Belépés

Oldalainkat 48 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

smirgli Nagy Róbert pcsillag d.david Niva1977
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: segítség kérés

segítség kérés 1 éve 1 hónapja #9453

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 957
  • Köszönetek: 230
csak gyári üzem állás kapcsoló jó hozzá mert abban van egy elektronika is
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 10 hónapja 3 hete #9469

  • atka234
  • atka234 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Sziasztok! Tudna valaki tippet adni hogyan kéne helyére paszírozni a gumiütközőt, amire felül a rugónál a lengőkar? Hármat kéne cserélnem, de még a közelébe se jutottam annak hogy a helyére menjen bármelyik. Köszönöm előre is a segítséget.
Üdv!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 10 hónapja 3 hete #9470

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 101
  • Köszönetek: 18
Keress rá orosz szavakkal a neten. Biztos találsz képeket, videókat. :)

Én egy keveset lecsiszoltam a peremből, és mosogatószerrel síkosítottam. A csiszol, síkosít, gyömöszöl fázisokat ismételtem párszor, amíg megfelelő nem lett. Síkosítani bizonyos ragasztókkal is lehet. A ragasztó megkötésével az eltávolított perem hiánya is valamelyest kompenzálódik. Természetesen ez így gányolás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 10 hónapja 3 hete #9473

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 196
  • Köszönetek: 77
Szia!

A szilikonzsír (technikai vazelin) csodákra képes!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 10 hónapja 22 órája #9498

  • Zoli77
  • Zoli77 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Kb 2 hónapja Níva 1.7 i tulajdonos vagyok. Olyan gondom lenne hogy az autóm feketén füstöl 17-18 litert fogyaszt. Hidegen való indulást követően 7-8 km után (aszfalton) elkezd torpanni az autó később pedig 5.fokozatban rángat is 90-nél ha lepadlózom korom fekete füstöt ereget. Visszakapcsolok 4. be kidolgozza magát 110nél rakom az 5. et de kis idő mulva megint fuldoklik . Inkább egyenesben vagy lejtőn képes ilyenkor 5. ben menni. Egyébként központi injektoros az autó 2000-es évjáratú 83000km van benne. Olajat nem eszi. Hidegen kitűnően megy. illetve volt amikor nem produkálta ezt a jelenséget. Check engine lámpa néha világít néha elalszik. Amit tudtam kimértem , átnéztem: víhőfok gomba 2200 ohm- 150 ohm, terepváltó jeladó csati, vezetékei, MAP szenzor.
Sajnos nincs több ötletem ha valaki tudna segíteni jó lenne.
Előre is köszönöm.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 9 hónapja 4 hete #9499

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 957
  • Köszönetek: 230
sokat kap azért torpan,meg kormol,cserélj vizhőfok jeladót,nézd át a befecskendezőt,szépen porlaszt e vagy csöpög,látatlanba ennyi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 9 hónapja 4 hete #9501

  • Zoli77
  • Zoli77 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Helló Guminyúl!

A vízhőfok jeladót kimértem 20 C fokon kb 2200 ohm 90-95 c fokon 160 ohm ig lement. Valahol azt olvastam hogy ez úgy -ahogy jó. A központi torkába benéztem járó motornál, hát jött az anyag , végül porlasztva, de alapjáraton a pillangószelepen totyog (úszik) a benzin. Van a közelben egy Nívás srác majd megpróbálom összehasonlítani az övével. Én először láttam ilyet így nincs viszonyítási alapom. Egyébként a seb. jeladóm sem hiszem hogy jó mert járó motornál fúrógéppel meghajtottam és nem történt semmi. (azt olvastam motorfordulat változásnak kellene lenni)
Köszönöm a segítséget, esetleg a további fejleményeket megírom, hátha másnak is segít.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 9 hónapja 3 hete #9504

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 957
  • Köszönetek: 230
pedig sokat kap,a sebesség jeladó ha jó menetközben 1500 on tartja a fordulatot és mikor megáll az autó akkor ejti le 1000 re,de a fogyasztást és a benzin többletet nem befolyásolja
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 9 hónapja 3 hete #9507

  • Zoli77
  • Zoli77 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Helló
Pénteken kicseréltem a lambda szondát és úgy tűnik jó lett az autóm, nem rángat, nem torpan. Egyébként le is volt törve a szonda vége a kipufogó könyökben, naná hogy rossz volt. Még egy dolog nem tetszik, az hogy normál üzemmeleg motornál (gondolom hidegen is) komolyabb gázfröccsre fekete kormos füstöt nyom ki a kipufogón. Ha hosszabb 4-5 másodpercig nyomvatartom a gázt akkor kitisztul. Ez normális dolog?
Válaszokat előre is köszönöm.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9593

  • eraviscus
  • eraviscus profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 6
Sziasztok!
Pár hónapja megvettem a munkahelyemen leselejtezett 2000-es évjáratú, központi befecskendezésű nivát. A kollégák mondták a kocsi rendben. Magam 17 éve használom ezt a típust bent, soha nem volt egyikkel sem ilyen gond. Az első tankolás után volt a döbbenet, 18 liter lett a fogyasztás. Bent ezt mindenkor 9-11 liter között kihoztam. Lambda szonda jött a tanács. Kapott egy újat, Bosch. Szétesett az autó. Gyertyák, gyújtókábel, termosztát, vízhőfok érzékelő gomba.... semmi eredmény. Tragikusan nem ment, ömlött bele az üzemanyag. 280 km-en 75 liter. Tragédia. Diagnosztika, egy-egy új tanács. Mapszenzor, fojtószelep jeladó, semmi változás. Ki lettek mérve a lambda szonda kábelei, fűtése rendben. Akkor jött a központi befecskendező szelep. Újabb luft. Megmértük a rendszer nyomását, üzemi. Membrán jó. A szonda nem dolgozott a diagnosztika alapján. Aztán kicseréltük, nem volt jó valószínűleg a Bosch gyári szonda. A munkahelyi működőt raktuk be helyette, az enyémet (a régit) munkahelyibe, az persze vígan ment vele. Egyszer elindult a szonda, érezhetően jobb lett az autó, aztán néha leállt. A kocsi érezhetően jobb lett. 100 km-ként tankoltam, előbb 13-at, majd 12-öt. Sok, de gondoltam alakul. Aztán múlt héten 18,2 lett újra és pár napja megint összeomlott. Ömlik az anyag, nem lehet gázt adni, mert fullad le, nyilván a sok anyagtól, fűstől persze, a gyertyák kormosak. Nincs erő és teljesítmény, csak benzinzabálás.
Már nagyon elment a kedvem. Remélem tudtuk adni valami tényleg okos tanácsot!
Köszönöm előre is.
Utolsó szerkesztés: 6 hónapja 2 hete Írta: eraviscus.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9594

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 196
  • Köszönetek: 77
Szia!
A szonda vagy jó vagy nem. "Egyszer elindult a szonda" Szerintem vezeték szakadásod vagy korrodálásod, vagy panel repedésed van. Egy tipp: Bontsd ki a bal első müanyag borìtást a láb pihentetőnél. Alatta megtalálod a motorvezérlőt. Nézd át a csatlakozókat korrózió és szakadásmentesek e. Ugyanugy a testpont caatlakozásokat is.
Ha ezek után is fent áll a hiba akkor szakember.
Utolsó szerkesztés: 6 hónapja 2 hete Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: eraviscus

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9595

  • eraviscus
  • eraviscus profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 6
Köszi Tamás, este megnézem. Én is vezetékre tudok gondolni. Próbálkoztam már azzal is. Volt olyan hogy sztem a kábelköteget piszkáltam meg a motortérben és elindult. Ott a csatin kívúl lehet valami, ami befolyásolhatja a szonda működését? A négy kábel ki lett mérve A panel hol található, amit írtál?
Utolsó szerkesztés: 6 hónapja 2 hete Írta: eraviscus.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9596

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 196
  • Köszönetek: 77
Szia!
A kábeleket egymáshoz képest is ki kell mérni. Gondolok itt a kaszni rögzitésnél egymáshoz érő kábelek kidörzsölésére.
A panel közvetlen a motorvezérlőegységben lévő nyáklap. Felszokott szakadni a forrasztás. Vagy a panelen lévő nyomvonalak szakadnak meg.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: eraviscus

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9597

  • eraviscus
  • eraviscus profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 6
Tamás!
A lambda szonda csatinál a két jel és a két fűtőkábelre mértünk rá. Lehúzott motorvezérlésnél lehet valamelyik kábelen test?
köszi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség kérés 6 hónapja 2 hete #9598

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 101
  • Köszönetek: 18
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Alkatrész - kínál | Peterson
Kipufogó
Kipufogó (594)
Gumi-felni - kínál | Kincsvadás...
KAMA-232 185/75R16 gyári NIVA gumiabroncs
KAMA-232 185/75R16 gyári ... (977)
Egyéb - kínál | Niva597
Lada niva Gázrendszer
Lada niva Gázrendszer (129)

Fórum üzenetek

    • Fék
    • szerintem erre gondolt: www.gelko.hu/expert/autoipari-szerszamok...lcs-keszlet-5db.html fékcső kulcs, pont erre...
    • Készítő duck
    • 2 órája 52 perce
    • Fék
    • Hali Mi az hogy fékkulcs 10,13,17,19,22-es kulcsok kellenek villás csillag és krova formában. Ezekkel mindent meg lehet szerelni. A fém fékcső...
    • Készítő Callahan
    • 5 órája 8 perce
    • Fék
    • Dőlnek ki a csontvázak a szekrényből... Jobb hátul vissza akartam nyomni a fékmunkahenger dugattyúját az új fékpofákkal, de az egyik fele...
    • Készítő szilu
    • 2 napja 17 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés