Belépés

Oldalainkat 47 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Remete ferenczig ftomi26 mazol92 lacka81
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
  • Oldal:
  • 1
  • 2

Téma: vezérműlánc

vezérműlánc 6 éve 3 napja #8267

  • papy
  • papy profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
  • Köszönetek: 5
Niva 1.7 i egysoros vezérműláncot hány km után kell cserélni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vezérműlánc ellenőrzése 4 éve 9 hónapja #9323

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 81
Mint sok autótípust sajnálatos módon a Ladát is utolérte az anyagtakarékosságból eredő "típusra jellemző sajátosság" falusiason típushiba :)
A régi Nivákban és Ladákban kétsoros láncot használtak. Sok szaki mikor már elnyúlt a lánc és nem tudta tovább feszíteni, (ezeken még manuális feszítési lehetőség volt) a feszítőt kivéve ráhegesztett egy anyát vagy egy csapágygolyót így kihézagolva a feszítőt, majd a gyújtás állításával megoldották a problémát. Érthetően: Az agyon nyúlott lánccal is ment az autó. A legújabb technika utolérte a Ladákat is és jeladóval figyelik nem csak a főtengelyt, hanem a vezérműtengely helyzetét is. Amennyiben a két jel nincs összhangban a motordiagnosztika ez jelzéssel a vezető tudtára adja a check engine jelzéssel. Nem az autót kell szidni mert már megint világit a lámpa, hanem a szerelők által oly sokszor emlegetett kedves mérnök urakat akik alul méretezéssel el...tak egy kiforrott technikát.
Ezért leírom röviden hogyan is ellenőrizétek le a vezérműláncot jó e még. Vagy cserére szorul, mivel a nyúlás az elhasználódást jelzi és egy határon túl elszakad ami jelentős többlet költséget eredményez.

A szelepfedél eltávolítása után láthatóvá válik a vezérműtengely és a nevezetes lánc. A főtengely ékszíjtárcsát addig kell forgatni (FONTOS: a főtengelyt mindig az óra mutató járásával megegyezően forgasd), míg a rajta lévő jel és a vezérmű deklin található három jel közül a leghosszabb nem esik egybe. Ekkor a vezérmű tengely házon és a vezérműlánc kerekén lévő jelnek is egyezni kellene. Ha nem találod a vezérmű keréken a jelet ne ess kétségbe forgasd a főtengelyt 360°-ot. Ha már egy fogat eltér egymástól a két jel akkor szükséges a vezérműlánc és a feszítőív cseréje, egy olajcserével egybekötve.
Ezt már hozzáértő szakemberrel érdemes elvégeztetni! Otthoni körülmények közt sokszor már a főtengely ékszíjtárcsát rögzítő csavar meglazításakor akadályba ütköznek :) Még én is az ultra slim 1200Nm-es légkulcsot használom e csavar meglazítására. És sokszor ez után is jön a szivattyú mikor szembesülök, hogy a főtengelyre rározsdált a tárcsa :)
Utolsó szerkesztés: 4 éve 9 hónapja Írta: stamas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Hrubos

Vezérműlánc ellenőrzése 4 éve 9 hónapja #9324

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Király vagy. Le fogom ellenőrizni. A szelepfedel tomitesnelhasznalsz vmi pásztát, vagy jó a parafa simán is?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vezérműlánc ellenőrzése 4 éve 9 hónapja #9325

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 81
Az opel tömitéseken szokott lenni a parafában bronz támasztó alátétek cserekor megszedem őket és felhasználom a nivához. Igy nem lehet túlhúzni. Ha nincs kéznél akkor pasztázom viszont igy óvatosnak kell lenni lehúzáskor. Cserébe biztosan nem fog könnyezni az olaj. Feltétele a tökéletes zsirtalanitás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9326

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Vezerlescserenel mit érdemes cserélni? Lánc, fedél szimering, fedel tömítés, szelepfedel tömítés, azt a két műanyag "kardot" a lánc mellett. ( biztos van hivatalos neve is),

Vagy van még vmi?

Érdemes a lánc feszítőt is ( nekem olajos), vagy a vezerlesnel a lanckerekeket?

Niva 1.7i hengerenkenti.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9328

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 81
Szia!
A kardot feszítőívnek hivják :)
Szettben szoktuk cserélni. Lánc, lánckerék, ívek, olajos feszítőelem. Ha magamnak csinálnám és megtartanám az autót kidobnék mindent. Nyilván a tömitések és a szimeringek a velejárói. Illetve olajcserével egybekötve.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9329

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Tehát akkor kell a két feszitoiv, a lánc, az alsó és felső kerék, szimmering a vezerlesfedelbe, tömítés.
Nem sporolasbol kérdezem, mert a legjobbat akarom, de a két gyári lanckereket érdemes lecserélni, vmi bizonytalan eredetűre? 90e van a motorba.

A képeim köze tettem fel a környéken kapható lancrol képet, nem túl bizalomgerjesztő. Vagy vegyem tudomásul, hogy ilyen?!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Kirus

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9330

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
3 lánckerék,a lánc kopásával a lánckerék is kopik,igy az új láncot kinyirja a régi kerék
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9332

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Köszönöm a választ. Azt az olajos feszitopatront is kell cserélni a vezérléssel együtt, vagy nem?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9337

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Tegnap sikerült leellenőriznem a vezérműláncot, hogy nem nyúlt e meg. (Köszönöm Guminyúlnak a telefonos segítséget) A vezérlés pont jelen van, így a valószínű valamelyik jeladó rosszalkodik.


IMG_9874.jpg


IMG_9875.jpg



A kérdésem pedig az lenne, hogy az autó 2003-as osztrák kocsi, elvileg már hengerenkénti befecskendezés kéne, meg hidrotőkés szelep. Nos nekem a szelep sima manuális állításúnak tűnik. Csináltam képek a beömlő sorról is. Hogy állapitható meg, hogy központis, vagy hengerenkéntis?
Lehet, hogy ezt gyárilag így szerelték, vagy vki már kókányolt vmit?

IMG_9877.jpg


IMG_9876.jpg



Köszi
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9338

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1019
  • Köszönetek: 253
valószínü kicserélték a hidrótőkéket,mert ez hengerenkénti és abban az van,nincs ezzel baj,nem kell világgá szaladni
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

vezérműlánc 4 éve 9 hónapja #9342

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Nagyon nem esek kétségbe, de nem értem, hogy egy gondozás mentes rendszert miért cserélnek le???

A szerepeket mennyi idonkent(szükséges) utánallitani? Mi a tünet, ha már itt az ideje?

És meg egy kérdés (nem ér nevetni) ti, hogy forgatjatok a főtengely a vezermu ellenőrzéshez?
A főtengely anyahoz nem félrtem hozza, így gyertya ki és 5.ben tologatas lett a vége. :-)

De biztos van normális megoldás.....
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vezérműlánc ellenőrzése 3 éve 11 hónapja #9572

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Szia!
Ezek szerint a "CHECK ENGINE" lámpa minden esetben a vezérláncra utal? Vagy jelenthet mást is?? Mert nekem időről időre fel fel villan. Ha felpörög a motor akkor el is szokott aludni. Vajon??
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vezérműlánc ellenőrzése 3 éve 11 hónapja #9573

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Bocs ezt a kérdést egy fentebbi bejegyzéshez írtam de a kérdésem él! :cheer:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vezérműlánc ellenőrzése 3 éve 11 hónapja #9574

  • Goethe
  • Goethe profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 53
  • Köszönetek: 2
Sok dolgot jelenthet. Ki kell olvastatni.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
  • Oldal:
  • 1
  • 2
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | zsolti998
Eladó felni gumival
Eladó felni gumival (964)
Gumi-felni - kínál | pal.erdelyi
Felni eladó
Felni eladó (4204)
Alkatrész - kínál | peti2890
Eladó Lada Niva alkatrészek.
Eladó Lada Niva alkatrészek. (3151)

Fórum üzenetek

    • Hűtésrendszer
    • Közben eszembe jutott, hogy a computerhez való gombát vettél? Nem az órához?
    • Készítő mazol92
    • 7 órája 49 perce
    • segítség kérés
    • Sziasztok! Kormánymű és segédirányító kar cseréje néz ki hamarosan. Két dologban kérénm a segítségeteket, egyrészt, hogy hogy tudom...
    • Készítő szilu
    • 4 napja 3 órája
    • Hűtésrendszer
    • ha kimérve jók a gombák, akkor én a motorvezérlő és a gomba közötti vezetéknél/csatlakozásainál keresgélnék tovább
    • Készítő mazol92
    • 1 hete 4 napja
    • Hűtésrendszer
    • Szia! Egyet itt: www.nivaalkatresz.hu/ No-Name zacskós... Egyet itt: www.ladabolt.hu/ FENOX csomagolt... Ez van benne most.
    • Készítő D.Zsolt
    • 1 hete 4 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés