Belépés

Oldalainkat 38 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

paulabu16 1lkf4w7n n6oob8l1 xnoyohy7 6xo1pl3i
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Hűtésrendszer

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8094

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
No kicseréltem a hibásnak hitt hűtőt, a másikat hagytam a helyén. A jelenség ugyanaz... Ha mindkét hűtő be van kötve leolvad a bizti amint bekapcsol... Mi van még arra a biztire kötve, ami ezt okozhatja? Azt tapasztaltam még, hogy újabban nem megy a duda... Nemtom mióta, mert persze nem nagyon használom. Lehwt összefüggés a kettő között?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8096

  • Kukakandúr
  • Kukakandúr profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 32
  • Köszönetek: 16
A két ventilátor működés közben 16A-t vesz fel. Induláskor több, mint 20-25A-t. A 8A-os biztosítéknak esélye sincs. De a 16A-os lassú (torpedó alakú gyári)is nagy szívás mert annál a szál még éppen nem olvad el, de annyira melegszik, hogy a műanyag része megolvad és ezért nem fog elég szorosan illeszkedni a foglalatban. A feszültséget még átviszi ezért nem fogsz szakadást mérni, de elegendő ampert már nem ád ahhoz, hogy a ventilátort megindítsa. Mire erre először rájöttem, ne tudd meg. (a fél műszerfalat darabokra szedtem)
A megoldás: be kell rakni egy 30A-os késes biztosítékot külön foglalattal a gyári helyett. Az bírni fogja.
Egyébként csak a központisnál van ez a szívás. Később kapcsolt az orosz és a hengerenkéntiseknél már külön biztosítékon és külön relén van a két venti.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos, stamas, szilu

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8098

  • GA
  • GA profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 3
Szia ùgy látom,hogy a kürt is onann kapja a kakaót. :woohoo:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8099

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Már csak azt nem értem, hogy eddig hogy működött. Vagy lehet, hogy sose működött rendesen? Tavaly ősszel vettem és főleg télen volt csak olyan, hogy igazán lassan kelljen terepen mennem. Nyáron egyszer észleltem melegedést, mikor felezővel mentem lépésben párszáz métert. azzal nem törődtem túlságosan, mivel aztán kiértem és hamar visszahűlt. De azért az nagyon misztikus nekem, hogy egy viszonylag alapvető funkció (aktív hűtés) ne tudjon bekapcsolni már gyári állappotban se.

Mindenesetre a tanácsot megfogadom és beteszek egy késes biztit. Köszönöm!

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8100

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Van esetleg valakinek releváns rajza a központis 1.7i biztosítékkiosztásáról? Amit találtam az mind a 21213, ami persze nem egyezik a 21214-el. Kicsit könnyebb lenne az ember élete, ha tudná, mi piszkálhat még a képbe anélkül, hogy darabokra bontaná a kocsit. :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8101

  • GA
  • GA profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 52
  • Köszönetek: 3
Misztikus ez a jó szó. Háát igen van pár X akta a Niva müködèse kapcsán ami èrthetetlen ellentmond a fizikának ès müködik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8104

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Tud valaki segíteni abban, hogy hogy találom meg legegyszerűbben 1.7i központis-ban a hűtőventik reléjét?

Köszönöm!

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8105

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 980
  • Köszönetek: 240
bal oldalt műszerfal alatt
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8106

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Na 30A késes betéve, egyelőre lengő biztosítéktartóban. Működik minden, ahogy kell. Ha kapcsolhatóra szeretném alakítani, hogy kell helyesen bekötni a relét a kapcsolóval, hogy másban ne tegyek kárt?

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8107

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 980
  • Köszönetek: 240
a relé behúzó tekercsére kell egy kapcsolót tenni igy nem okozol gondot,melegedésre is be fog kapcsolni és te is tudod kézzel kapcsolni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8108

  • szilu
  • szilu profilkép
  • TÁVOL
  • kezdő felhasználó
  • Hozzászólások: 23
Addig OK. Gondolom kell egy test és egy + a 85-86-ra, és megaszakítani egy kapcsolóval, párhuzamosan kötve a már meglévő csatlakozásokkal. A kérdés, hogy melyiket melyik lábra illetve honnan érdemes a +-t kötni.

Nem erősségem az autóvillamosság, de próbálok beletanulni. :-) Ősszel egy hétig tököltem vele, hogy rájöjjek mitől melegszik őrülten az indexrelé és működik csak a gyújtáskapcsoló félállásánál meg amúgy összevissza a tompított és a vészvillogó. Testkábel hibára gyanakodtam, de elsőre jónak tűnt és csak napokkal később, mikor többször szét és összeborítottam a műszerfalat és körülötte mindent, tűnt fel, hogy a jóképességű előző buheráló a testkábelt ügyesen két műanyag közé kötötte, hogy csak a saru élén érintkezett időnként és esetlegesen a csavar oldalával...

Üdv:

Szilu
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8109

  • duck
  • duck profilkép
  • TÁVOL
  • Moderator
  • Hozzászólások: 370
  • Köszönetek: 105
Például: www.niva4x4.hu/images/phocagallery/Szere...humb_l_kodlampa1.jpg

vonatkoztass el tőle, hogy "Ködlámpa bekötés" a mű címe, dettó ugyanígy kell relézni.
Én egy hátsó szélvédő páramentesítő kapcsolóval kapcsoltam, az abban lévő visszajelző lámpácska tudósított róla, mikor üzemelt a venti (bár, volt olyan, hogy tele sárral hangosabb volt, mint a motor maga, lámpára nem volt szükség...)
Utolsó szerkesztés: 3 éve 8 hónapja Írta: duck.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Hűtésrendszer 3 éve 8 hónapja #8110

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 197
  • Köszönetek: 78
A kormányoszlop és a fütésbox között találsz 3 relét. A baloldali a hűtő ventilátor reléje (amennyiben nem lett mókolva) de hogy megbizonyosodj a képen látod 2 vastag vezeték fut bele.

20150728_172510.jpg


Piros, piros-kék. Ezek a ventilátor 30 és 87 pontjai. És ami nekünk érdekes az a kék, és a fekete- piros vezeték. Az utóbbit kell megvágnod és a kapcsolóról adni neki egy kapcsolt NEGATÍV vezérlést. Magyarul rá kell forrasztanod egy test vezetéket amit te kapcsolhatsz. Így megmarad az eredeti automatikus kapcsolás amit te manuálisan is kapcsolhatsz. Amennyiben egy gyári visszajelzős kapcsolóra kötöd akkor még visszajelzést is kapsz a ventilátor működéséről.
A polaritásra figyelj! Negatív vezérlést kap a motorvezérlő egységtől!
Utolsó szerkesztés: 3 éve 8 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Hűtésrendszer 3 éve 6 hónapja #8154

  • Joks
  • Joks profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 4
Sziasztok!

2000-s gyártású autóm nyáron szép fokozatosan elkezdett túlmelegedni. A végén úgy értem haza, hogy a munkahelyemen kibeleztem a termosztátot. Azután is voltak gondok. Hengerfej sikolva lett, mivel sikerült megfőzni. Vízpumpának nincs baja, az üres termosztáttal lett összeszerelve. Ma próbáltam meg, felforrt a víz. A hűtőt is kivettem, átfolyik rajt a víz, de érdekes mód amikor felforrt csak a hűtő teteje (kb. 2-3 cm.) volt teljes szélességében langyos, az alja hideg. A felső vízcső ami a hűtőbe megy forró volt, alul amelyik a termosztáttal köti össze hideg, de a termosztátból a a hengerfejre és blokkra csatlakozó szintén forró. Levettem a hűtősapkát, ott épp langyos volt a víz. Nagyobb gázadásra öklik ki belőle a víz. Azt még hozzáteszem, hogy kb. 5,5 - 6 liter hűtővizet tudtam beletölteni.

Előre is köszönöm a hasznos tanácsokat!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 3 éve 6 hónapja #8155

  • RapaMoto
  • RapaMoto profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 54
  • Köszönetek: 5
Levegős a rendszered (Kb 10 liter fagyállónak kellene belemenni). Nyisd ki a fűtéscsapot, és úgy töltsd fel, esetleg lazítsd fel a hőhmérséklet jeladót a blokkon, hogy a levegő távozni tudjon.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Szerelés - kínál | Guminyúl
terepváltó
terepváltó (10094)
Gumi-felni - kínál | Kincsvadás...
KAMA-232 185/75R16 gyári NIVA gumiabroncs
KAMA-232 185/75R16 gyári ... (1840)
Alkatrész - keres | kozmix
noimage
Niva ablakok (747)

Fórum üzenetek

    • Éves tárhely díj
    • nincs limit, 1-2.3 ezer ki mennyit szokott de nem kötelező,Én kifizetem ugyis,de ez igy működik sok éve.
    • Készítő Guminyúl
    • 8 órája 57 perce
    • Éves tárhely díj
    • Megint eljött az idelye :) Idézet: Sziasztok,eljött a nagy gyüjtés ideje,össze kéne dobnunk az éves tárhely pénzt,a számlaszámot kirakom a...
    • Készítő Guminyúl
    • 2 napja 22 perce
    • NIVA KOMPUTER KIOLVASÁS!
    • Igen,de mivel levettem a csatit és nem találtam “b” vezetéket nem is próbálkoztam vele
    • Készítő vamiimi
    • 3 napja 11 órája

Hozzászólások

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés