922
  • Köszönetek: 224
igen ez az,mondjuk ez a beszivott levegő mennyiség érzékelő,ha lehuzod a csatlakozot reagálni kell a motornak,mérni nem nagyon tudod
,de azért én még kicserélném még egyszer az első vizcsőbe lévő hőgombát,mert nem egyszer volt,hogy hivás volt,de még az alapjárati motorok sem egyformák,én ezekre gyanakszom ha nincs fals levegő.Mondjuk azt egy féktisztitóval könnye le lehet tesztelni.Ha elkezded azokat a részeket fujni ahol szivhat falsot,és a fujás hatására felpörög a motor akkor ott gubanc van
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sajó

Niva alapjárat 2 hónapja 5 napja #9482

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 187
  • Köszönetek: 72
Szia!
A folytószelep potenciómétert is ellenőrizd le. Hiába újat tettek fel neked. Sajnos lehet az sem jó én már jártam igy.
Zárt állapotban 0.25-1.25 ohm
Nyitott állapotban 4.5 ohm -ot kell a kivezetéseken mérned.

A féktisztitóval óvatosan! A generátorra ne nagyon fújd mert a kóbor szikra lángra lobbantja, és nagy lessz a riadalom! ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sajó

Niva alapjárat 2 hónapja 4 napja #9485

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Kösz a tanácsokat mindenkinek.
Azt nem írtam, hogy Lovato gázt beépítették, de nem használták és a tartályt kiszedték. A motorban még ott vannak a gázcsövek, elektronikája, stb.

Műhelyben azt mondták, hogy onnan nem jöhet be levegő, mert a mágnesszelep lezárt állapotban van.

Csatolok egy fotót, ha tudok.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 2 hónapja 4 napja #9486

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Látszik, hogy hiányzik teljesen a sebesség jeladó. Meg tudná valaki mondani, hogy ez a kerek csatlakozós (GM) jeladó? A bekötéshez már láttam a fórumban, leírtátok hogyan kell.
Úgy emlékszem, hogy a MAP szenzor teljesen hiányzik. lehet, hogy a gázosítás miatt kiszedték?
Üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 2 hónapja 4 napja #9488

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 187
  • Köszönetek: 72
A gázzal üzemelő motornál is tudnia kell a motorvezérlőegységnek az abszolút szivócsőnyomás értékét (MAP szenzor), és a folytószelep helyzetét (TPS szenzor) mert a keverék képzés adaptációt (rövidtávút) ezek alapján számolja ki.

Az enyém is kettős üzemű és nem vették ki belőle.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sajó

Niva alapjárat 2 hónapja 3 napja #9489

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 922
  • Köszönetek: 224
na ez a jó,szétberhelték,most meg te szivsz vele,annyira éreztem,hogy gázos volt
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Sajó

Niva alapjárat 2 hónapja 3 napja #9491

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Szívjon a motor :-)
Bár biztos ellőtték előttem ezt a poént
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 1 hónapja 4 hete #9494

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Sziasztok,

Nos, kicseréltem a MAP szenzort, (volt benne), de nem let jobb.

Betettem a sebesség jeladót az osztóműbe, bár ott nekem két hasonló kivezetés is van, fotót mellékeltem. melyikbe kell csavarni? Én hátrafelé nézve a jobb oldaliba csavartam. A kilóméteróra spirál nekem nem jön innen, lehet, hogy azért, met egy négysebességes vátló van benne és talán onnan lett bekötve az órába.
Mindenesetre mindkét hüvelyben van egy fém tüske, ezt ki kell szedni? Tehát, mielőtt becsavarom a jeladót, a hüvelyben lehet már egy tüske (viccet félretéve...)?
Fotót csatolok.
Másik kérdésem: a sebességjeladóból három egyforma fekete vezeték jön ki. Gondolom a középső a sebesség jel. A bal vagy a jobb a +12V? Számít, hogy ha felcserélem a két pólust? A csatlakozót levágtam, mert a "fiú" oldali csatlakozó sem volt meg a kocsin, de megtaláltam a három eredeti vezetéket (barna, rózsaszín-fekete és kék vagy zöld.
A fotón láthatóan, ha aláfekszem és hátrafelé nézek, a jeladóról a kivezetés felül van. Ilyen nézetben melyik a +12V? a bal, vagy a jobb?

A benzinszaggal kapcsolatban kösz az ötlete, valóban a szeparátor egyik bevezető csőre volt letörve és lifegett.

Üdv
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 1 hónapja 4 hete #9495

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 922
  • Köszönetek: 224
semmit ne szedj ki,a km spirált tedd vissza a terepváltóra mert oda való,a fám tüske maga a meghajtó 4 szög a belseje ne buzeráld, ha forditva kötöd be ,nagyobb kárt okozol,inkább bizd szakemberre
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 1 hónapja 3 hete #9497

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
OK,de a sofőr felé eső aljzatba kell tenni a jeladót, vagy az anyósülés felőlibe? Nálam mindegyik üres, az egyikben benne van a négyszögletes fém foglalat szerűség, de a másikban csak egy acélpöcök áll ki (biztos beletörött az, ami előtte volt benne.
Kösz előre is és üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 1 hónapja 3 hete #9500

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 922
  • Köszönetek: 224
a spirál az alsó helyre megy, a jeladó fölé,ha bele van törve valami azt cserélni kell
Utolsó szerkesztés: 1 hónapja 3 hete Írta: Guminyúl.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva alapjárat 1 hónapja 1 hete #9510

  • Sajó
  • Sajó profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 13
Sziasztok,

javult a helyzet. MAP szenzor cserélve, a gumicsövet is cseréltem. A hűtőtől jövő vízcsövön levő gombát (az újat) még újabbra cseréltem. A légszűrőházban levő levegő hőmérséklet-érzékelőt is cseréltem. A szénszűrőtől jövő gumicsövet cseréltem (a kartergáz gumicsövet még nem cseréltem, mert alig akart lejönni).
Az alapjárati motor és a pillangószelep jeladó is új. Az alapjárati üzemanyag nyomás szabályozó régi. Injektor is cserélve.
A szívócsonk és az injektor közötti tömítést nem tudtam cserélni, mert nem lehet kapni.
Az injektort szétszedve nekem két tömítés van benne (mert mint egy szendvicsbe közé van építve a gázbefúvó rész), az egyik tömítést cseréltem. (Ettől persze magasabb lett az egész injektor felépítmény és a gyári csavar rövid lett, úgyhogy most egy 8-as, 120mm hosszú csavar tartja a légszűrőháztól egész a szívócsonkig a szerkezetet.

És ím a csoda: gyönyörűen tarja az 1000-es fordulatot, mozgásban az 1500-at, gurulásnál szépen lemegy. Amit viszont még mindig nem értek: Ha felfelé váltogatok, 1-esből 2-esbe és tovább, mindig felpörgeti 3000-re a fordulatszámot. Ha üresbe rakom, szépen lemegy 1000-re, de gyorsításnál, a kuplung kinyomásánál felmegy 3000-re.

Na ez a rejtély.
A sebességszenzort is pótoltam (nem volt rajta), ott a bekötésekkel talán lehet lehet gikszer, mert a csatlakozó foglalat is hiányzott, tehát csak a motor felől jövő vezetékeket tudtam azonosítani, a szenzorból kimenőt viszont nem, mert az három fekete kábel.

Tehát javult a dolog, de a kuplungkinyomáskor felpörgés még várat a megoldásra.

A rádió beépítésnél kell szerelőkeret, vagy mekkora előlapú rádió passzol bele a lyukba?

Üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Autó - kínál | Kristóf
Lada Niva 1600
Lada Niva 1600 (1681)
Alkatrész - kínál | ladarevolution
Hátsó fékmunkahenger
Hátsó fékmunkahenger (294)
Alkatrész - keres | nyugis
1.6-os műszerfal
1.6-os műszerfal (646)

Fórum üzenetek

    • AC baj?
    • Kösz a tanácsot, valóban az ac pumpa volt a bűnös. Kiszedtem, a motor le volt csúszva a két fémcsövön, awab bilinccsel megfogattam a végén...
    • Készítő Sajó
    • 4 napja 6 órája
    • AC baj?
    • Köszi, este szétszedem megint. És az online segítséget is. 1000hála
    • Készítő Sajó
    • 4 napja 18 órája
    • AC baj?
    • szia az ac pumpa és a tartó szerkezet lévő cső,illetve egy irányú szelep nincs szétesve,kilukadva? ha előtte ment akkor maga a pumpa nem...
    • Készítő Guminyúl
    • 4 napja 23 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés