Belépés

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

JahodaB Laci80 glali1978 serino akos. kercso
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Hűtésrendszer

Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6790

  • agyuri
  • agyuri profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
1.7 -es hengerenkénti injektoros Níva, két ventilátoros elől. Jeladó gombát már cseréltem. Kb. forráshatárnál kapcsol, azaz majdnem 130 C a műszerfal szerint, de csak az egyik ventilátor megy. Elég bizonytalannak tűnik így a számítógépes rendszere. Megoldás lehet-e ha én kapcsolom kézzel 90 C körül a ventilátorokat? Köszönöm előre is a segítséget. Georgey
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6791

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 984
  • Köszönetek: 241
egyszerre kell beindulnia a 2 ventillátórnak mivel egy körön vannak.megoldás érdekes mivel a comp. dönti el mikor kapcsol.egyszeü megoldás a kézi kapcsolás de ha más nincs jobb megoldás egy hő gomba beépítése az alsó vízcsőbe.Azért érdemes egy termosztátot is cserélni .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: agyuri

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6795

  • Papplan
  • Papplan profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 1087
  • Köszönetek: 148
A vízhőfok műszer precízségében és nem bíznék.Csak tájékoztat! A forráshatár a zárt rendszerben kb. 105-110 C fok. A "ventillátorjelet" nem ugyanaz a hőgomba küldi, mint a hőmérőét! Ha biztosra akarsz menni, akkor meg kell mérni leolvasóval a valós hőfokot az ECUban.
Utolsó szerkesztés: 5 éve 7 hónapja Írta: Papplan.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: agyuri

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6833

  • otaszan
  • otaszan profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 39
  • Köszönetek: 4
Másik topikban írtam, hogy fogy a hűtővizem. Itt folytatnám, ha már lett saját topik a hűtésnek.
Nos, szerintem a hidegebb idők miatt már látom, hogy a hűtőm a lyukas. (Menet közben nem folyik, de ha lehűl akkor igen. Ha leállítom a kocsit, akkor reggelre elfolyik a kiegyenlítőből a víz. A hűtőn alul két helyen is látok csöpögést.
Kérdésem az lenne, hogy ez a hűtő jó lehet-e a 2000-es évjáratú 1.7-es Nivámba? Valakinek rakott már be ilyet?
www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=32&products_id=3279

Köszi!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6837

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 984
  • Köszönetek: 241
jó igen
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: otaszan

Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6840

  • rozso11
  • rozso11 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Niva 1.7i. A motor rendellenesen melegszik, a blokkban rotyog a víz, a ventilátorok nem indulnak. A termosztát nyit, mert a hűtő is egyenletesen forró, gumicsövek melegek.Hőérzékelő gombáról a vezeték lehúzása után a motorfordulat emelkedik. Hogyan lehet a hibát behatárolni? Köszi!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6841

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 984
  • Köszönetek: 241
ha a csatit lehúzod a gombáról be kell indulnia a ventillátoroknak,ha nem indul el akkor nem kap áramot a ventillátor.csatlakozók biztosíték,relé
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6843

  • rozso11
  • rozso11 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 2
Köszönöm a tanácsokat! A jelzett dolgokat átvizsgáltam. Csatlakozások, relé, bizt. OK, még sem indulnak a ventik'. A stekkert lehúzva sem indultak. A relét kényszereztem, ekkor teljes fordulatszámon pörögtek.Csak nem a központi vezérlő kampeca?!?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6855

  • otaszan
  • otaszan profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 39
  • Köszönetek: 4
Megrendeltem a fent linkelt hűtőt, de rosszat küldtek. A kiegyenlítő tartály csonkja nem a motor felé, hanem oldalra néz.
Van ennek jelentősége, be lehet faragni valahogy? Vagy cseréltessem ki?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6857

  • otaszan
  • otaszan profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 39
  • Köszönetek: 4
Ma kicseréltem a hűtőt, jó bele. Sőt, szerintem még jobb, mintha hátrafelé nézne a csonk. :)
A próbaúton a kuplung munkahengerem ment tönkre. Leszedtem a régit, holnap délelőtt rakom fel az újat.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6876

  • RapaMoto
  • RapaMoto profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 54
  • Köszönetek: 5
Üdv Nivások!

Kb 1 hónapja vagyok Niva tulaj (1.6 b), és kb 1 hónapja szerelek :)
Hétvégén elmentem egy Trophy-ra a ződséggel, ahol - egyebek mellet - arra lettem figyelmes, hogy nem elég a gyári hűtés. Szegényemen csak a motorblokkból hajtott ventillátor csapja a meleg levegőt (meg a sarat) mindenfelé, keret nélkül...

Az lenne a kérdésem, hogy mivel tudnám kiváltani ez a ventit, akár úgy, hogy megszüntetem és elektromost építek be, akár egy keretet szerválni rá. Mint említettem inkább mocsárban használom, tehát lényeges lenne a sárvédelem.

Nézegettem, az 1.7-es Niváknak már dupla elektromos ventije van, ez ráépíthető az egyhatosra is? Vagy esetleg más autóé passzol rá? (Bontóból - költséghatékonyan)
Utolsó szerkesztés: 5 éve 7 hónapja Írta: RapaMoto.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6877

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 984
  • Köszönetek: 241
a leg egyszerübb az 1.7 dupla ventije de nem árt akkor a hűtőt is kicserélni,de akkor be kell szerelni egy hőgombát és a motoron lévő ventilátort le kell szedni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6879

  • Hrubos
  • Hrubos profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 250
  • Köszönetek: 36
Ha trophyzni akarsz a Nivával, többet fogod szerelni mint menni vele:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Statikus

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6881

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 370
  • Köszönetek: 105
Ha nincs fenn a ventilátor körül a terelőlemez, az nagyban rontja a hűtés hatékonyságát.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Hűtésrendszer 5 éve 7 hónapja #6882

  • RapaMoto
  • RapaMoto profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 54
  • Köszönetek: 5
Jah, végülis azér vesz az ember Nivát, hogy a teszkóba járjon vele... 10 évig enduroval meg quaddal támadtam mindenféle mocsarakra, de elegem lett a drágaságból, azé lett Niva. (Meg mer az asszony is jönni szeretne)

Szerelni ezt is kell meg azt is kell, ha az ember terepet jár. Csak nem mindegy, hogy mennyi az annyi (Niva: 50.000,- Ft, eddigi alkatrészköltség: 120.000,- Ft) aztán majdnem a fél autó fel van újítva... Meg azért itt nagyon lehet ekézni -> sok a kompatibilis cucc, nem mint egy japán versenymotornál, ahol 1-2 évente változik sok minden, itt 20-30 évig ugyanaz :)

Viszont, hogy témánál is maradjak, beszéltem a bontóval, 24ezerért adnák az 1.7 hűtőt ventikkel együtt. Az jó ár, vagy keresgéljek még?

Meg mellékelek egy képet a rémségemről :)
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Kincsvadás...
KAMA-232 185/75R16 gyári NIVA gumiabroncs
KAMA-232 185/75R16 gyári ... (1959)
Alkatrész - kínál | peti2890
Eladó Lada Niva kerékagy porvédő
Eladó Lada Niva kerékagy ... (1598)
Alkatrész - kínál | kosa18
Lada TORSEN önzáró differenciálmű
Lada TORSEN önzáró differ... (2873)

Fórum üzenetek

    • NIVA KOMPUTER KIOLVASÁS!
    • Sziasztok, Adott egy 2000-es évjáratú GM elektronikás központi injector-os NIVA, mivel ez még OBD1-es ezért hiába van raktáron több...
    • Készítő glali1978
    • 2 hete 6 napja
    • Elektromosság
    • Köszi az infót, kicseréltem 2108-ra egy az egyben egyezik a Nivával, csak a két doblemezen átvezető dugót kellett átrakni. Niva nem volt...
    • Készítő glali1978
    • 2 hete 6 napja
    • Elektromosság
    • Lehet kapni új komplett állító szettet, nem egy leányálom kicserélni, de azért megoldható, kis kreativitással teljesen jól meg lehet...
    • Készítő Hrubos
    • 3 hete 5 napja
    • Elektromosság
    • 2000-es 1.7i-ben meghibásodott a fényszóró magasság állító, Fiatoknál a hasonló rendszerű magasságállításnál, van egy határolócsavar...
    • Készítő glali1978
    • 3 hete 6 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés