
megdizethető áron, hívj bizalommal!!!!
A Lada Niva - amit 2006 óta Lada 4×4 márkanév alatt forgalmaznak, és így is érkezik hozzánk is még 2015 őszén - a Lada autómárka egyik típusa, amelyet terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években. Az alapváltozat típusjelzése VAZ-2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.
A Wkipedia szócikke szerint 1977. április 5-én gördült le a gyártósorról az első modell, melyet nagyon kis változásokkal követett azóta bő 2 millió másik darab. Az első modell és a mai modellek között minimális különbség fedezhető fel, leginkább a motorok és a műszerfal területén történtek változások, illetve az 1990-es évek közepén az addigi vízszintes helyzetű hátsó lámpákat függőlegesbe fordították, aminek köszönhetően alacsonyabbra került a csomagtér pereme.
A Niva különlegessége - és a valódi terepjárók között csak a legutóbbi fejlesztések "utánozzák" -, hogy a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója
.
Az első generációs Nivát (típusjelzése: VAZ-2121) 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely eleinte 72, majd 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor (típusjelzése: VAZ-21213) történt a már említett hátfal átalakítás, illetve motor lökettérfogatát 1,7 literesre növelték.
2001-ben a motort hengerenkénti az addigi karburátort Bosch befecskendezés váltotta (típusjelzése: VAZ-21214 ill. Lada 4×4). A nyugati piacokon a Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával is árusították a Nivát (típusjelzése: VAZ-21215).
2010-ben ismét frissítették a Nivát (Lada 4×4). Kívül két új első indexburát és új tükörházakat kapott, belül pedig korszerűbb, digitális műszereket és kényelmesebb ülések szereltek be. Új fékrendszert és tengelykapcsolót, valamint még puhább futóművet is kapott a Niva. erre az időszakra tehető a modell nyugat-európai piacának a beszűkülése is, ugyanis a motor konstrukciója nem tette lehetővé a szigorodó környezetvédelmi előírások teljesítését. Sok alpesi felhasználó azóta is epekedve várja a Niva újra Euro-konformmá válását.
Pár hónap, és mindenre fény derül, amikor az új árakat és specifikációkat is közzé teszi a forgalmazó!