Belépés

Oldalainkat 59 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

lom bethzl60 SEOCauby szelda Ricni
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy)

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 éve 2 hete #8815

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 248
  • Köszönetek: 35
Ne menj vele egy tapodtat sem ! El van törve a kerékcsapágyad kosara/golyója, háza??!!! Csere, és akkor szerencséd van, ha az agyat nem kell!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 éve 2 hete #8816

  • Gwolf
  • Gwolf profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 3
Tudtam, hogy egyszer kinyír a spacetechnik. :) Amennyiben az agyat is cserélni kell az nagy feladat? Az a baj, hiába nem vagyok szerelő, el nem adnám semmi pénzért. Előre is köszi a választ es köszönöm a figyelmeztetést is.
Utolsó szerkesztés: 2 éve 2 hete Írta: Gwolf.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 éve 2 hete #8817

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 959
  • Köszönetek: 232
nem megoldhatatlan de azért rendes szerszám és némi ügyesség kell hozzá,a legnagyobb hiba,hogy nagyon meghuzzák a féltengely anyát és nem adnak csapágy hézagot
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 1 éve 11 hónapja #8821

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
Az autósboltban lebeszéltek a lemförder trapéz gmbfejről és inkább a zöld dobozos orosz kedr-t ajánlották.Szerintetek jó lesz,használ ilyet valaki.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 1 éve 11 hónapja #8822

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 959
  • Köszönetek: 232
lemfölder vagy moog,nincs orosz itthon csak ukrán szemét
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: repce

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 1 éve 11 hónapja #8823

  • repce
  • repce profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 103
  • Köszönetek: 5
www.kedr.ru/otechestvennykh/sharovye-opory/136-mk01-29-04-120
Egy orosz nagykerben van ismeretségem,ithon lehet,hogy nem forgalmaznak,de majd kiderül hogy birja.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 1 éve 11 hónapja #8824

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 959
  • Köszönetek: 232
Moogot használnak a rally autokba is szerintem felesleges kintről hozatni de a te dolgod
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 3 hete #9685

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Sziasztok!

1.7i központis 2001-es Nivám van. Egy jobb hátsó stabilizátor törés kapcsán aláfeküdtem kicsit és szétnéztem. Azza lszembesültem, hogy elől a gumiharangok (a külsők biztosan) mindkét oldalon el vannak repedve. Nem tudom mennyi mentem így vele, mennyi dágvány ment alá, ha ment.

A gumiharangokat mindenképpen ki kell cserélnem, ill. kitakarítanám a csuklót is, új zsír miegymás. Kérdésem, hogy ennek otthoni körülmények között érdemes-e nekiállnom, vagy vigyem szervizben. Aknám nincs, alábakolni tudnám felváltva a két oldalon.

Ha jól értelmeztem, amit eddig találtam infót, a féltengely-csuklót le kell vennem, hogy az új gumiharangok felkerülhessenek (nem is szólva a takarításról). Ennek a helyes módjához tudtok tanácsot adni, különös tekintettel a heyles visszarakásra. :-) ( Szétszedni a legtöbb dolgot egyzserűbb).

Köszönöm!

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 3 hete #9687

  • vamitya
  • vamitya profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 14
Szia !
Nem feltétlen szükséges akna, felbakkolva is megy a dolog.Én így csinálom: porvédő le,féltengely végén anya meglazít,kerékanyák meglazít,felbakkol,kerék le,féknyereg le,féltengely anya le,kormány irányítókar és felsó trapézcsukló kicsavar és kiakaszt, féltengelyt az agyból kinyomni és felkötni valami erősebb madzaggal,belső csukló porvédő bilincsét levenni- gumit oldalra lehúzni, benyúlni újjal a csuklóba és ki kell venni azt a drótkarikát ami megakadályozza hogy a féltengely kicsűsszon, ezután a féltengely a belső csuklóból kihúzhatő, amikor kint van a belső végéről leveszed a seger gyűrűt leütöd a csillagot,leveszed a másik segert és errefelé lehúzhatod a belső és a külső porvédő gumit is.A külső csuklót nem szedem szét hanem a zsírt kikotrom,gázolajjal/v.benzinnel/ elmosom.Ha van magasnyomású moső azzal is ki lehet csapatni igaz minden mocskos less a közelben, aztán kiszárítani,sűritett levegővel kifújni.Ugyanez a belső csuklónál, és mehet össze . A csuklókat jól megpakolni lehetőleg grafitos v. molibdénes zsírral-Visszafelé rakás ugyan ez a folyamat csak fordítva.Gond lehet ha nincs seger fogód,göbcsuklő kinyomód,és a csuklók porvédőit megszorító bilincsekhez spéci fogód.De kellő kreativitással ezek nélkül is megoldható csak nehezebb.1 napba bele kell férjen mindkét oldal ha ügyes vagy. A belső csukló bilincsét kicsit macerás visszarakni de még mindíg gyorsabb így szerintem, mint a difiből kiszedni, mert akkor az olaj is kifolyik meg sérülhet a tömítés is.

Remélem boldogulsz. - Varhó Mihály -Kondoros városából. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 3 hete #9689

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 101
  • Köszönetek: 18
Az ebben lévő képek (és leírás) is segíthetnek, ha valaki nem csinált még hasonlót.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu, Santer

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 1 hete #9694

  • Santer
  • Santer profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Sziasztok!

A napokban sajnálattal vettem észre, hogy alászedett kormánynál, tolatva ropogni kezdett a féltengely csuklóm ( a fórum hozzászólásait végig olvasva a jobb külső csuklóra gyanakszom), így esedékessé vált a csere. Kérdésem az volna, hogy az SKF által gyártott 22 fogas szett 17.000Ft Bárdiéknál, de nincs ilyen jellegű tapasztalatom, hogy mennyire tartós, megéri-e megvenni, vagy inkább keressek gyárit valahonnan.

Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy létezhet az, hogy a csukló belsejét (szétszedés, elmosást követően, mondjuk gumiharang cserénél) fordítva pakolod össze? A kosárnak, vagy a csillagnak van iránya, vagy teljesen mindegy hogy rakják össze?

A válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv:

Santer
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 5 napja #9696

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 101
  • Köszönetek: 18
Mindkettőnek van iránya.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Santer

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 4 napja #9698

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Sziasztok!

Végre nekiugrottam az első féltengelycsukló takarítás, gumiharang projektnek. Vettem jó kis racsnis bakokat, a gyári emelési pontnál bakoltam alá vele a kocsit mindkét oldalon. Remélem ez a megfelelő hely.

Tengely végén anya meglazítás, keréklevétel megvolt, jött volna a következő lépés, levenni a féknyerget, de sajnos ebbe beletörött a bicskám. A hátsó odalán a kerékagynak van egy gondolom porvédő lemez, ami talán 13-as anyákkal van rögzítve, de minden anyára fel van hajtva a lemez, így lehetetlen rátolni a dugókulcsot és letekerni. Segítsetek, hogy pontosan hogy szedjem le a féknyerget. Sajnos neten se nagyon találtam részeltesebb infót.

Köszönöm a segítséget!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 2 hónapja 4 napja #9699

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 101
  • Köszönetek: 18
A csavarok kitekeréséhez le kell hajtani a lemezt róluk.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu, Santer

Niva első futómű (féltengely, kerékcsapágy) 1 hónapja 4 hete #9706

  • Callahan
  • Callahan profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 47
  • Köszönetek: 1
Sziasztok
Én is kicserélem a gumiharangokat a féltengelyeken.
Már szét van szedve minden.
A kérdésem az hogy szerintetek nem lehetne a szovjet csodabilincsek helyett sima awab bilincseket használni?
A belső nagynál és a két kicsinél egyértelműen elférne a külső nagynál kellene csak az orosz bilincset használni.
Szerintem egyszerűbb az awab-ot szerelni.
Üdv
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Kukakandúr
Kumho KL-71
Kumho KL-71 (2754)
Alkatrész - kínál | ladarevolution
Fékerőszabályzó
Fékerőszabályzó (927)
Alkatrész - kínál | Peterson
Kipufogó
Kipufogó (697)

Fórum üzenetek

    • NIVA a médiában (analóg, digitál)
    • még pár kép az új koncepcióról: www.photoscar.fr/lada-4x4-vision-concept-2018/ csak hogy meglegyen a párhuzam, pár kép az eredeti...
    • Készítő duck
    • 2 hete 1 órája
    • Fék
    • Köszönöm,valszeg a légtelenítéssel lehetett a gond,most megfogja,majd a vizsgán kiderül,hogy jó e. Üdv
    • Készítő janko
    • 1 hónapja 1 hete
    • vezérműlánc
    • Kérdésem van. Kb 4 hónapja motorfeklújításra elvittem nivámat egy ismerős szerelő műhelyébe. Hengerfejes volt de vezérlést is cserélt...
    • Készítő zöldkalap
    • 1 hónapja 1 hete

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés