Belépés

Oldalainkat 10 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Bandit650 Sami879 JohnDeere tarno Vegavadász
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Hűtésrendszer

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7926

  • drolajos
  • drolajos profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 11
Kedves Barátaim!

Normális jelenség-e az, hogy kb 100 Celsius foknál csak a vezetőoldali ventillátorom kezd pörögni, vagy a két ventillátoromnak egyszerre kellene működnie?

Köszönetttel várom válaszaitokat: üdvözlettel, droia
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7927

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 198
  • Köszönetek: 78
Szia!

Nem a két ventillátor egyszerre müködik mivel egy körön van gyárilag.
Hacsak valaki nem buherálta már és az egyiket rákötötte egy kapcsolóra igy manuálisan is tudja kapcsolni.
Nekem is van kapcsoló ami egy rellén keresztül müködteti mindkét ventillátort. Igy ha esetleg a gyakorta elromló vizgomba megadná magát akkor tudom kapcsolni manuálisan is. A kapcsoló a világitós, ha a gumi és a motor zajtól nem is hallom, még vissza jelzést is kapok a müködéséről még akkor is ha a vezérlő egység kapcsolja.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: MPC

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7928

  • drolajos
  • drolajos profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 11
Köszönöm a választ!

Ezek szerint szerelnem kell egy kicsit még a nyár előtt!

Szép napot!

droia
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7929

  • drolajos
  • drolajos profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 11
Sziasztok!

Bebújtam a motortérbe, a jobbos ventillátorom motorja jó, akksiról pörög. Lehet, hogy még valamilyen biztosíték vagy relé a beteg? Hol találom ezeket?
Ja és ha már biztosítékról szóltam, a bal lábnál a "kétlábú" késes biztosítékok melyike miért felelős?

Köszönettel: droia
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7930

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 198
  • Köszönetek: 78
Szia!
Akkor kövesd végig a vezetékeket a motortérben nincs e buherálva valahol nincs e szétvágva. Ha a müszercsoportot kiszereled alatta fut a köteg és van benne egy vastag piros kék szál egy csúszósaruval megszakitva. Itt szokták direktbe kötni. Sajna rosszul mert k..va nagy az áram felvétele és megég, összeég a kapcsoló :) Csináltam már ilyet. Kicsit végig égett az utólagosan behúzott 0,5-ös vezeték, szerencsére nem gyulladt ki, ráadásul gázos volt a vas!
Ezt a vezetéket követve a végén megtalálod a vezérlö reléjét. A relé vezérlö szálára köthetsz kapcsolóval 12 voltot megkerülve a vizgombát.
A késes biztositékok kivülröl befelé: üzemanyagszivattyú, hütöventillátor, vezérlöegység, förelé.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtőventillátorok 4 éve 6 hónapja #7931

  • drolajos
  • drolajos profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 11
Szia!

A motorterem érintetlenebb, mint bármi az életemben, de tényleg. Egy kék és egy kék-fekete csíkos vezeték jön be a két ventillátortól de a műszerfal mögé a gerincsérvemmel még nem jutottam be. Azért holnap még futok egy kört. Ja, az angol kapcsolási rajzon 2 relé van külön a 2 ventillátorhoz, ez így van a való világban is? Üdv: droia
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 3 hónapja #8036

  • zöldkalap
  • zöldkalap profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 1
Ötleteket kérek a következő hibára. kb 100 km alatt elfogyott a hűtőfolyadék.

Korábban volt ilyen problémám, a hengerfej tömítést cserélték szervízben, utána minden ok mostanáig. Többnyire közúton használom (max 90) nincs erőltetve, nem húz semmit...
A terv, hűtő csere (sérülések vannak rajta szóval ott is mehet el).
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 3 hónapja #8039

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 198
  • Köszönetek: 78
Ha a hütöd sérülései miatt van akkor annak nyoma kell hogy legyen. Látszik körülötte fagyálló? Vagy csak viz van benne? Mert az elpárolof max a helyét látod ahogy lemossa a port a kaszniról.
A hengerfej tömités hibája miatt vagy fel kellene forrnia, vagy az olajnak kellene keverednie a hütöfolyadékkal.

Az én javaslatom az, amenyiben a fent leirt hibákat nem tapasztalod, látod hogy cseréld le beöntö sapkát. Valószinü ott enged el.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 3 hónapja #8053

Sziasztok!
1.6-os Nivám hűtésével kapcsolatban kérném ki a véleményeteket.
A helyzet az, hogy mióra megvan a kocsi, azóta jellemző rá, hogy közúton középtől kicsit feljebb van a vízhőfok mutatója, függetlenül a környezeti hőmérséklettől. Terepen azonban amint beköszönt a jó idő, hajlamos a melegedésre, azaz elkezd belemenni a pirosba 20 perc közepesen rossz földúton.
Gondolkodtam rajta, hogy esetleg keresek egy elektromos ventit beszerzek ami a gyári állandóan forgó mellé bekerülne kapcsolóval, vagy hőgombával. Aztán arra gondoltam, hogy azért ez gyárilag csaknúgy van kitalálva, hogy elégségesnek kéne lennie a hűtésnek, tehát ha nem az, akkor esetleg el van vízkövesedve vagy valami mással tömődve a hűtő.
Na most próbáljam kipucolni, vagy vigyem el hűtős szakemberhez a kiszerelt hűtőt, vagy vegyek egy újat, de ne a rezet, mert az drága, inkább az 1.7-es alu hűtőjét, vagy tènyleg rakjak bele plusz ventit.
Hát ilyen kérdéseim vannak, szivesen venném a tanácsaitokat.
Köszi,
Olajbúvár
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 3 hónapja #8057

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 198
  • Köszönetek: 78
Szia!
Megpróbálhatod kipucolni több kevesebb sikerrel. Nézd meg jól zár e a sapka elszokott fáradni benne a rugó. A ventullátor köré egy terelö lemez jelentösen javitana a batásfokon. Ha sokat mész terepen lassan akkor érdemes lenne egy elektromos venti is. A vezérlése jobb ba automata, igy egy meredek helyzetben amikor van hová figyelned amugy is nem felejted el bekapcsolni. Nekem is van direkt kapcsolóm, de a biztonság kedvéért a gyári vizgomba ettöl függetlenül kapcsolja ha szükséges.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Olajbúvár

Hűtésrendszer 4 éve 3 hónapja #8059

Kaptam kölcsön egy kipucolt nyomáspróbázott igen jó állapotú hűtőt, azzal teszek egy próbát. Ha nem jó, vagy csak egy kicsivel jobb, megy bele az elektromos venti.
Köszi a választ!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 2 hónapja #8088

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 26
1.7i központi injektoros Nivában tapasztaltam, hogy állásban felforralja a vizet. Rájöttem, hogy a ventik nem kapcsolnak be. A 6-os biztosítéktáblán a jobb oldali 8A-s olvadó ki volt égve. Kicseréltem, mikor felmelegedett a motor és hallottam a relét kapcsolni el is füstölt a bizti újra. Széthúztam a ventik csatlakozóját, rámértem a csatira, a relé felé nem találtam rövidzárat. Szétkapcsoltam a két ventit (lehúztam az utasoldalit az elosztó-vezetékről) és újra próbáltam. Így már rendben bekapcsolt és ment is normálisan a maradék vezetőoldali. Feltételezem, hogy az utasoldali venti lehet problémás. Érdemes ennek a javításával megpróbálkozni, vagy csere? Lehet esetleg más a háttérben, amit ki kellene zárni? (Nem vennék feleslegesen alkatrészt)Érdemes kompletten párban venni, vagy cseréljem csak a hibásat?


Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 2 hónapja #8089

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 984
  • Köszönetek: 241
a ventik nagy áramot vesznek fel alapból,próbáld le egy vezetékkel egyenként őket,ugy tudom cak párba kerettel együtt adják őket,javitani nem érdemes,mert ha menetzárlatos akkor drágább a tekercseltetés mit egy új
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Hűtésrendszer 4 éve 2 hónapja #8090

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 26
Egy venti mennyire elegendő időlegesena hűtésre? MAgyarul elmehetek-e vele a hétvégén nyugodtan egy ventivel, vagy inkább pihentessem amíg meggyógyul teljesen?

ÜDv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 4 éve 2 hónapja #8091

  • GA
  • GA profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 3
Szia hètvègèn is marha meleg lesz állitólag vasárnap enyhül kicsit. Èn nem mennèk ìgy vele lehet dugó stb ne főzd szegènykèt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Szerelés - kínál | Guminyúl
Niva javítás
Niva javítás (7845)
Gumi-felni - kínál | Kukakandúr
Kumho KL-71
Kumho KL-71 (3610)
Alkatrész - kínál | Guminyúl
Powerwinch csörlő
Powerwinch csörlő (4396)

Fórum üzenetek

    • Felni, gumi
    • Sziasztok! Toyo Opencountry A/T gumikkal valakinek van tapasztalata 175/80R16 méretben? Mostanság sokat kell aszfaltoznom és nem igazán komálom...
    • Készítő szilu
    • 2 hónapja 5 napja
    • NIVA KOMPUTER KIOLVASÁS!
    • Sziasztok, Adott egy 2000-es évjáratú GM elektronikás központi injector-os NIVA, mivel ez még OBD1-es ezért hiába van raktáron több...
    • Készítő glali1978
    • 4 hónapja 3 hete
    • Elektromosság
    • Köszi az infót, kicseréltem 2108-ra egy az egyben egyezik a Nivával, csak a két doblemezen átvezető dugót kellett átrakni. Niva nem volt...
    • Készítő glali1978
    • 4 hónapja 3 hete
    • Elektromosság
    • Lehet kapni új komplett állító szettet, nem egy leányálom kicserélni, de azért megoldható, kis kreativitással teljesen jól meg lehet...
    • Készítő Hrubos
    • 4 hónapja 4 hete

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés