Külsőre igazán kívánatos egy ilyen, szélesítésekkel feltuningolt tajgajáró.A méltán legendás orosz offroader továbbra is jó egészségnek örvend, megvan a maga piaca, amire lényegében tökéletes is. Vannak azért elitebb változatai is, ilyen a csúcsmodell: Bronto.

Azt talán túlzás lenne állítani, hogy a Lada 4x4 tuning modellek párhuzamba vonhatók olyan gyártók termékeivel, mint az AMG, vagy az Audi RS. Pedig valami hasonló tuningot jelent a gyári Nivák esetében is az AvtoVAZ gyári műhelyének munkája.

© Lada

Mi is mutattunk már Lada Bronto Marsh tuningautókat hatalmas kerekekkel, de az egy megint más műhely, létezik a sokkal konvencionálisabb Lada 4x4 Bronto is, amelyet tényleg a Togliatti gyártó kínál.

Az ilyen kocsik esetén a hasmagassága már 240 milliméter az originál 205 milliméter helyett és jó néhány helyen változtatnak a futómű szerkezetén is. Önzáró differenciálmű, erősebb tengelyek és másmilyen keménységű lengéscsillapítókat kapnak a Brontók. A nyomtávjuk is szélesebb és a 15 colos kerékméret mellett szélesebb 235/75-ös abroncsokat tudnak használni, ami persze optikai változtatásokat is magával hoz, a szélesített sárvédőelemek révén.

© Lada

Az egész csomag gyenge pontja tulajdonképpen az, hogy a motor nem kap semmilyen plusz muníciót, az 1690 köbcentis négyhengeres 61 kW-os és 129 Nm-es nyomatékú egységhez nem nyúlnak, viszont a magasabb váz miatt így a kocsi még lassabb is a normál változatnál és a gyorsulása sem valami acélos a 18 másodperces 0-100-zal. A végsebessége meg éppen csak meghaladja a 130 km/h-t.

© Lada

Viszont az a tuning nem dobja meg túlzottan az autó árát – igaz ez alapból is legmagasabb felszereltséghez jön hozzá – 676 ezer rubelért, ami így valamivel 3 millió feletti ár lenne forintban. Míg a teljesen alapváltozat Niva 445 ezer rubel, valamivel 2 millió forint feletti árú a hazai, orosz piacon.