
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
.art.off.road.
Klubtársaink nekivágnak felfedezni Mongóliát!
Itt olvashattok róluk, a felkészülésükről és majd az útjuk során őket ért kalandokról!
Ide kattintva a blogjukra juttok!
Igen az idei már a 28.
Ezért megteszünk mindent, annak érdekében hogy a fesztivál az eddigieknél is legyen jobb, nagyobb, szervezettebb szóval még sikeresebb és tartalmasabb. Kibővült és megerősödött a rendező csapat, így sokan sokféle értéket és tapasztalatot tesznek hozzá ehhez az off road ünnephez.
Idén is lesz jegyelővételi akció, kedvezményes étel-ital árak, maradnak a legnépszerűbb versenyszámok és program elemek. Ugyanakkor bemutatkozik számos új produkció és esemény. Folyamatosan tájékoztatunk mindenkit arról, hogy éppen hol tart a szervező munka. Az újításokról és a kiegészítő programokról időről-időre olvashattok a honlapon. Két új rendezvény helyszín kapcsolódik a fesztiválhoz, ahol szintén karneváli hangulat fogadja a vendégeket. A partnerterepeken zajló események a babodi belépővel látogathatók, itt is bőven lesz lehetősége minden off roadosnak látványos terepezéssel szórakoztatni a szurkolókat.
Célunk, hogy egyedi élményeket, felejthetetlen kalandokat és gondtalan kikapcsolódást nyújtsunk mindenkinek, aki június 6 és 8 közt ellátogat SOMOGYBABODRA.
Helyszín:
Somogybabod, off road pálya
GPS : 46.678, 17.775
Tard-puszta, Ady Endre u.
Somogytúr külterület
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát." mce_' + path + '\'' + prefix + ':' + addy51438 + '\' style="border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; font-weight: inherit; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; outline: none; color: #ffffff; text-decoration: none;" mce_style="border: 0px; margin: 0px; padding: 0px; font-weight: inherit; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; outline: none; color: #ffffff; text-decoration: none;">'+addy_text51438+'><\/a>';
//-->
>
http://w
ww.facebook.com/I.love.Somogybabod
Jegyárak
Belépőjegyek:
A jegyárak idén sem változnak:
A napijegy ára 2000 Ft, háromnapos jegy ára 5000 Ft, parkolójegy 900 Ft/nap, kemping 1000 Ft/nap/fő.
Gyermekeknek 12 éves korig a belépés díjtalan. 12 év felett teljesárú jegyet kell váltani
Fesztivál program
Péntek:
08.00-24.00 nevezés, regisztráció
08.00-24.00 gépátvétel
15.00-18.00 off road suli
15.00-19.00 SUV találkozó
16.00-19.00 dagonyaavató
18.00-01.00 Koncertek:
- 18:00 PLUG
- 19:00 Mozso És Zenekara
- 21:00 Ossian
- 23:00 Moby Dick
- 01.00 Rock Dj
19.30-20.00 ünnepélyes megnyitó, eligazítás
20.00-04.00 trophy
Szombat:
09.00-10.00 off road felvonulás
10.00-14.00 triál futamok
12.00-14.00 kamionhúzás
13.00-13.15 széria autók túrája start
14.00-15.30 dagonya átkelés
15.30-17.00 falmászás
18.00-koncertek:
- 18:00 Praxis
- 19:30 Napkutya
- 21:00 Zorall
- 23:00 Omen
- 01.00 Rock Dj
Vasárnap:
10.00-12.00 triál futamok
12.00-14.00 sárgyorsulás
14.00-16.00 sumo verseny
15.30-17.30 szuper kupa
14.00-16.00 formula Off Road
18.00-19.00 eredményhirdetés
20.00-04.00 záróbuli
Folyamatos programok a bulisátorban, a kirakodóvásárban, a gasztro utcában és a dagonyánál.
Dudi kis csapatával azaz 3 autóval elmentek egy jót túrázni,a szöveg és beszámoló kicsit késöbb most legyen elég egy pár fotó.
Niva kicsit másképp,kicsit érdekesen,de tény sokat dolgoztak rajta,a vélemények megoszlanak de nekem tetszik :)
http://www.youtube.com/watch?v=HNNgCuz7tLc
http://www.youtube.com/watch?v=It0f8Tx-QAQ
http://www.youtube.com/watch?v=yVFfBy6Heyc
Elérkezett a várva várt nap 2013. augusztus 9. a kőteleki terepjáró autó találkozó napja. Szépen lassan megérkezett kis csapatunk (ami nem is volt kicsi), gyakorlatilag a kemping fele a miénk volt. Mindenki sátrat vert és kialakítottuk a tábort. Készültünk az esti megmérettetésre. Este 9 fele történt meg az eligazítás és a rajtszámok kihúzása. JBéla kapta az egyes rajtszámot, vele Musti ment csapatban a kis diesel Nivával, ami egy jó választás volt, mert közép kategóriába meg is nyerte az esti versenyt. A másnapi triálon pedig 3. lett. Én a 30-as rajtszámot ragasztottam a Godznívára, mi 4 autóval, Sógival, Zeusszal, Fleisz Zéé-vel alkottunk kis csapatot. Volt mindenféle jó kaland, kocsival nádasba egy csónakosig aki pecsételt, gyorsasági sárkörpálya, stb. Maga a 62km nem volt vészes, de azért a technika ördöge nálam közbe szólt. Kb. fél távnál elment a szervokormány, így karom, mint Popejnek csak dagadt :) Sajna bejött az esti vihar ami eléggé megáztatta az utat korcsolyáztunk is rendesen. Ráadásul az én autómon nincs ajtó üveg, így a legváratlanabb pillanatban kaptunk egy-egy sárgombócot a nyakunkba, az eső meg bevert az ablakon. Ezt még tetézte az elromlott ablaktörlő. Reggel 4-re be is futottunk a célba gyakorlatilag agyon ázva, hulla fáradtan. Másnap, úgy 10 óra felé nyíltak a nappali speciálok. Itt mindenki rajthoz állt és végig is csinálta, volt egy két borulás, elakadás, defekt, egy-két alkatrésztörés, de mindent megoldottunk. A nap végén autós felvonulás a helyiek nagy örömére.
Az esti eredmény hirdetés alapján:
Kicsi éjszaki:VARGA PÉTER VARGA KITTI 12 KIS 583 4.
Közép éjszkai:MEGYES JÓZSEF RÖVID BERNADETT 5 KÖZÉP 405 1.
HARTYÁNYI ZOLTÁN HORVÁTH CSILLA 21 KÖZÉP 409 2.
POLGÁR PÁL PAPP ANIKÓ 39 KÖZÉP 3122 8.
nagy éjszakai:BOROS TAMÁS FEKETE NÁNDOR 7 NAGY 515 11 .
BOROS RÓBERT BOROS ÁDÁM 31 NAGY 553 12.
JUHÁSZ BÉLA JNÉ BEDŐ ANDREA 1 NAGY 589 15.
JÓZAN ROLAND JÓZAN ZOLTÁN 15 NAGY 618 16.
PAPP GÁBOR TOLDI LÁSZLÓ 30 NAGY 1663 19.
quad: BOROS GÁBOR 6 QUAD 351 1.
kicsi nappali: PÉTER VARGA KITTI 12 KIS 594 4.
közép nappali:HARTYÁNYI ZOLTÁN HORVÁTH CSILLA 21 KÖZÉP 359 2.
MEGYES JÓZSEF RÖVID BERNADETT 5 KÖZÉP 1075 3.
POLGÁR PÁL PAPP ANIKÓ 39 KÖZÉP 2924 7.
FLEISZ ZOLTÁN MOLNÁR KATALIN 33 KÖZÉP 5215 8.
nagy nappali: OLASZ JÓZSEF 49 NAGY 280 4.
RÓNAY OSSZIÁN 48 NAGY 357 5.
JÓZAN ROLAND JÓZAN ZOLTÁN 15 NAGY 438 7.
JUHÁSZ BÉLA JNÉ BEDŐ ANDREA 1 NAGY 802 10.
BOROS RÓBERT BOROS ÁDÁM 31 NAGY 863 11.
PAPP GÁBOR TOLDI LÁSZLÓ 30 NAGY 1263 13.
quad nappali:BOROS GÁBOR 6 QUAD 766 3.
Harmadik Nemzetközi Kárpát Niva Túra Hrubos Gyuri szemével
Ukrán nivás barátunk, Romi, szervezésében és vezetésével lezajlott a július 20-27-ig tartó terepjárós túra.
A túrán nyolc autó vett részt, egy osztrák/Lada Niva/, (az Ő utasaként volt szerencsém köztük lenni), három német/Lada Niva/(egy 2131-es!), egy német/Jeep Wrangler/, egy litván/Suzuki Jimmny/, egy litván/Suzuki Samurai/, egy litván/Toyota Land Cruiser/és a vezetőnk/Lada Niva/.
Alapfelszerelés az MT-s gumi, haspáncél. Legtöbb autó kicsit meg volt emelve, vagy/és csörlővel szerelve. De két német niva az MT-s gumiktól eltekintve teljesen gyári volt.
Ungvárra érkeztünk szombat este, onnét indultunk másnap reggel Kárpátaljára a Tisza forrásvidékére. Mindegyik autó saját lábán jött. Engem Budapesten vettek fel. Az első meglepetés rögtön elindulás után ért és tartott is végig az úton: a mi autónk vezette a konvojt, 1.6-os, 215-ös Kobra gumikkal, tetőcsomagtartóval, azon pótkerék és egy nagy napelem panel,az autó maximálisan telepakolva,110km/h-s sebességgel mentünk végig,kétszer tankoltunk Magyarországon, 12 l volt a fogyasztása!
Vasárnap 220 km-es autózás után értünk fel a hegyekhez. Délután 2 óra körül mentünk le az aszfalt útról, és onnan kezdve öt napon keresztül 98 százalékban bekapcsolt felezővel, jellemzően egyes, kettes, ritkán hármas fokozatban autóztunk.
Rahó után egy igen meredek úton mentünk fel a hegygerincre, ott nagyon szép, fenyvesek közt haladtunk tovább. Itt kisebb-nagyobb saras gödrök szedték az áldozataikat, kellet menteni Nivát, Jeepet, Samurait.
Az első táborhelyre kicsit késve érkeztünk, a sok elakadás, mentés miatt, sátorállítás, tűzrakás vacsorakészítés, sörözés, vacsora, beszélgetés, alvás. Minden este ez volt a program. A táborhelyek kinn a vadonban voltak, egy alkalmas tisztáson, a kutya nem jött oda, hogy mit keresünk ott, hogy mertünk lemenni az útról! Mondjuk, nem is járt ott nagyon senki rajtunk kívül, de Romi elmondása szerint az ilyen táborozások ott teljesen elfogadottak, legálisak.
A tűzrakásoknál annyi fát eltüzeltek, ami egy család havi tüzelője! De hangulatosak is voltak az esték! Ébredés után reggeli, táborbontás, pakolás, és 9-10 óra körül indulás. Naponta 6-7 órát autóztunk, jellemzően folyamatosan haladva, rövid pihenőkre megállva. Csodás helyeken jártunk, hihetetlen terek vannak ott! Fakitermelők, juhászok, turisták, akikkel találkoztunk, de nagyon nincs tömegnyomor! Elkeserítő volt látni a szemetelést, mikor épp kezdtél meghatódni, micsoda érintetlen természet, belebotlottál egy pet palackba, vagy csipszes zacskóba, a folyómedrek a lakott területeken nagyon szemetesek! Az első lépést azért megtették, a legkisebb településen is van az utcán pet palack gyűjtő konténer, csak sajnos még több van a konténeren kívül, mint benne!
Mindig úton mentünk, nagyon fegyelmezettek voltak a résztvevők, soha nem ment el senki „meghódítani” egy érintetlen területet. Bár valószínű, hogy nem is hiányzott senkinek, hiszen volt elég kihívás napközben is, mert az utak a gödrök és kövek mérhetetlen forma és méret változataiból álltak.
Tankoltunk az első napon, mielőtt felmentünk a hegyekbe, szerdán, és péntek délután, már hazafelé tartva.
No és amire a legtöbb nivás kíváncsi: hogy bírták a nivák?
Ahogyan már említettem, eljöttek Németországból 1000km-t országúton, Ukrajnában mentek még 220km-t ukrán országúton ami kimeríti a sportszerű nehezítés fogalmát, végig autóztak 5 napot a hegyekben,kb 350km, és vissza.
Az egyiknek tönkrement a generátora még itt Magyarországon, az autópályán, azt másnap reggel ott kicserélték, egy másiknak a kipufogója szakadt le, dróttal visszakötötték nem volt probléma, a Samurainak eltört a laprugója, de nem érte őket váratlanul, volt náluk új, az 1.6-os Nivának első nap tönkrement az egyik hátsó lengéscsillapítója, majd az utolsó nap reggelén le is szakadt,leszerelték anélkül ment végig a pénteki napon, gond nélkül.
Az 1.6-os Niva rutinos és fanatikus off-road-os pilótája végig a lehetőségek felső határán autózva tudta maga mögött a túrát, én mellette ülve az első két óra után azon izgultam, hogy estig a táborhelyig eljussunk. Eljutottunk! Mindegyikre és még haza is. Külön kellemes meglepetés volt az ötajtós Niva, teljesítménye, hibátlanul végigment, nem is emlékszem, hogy elakadt volna. Mindhárom német nivás kezdő volt, terepen is csak néhány órát vezettek Németországban valami off-road parkban. Egyikük kicsit félős volt legtöbbször ő akadt el a lendült hiánya miatt, de a végére Ő is belejött, ügyesek voltak!
Nagyon jó hangulatban telt el a hét, jó társaság volt, gyönyörű vidék, nem mindennapi élmény!
Fotókat találtok a képtárban a Kárpát túra mappában.
Hrubos György